برنامه هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال/ بازیهای باقی مانده پرسپولیس، استقلال و سپاهان

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال از امروز (جمعه) با انجام پنج دیدار همزمان آغاز می‌شود. در سه هفته پایانی لیگ شاهد اوج حساسیت و تحقق رؤیای قهرمانی و بقا در تقابل تیم‌های بالا و پایین جدول هستیم.

برنامه هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال/ بازیهای باقی مانده پرسپولیس، استقلال و سپاهان

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از تسنیم، هفته بیست‌وهشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز با انجام پنج مسابقه آغاز می‌شود و در مهمترین دیدارها، استقلال و سپاهان به مصاف حریفان نفتی و قعرنشین خود می‌روند.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال از امروز (جمعه) با انجام پنج دیدار همزمان آغاز می‌شود. در سه هفته پایانی لیگ شاهد اوج حساسیت و تحقق رؤیای قهرمانی و بقا در تقابل تیم‌های بالا و پایین جدول هستیم. سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال برای قهرمانی می‌جنگند و تیم‌های تراکتور، گل‌گهر و مس رفسنجان هم نیم‌نگاهی به رتبه چهارم جدول دارند. از طرفی دیگر در انتهای جدول هم رقابت شدیدی برای بقا وجود دارد و نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت و مس کرمان برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کنند. سپاهان و استقلال خواهان برگزاری همزمان هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر بودند، اما فدراسیون فوتبال اعلام کرد که امکان برگزاری همزمان این هفته وجود ندارد و هفته بیست‌وهشتم در روزهای جمعه و شنبه برگزار خواهد شد. در زیر نگاهی به پنج بازی ابتدایی این هفته خواهیم داشت:

نفت مسجدسلیمان - سپاهان

هر دو تیم با توجه به شرایط و جایگاه‌شان در جدول برای برد بازی خواهند کرد. نفتی‌ها به‌عنوان قعرنشین لیگ، شانس کمی برای ماندن دارند و برای بقا باید هر سه بازی باقیمانده‌شان را ببرند و امیدوار به از دست دادن امتیاز حریفان‌شان باشند. شاگردان اشکش در پنج بازی گذشته خود چهار شکست داشتند و تنها یک بار به پیروزی رسیدند و کارشان برای حضور در فصل بعد لیگ برتر خیلی سخت است، این تیم تا اینجای کار ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را داشته و باید امروز مقابل دومین خط حمله برتر لیگ قرار بگیرد. سپاهان نیز هفته گذشته امتیاز حساسی در خانه مقابل ملوان از دست داد تا پس از هفته‌ها صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کند. شاگردان مورایس در سه بازی پایانی فصل، دیگر حق اشتباه ندارند و کوچکترین لغزش آنها به بهای از بین رفتن شانس قهرمانی‌شان تمام خواهد شد. با این وضعیت نتیجه تساوی برای دو تیم نفت و سپاهان فایده‌ای ندارد و باید پیروز شوند تا امیدوار باقی بمانند، یکی برای قهرمانی و دیگری برای بقا. سپاهان در وهله اول می‌خواهد نفت را در خانه شکست دهد و بعد از آن دل به توقف پرسپولیس مقابل پیکان دارد تا شاید دوباره صدرنشین شود.

ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان

دیداری با کمترین حساسیت بین تیم‌های هفتم و نهم جدول را شاهد خواهیم بود. ذوب‌آهن در صورت برد در جدول از جایش تکان نخواهد خورد و اگر مقابل فولاد شکست بخورد ‌ممکن است یک پله در جدول لیگ سقوط کند و رتبه‌اش دورقمی شود. فولاد هم که در هفته‌های گذشته با منصوریان خوب  نتیجه گرفته در صورت کسب سه امتیاز در اصفهان در همان رتبه هفتم جدول باقی می‌ماند، اما اگر بازنده شود نهایتاً یک پله سقوط خواهد کرد. تقابل مربیان دو تیم که سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال را دارند از نکات قابل توجه این مسابقه است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک - یک تمام شد و به تقسیم امتیاز رضایت دادند.

ملوان بندر انزلی - مس رفسنجان

ملوان هفته گذشته در اصفهان و مقابل سپاهان مهمترین امتیاز فصلش را کسب کرد. تک امتیاز شاگردان مازیارع زارع باعث تغییر معادلات قهرمانی لیگ برتر شد و سرنوشت قهرمانی را از دست سپاهان خارج کرد و حالا پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. ملوانی‌ها بعد از بازی با سپاهان عنوان کردند که ما برای خودمان بازی کردیم و کاری به نتایج تیم‌های دیگر نداشتیم. براساس ادعای ملوانی‌ها، آنها با تساوی هفته گذشته تا حد بسیار بالایی بقای خود در لیگ را قطعی کردند و با کسب امتیاز در دیدارهای آتی به این موضوع قطعیت می‌بخشند.

مس رفسنجان حریف امروز ملوان اما در حال حاضر در رتبه ششم ایستاده و امید زیادی دارد تا در سه بازی آینده بتواند خودش را در جایگاه چهارم جدول قرار دهد، هرچند که رقابت سختی با تراکتور و گل‌گهر دارد. ملوانی که باعث تغیر معادلات قهرمانی شد شاید در چیدمان تیم‌های چهارم تا ششم جدول هم نقش‌آفرین باشد، اگر در بازی امروز از مس امتیاز بگیرد. باید منتظر ماند و دید برخلاف بازی رفت دو تیم که مساوی بدون گل تمام شد بازی امروز گل دارد یا خیر.

مس کرمان - تراکتور تبریز

مس کرمان در پنج بازی گذشته خود سه شکست و دو تساوی داشته است و به شدت خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کند. این تیم اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید سه بازی آینده‌اش را ببرد یا اینکه نفتی‌ها امتیاز از دست بدهند. شاگردان فرزاد حسین‌خانی اگر در بازی‌های پیش رو تا پایان لیگ امتیاز از دست بدهند ممکن است خیلی زود با لیگ برتر خداحافظی کنند، چون صنعت نفت در فاصله یک امتیازی کرمانی‌ها قرار داشته و با روند رو به رشدی که دارد تهدید جدی برای مس محسوب می‌شود. مسی‌ها علی‌رغم اینکه در خانه بازی می‌کنند، اما مقابل تراکتور کار سختی خواهند داشت برای اینکه شاگردان پاکو خمس در بهترین فرم خود قرار دارند و از چهار بازی گذشته‌شان 10 امتیاز کسب کرده و برای کسب رتبه چهارمی جدول تلاش می‌کنند. تراکتور با توجه به جایگاهش در جدول قطعاً برای برد به کرمان خواهد رفت. این مسابقه می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب هفته باشد، چرا که دو تیم با انگیزه‌های متفاوت فقط برای کسب سه امتیاز بازی خواهند کرد.

استقلال - صنعت نفت آبادان

شرایط استقلال بعد از شکست در دربی 100 کاملاً تغییر کرد و شاگردان ساپینتو در حال حاضر بعد از پرسپولیس و سپاهان در جدول قرار دارند و برای تکرار قهرمانی‌ فصل گذشته‌شان کار سخت‌تری نسبت به دو رقیب خود دارند. استقلال در این فصل یک بار تجربه جبران عقب‌ماندگی‌اش نسبت به دو مدعی دیگر قهرمانی را دارد و آبی‌پوشان و هواداران‌شان این بار هم خیلی امید دارند تا شرایط برای آنها به گونه‌ای رقم بخورد که در هفته پایانی دست‌شان به‌عنوان قهرمان بالا برود. شاگردان ساپینتو در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیدند و شانس قهرمانی در این مسابقات را هم دارند، قهرمانی‌‌های احتمالی که شاید تنها مرهمی بر دردهای زخم حذف از آسیا برای هواداران استقلال باشد.

صنعت نفت حریف امروز استقلال شرایطی مشابه با آبی‌ها در انتهای جدول دارد. شاگردان ویسی یکی از گزینه‌های جدی برای سقوط به دسته اول هستند و برای بقا در لیگ برتر سه بازی پیش رو را باید با موفقیت پشت سر بگذارند و منتظر امتیاز از دست دادن مس کرمان هم باشند. صنعت نفت در سه بازی گذشته خود دو برد و یک تساوی به دست آورده تا بیشتر از گذشته به ماندن در لیگ برتر امیدوار شود. دیدار نیم‌فصل اول این دو تیم با پیروزی یک بر صفر استقلال همراه بود. درست است که امروز آبی‌ها در خانه بازی می‌کنند، اما بدون شک کار سختی مقابل صنعت نفت باانگیزه خواهند داشت و اگر غفلت کنند ممکن است آبادانی‌ها استقلال را به طور کامل از قهرمانی در لیگ ناامید کنند. 

 

برنامه هفته بیست‌وهشتم مسابقات لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 15 اردیبهشت 1402

نفت مسجدسلیمان - سپاهان اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ملوان بندر انزلی - مس رفسنجان، ساعت 18، ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران بندر انزلی

مس کرمان - تراکتور تبریز، ساعت 18، ورزشگاه شهیدباهنر کرمان

استقلال - صنعت نفت آبادان، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران

شنبه 16 اردیبهشت 1402

گل‌گهر سیرجان - آلومینیوم اراک، ساعت 18، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

نساجی مازندران - هوادار تهران، ساعت 18، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

پیکان تهران - پرسپولیس، ساعت 18،  ورزشگاه آزادی


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها