تمام معادلات قهرمانی در لیگ برتر 22؛ پرسپولیس، استقلال و سپاهان چگونه قهرمان می شوند؟

بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به سه ایستگاه پایانی اش رسیده که دماسنج حساسیت آن عدد بالایی را نشان می دهد و رقابت در سطحی جذاب در حال پیگیری است. تا پیش از هفته بیست و هفتم، استقلال صدرنشین جدول بود و سپاهان و پرسپولیس در تعقیب این تیم. با برگزاری دربی پایتخت در هفته بیست و هفتم اما، ورق کاملا برگشت.

تمام معادلات قهرمانی در لیگ برتر 22؛ پرسپولیس، استقلال و سپاهان چگونه قهرمان می شوند؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ لیگ برتر فوتبال در شرایطی سه هفته پایانی اش را پشت سر می گذارد که معادلات قهرمانی در آن پیچیده و جذاب شده است.

بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به سه ایستگاه پایانی اش رسیده که دماسنج حساسیت آن عدد بالایی را نشان می دهد و رقابت در سطحی جذاب در حال پیگیری است. تا پیش از هفته بیست و هفتم، استقلال صدرنشین جدول بود و سپاهان و پرسپولیس در تعقیب این تیم. با برگزاری دربی پایتخت در هفته بیست و هفتم اما، ورق کاملا برگشت؛ با برتری پرسپولیس مقابل استقلال و توقف سپاهان برابر ملوان، پرسپولیس به صدر رفت و استقلال و سپاهان یک گام عقب ماندند تا همه معادلات قهرمانی عوض شد. به همین بهانه در ادامه به بررسی همه معادلات قهرمانی، و چگونگی قهرمانی سه تیم بالای جدول و شانس آن ها می پردازیم.

پرسپولیس؛ تخته گاز به سوی قهرمانی

تیم فوتبال پرسپولیس که فصل قبل بعد از پنج فصل قهرمانی پیاپی، تاج و تختش را به استقلال واگذار کرد، این فصل دوباره سودای قهرمانی دارد. شاگردان یحیی در دربی همه معادلات را به نفع خود تغییر دادند و با 57 امتیاز صدرنشین جدول شدند. آن ها در سه هفته پایانی با پیکان، گل گهر سیرجان و نساجی بازی دارند که در صورت برتری در هر سه بازی، بدون توجه به شرایط رقبا می توانند قهرمان شوند. پرسپولیس در صورت لغزش و تساوی یا باخت در این بازی ها، به دردسر می افتد و کار قهرمانی اش به اما و اگر می کشد و به همین دلیل برای امضای حکم قهرمانی، نیاز به پیروزی در هر سه بازی پایانی دارد تا بدون توجه به پشت سر، به قهرمانی برسد.

سپاهان؛ امیدوار به لغزش قرمزها

سپاهان که با توقف بدموقع مقابل ملوان با 56 امتیاز در رده دوم جدول ایستاده، برای رسیدن به قهرمانی باید هر سه بازی پایانی خود مقابل نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان را با پیروزی پشت سر بگذارد و از طرفی منتظر لغزش پرسپولیس باشد؛ سپاهان در صورت کسب 9 امتیاز از سه بازی پایانی، در شرایطی می تواند رنگ قهرمانی را ببیند که پرسپولیس در سه هفته آخر امتیاز از دست بدهد؛ در صورت یک باخت و دو برد پرسپولیس و برتری سپاهان در سه هفته آخر، زردپوشان 65 امتیازی شده و پرسپولیس در صورت یک باخت یا تساوی و پیروزی در دو بازی دیگر، با 63 امتیاز قهرمانی را از دست خواهد داد. البته اگر پرسپولیس در سه بازی آخر بیش از یک تساوی یا شکست داشته باشد هم کار برای شاگردان مورایس راحت تر خواهد شد. با این وجود قهرمانی سپاهان به همان اندازه که به کسب 9 امتیاز کامل از سه بازی پایانی این تیم بستگی دارد، تا حد زیادی هم به لغزش رقیب قرمز پوش وابسته است تا بتواند امید این تیم برای موفقیت را حفظ کند.

استقلال؛ قهرمانی آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها!

استقلال که تا پیش از دربی به سرعت به سمت دبل قهرمانی می رفت و مشکلات ریز و درشت این تیم تاثیری در عملکرد بازیکنان نداشت، یکباره در دربی قافیه را به پرسپولیس باخت تا دوباره سندروم ناکامی در هفته های آخر و کابوس از دست رفتن قهرمانی یقه این تیم را بگیرد؛ استقلال در سال های گذشته بارها تا مرز قهرمانی پیش رفت اما هر بار در هفته های پایانی ناکام می ماند، با این وجود مجیدی فصل قبل به این کابوس پایان داد و روند خوب این تیم نوید موفقیت دوباره در فصل جاری را می داد اما دربی باز هم کابوس آبی ها شد.

شاگردان ساپینتو که پس از شکست در دربی با 55 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده، برای قهرمانی نه تنها باید هر سه بازی پایانی مقابل صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور را پیروز شود، بلکه باید منتظر سقوط آزاد هر دو رقیب خود باشد تا بتواند به گونه ای دراماتیک به قهرمانی برسد. آبی ها در شرایطی می توانند به جام برسند که سه بازی پایانی خود را با پیروزی پشت سر بگذارند و 64 امتیازی شوند، که در این صورت پرسپولیس در صورت کسب دو برد و یک تساوی هم به این مقدار امتیاز می رسد و در این صورت شرایط بازی رو در رو حکم به قهرمانی پرسپولیس خواهد داد؛ از طرفی اگر استقلال هر سه بازی پایانی خود را برنده شود و پرسپولیس هم دو برد و یک تساوی کسب کند، و سپاهان با کسب 3 پیروزی 65 امتیازی شود، در این شرایط زردپوشان قهرمان خواهند شد. معادله پیچیده ای که نشان می دهد کار استقلال برای قهرمانی خیلی سخت است و باید شاگردان ساپینتو، منتظر یک لغزش جدی از سوی رقبا باشند تا بتوانند قهرمانی سال قبل خود را تکرار کنند.

حالا باید منتظر ماند و دید در سه هفته پایانی لیگ برتر، قرعه قهرمانی از بین مثلث پرسپولیس، سپاهان و استقلال به نام کدام تیم در می آید و در پایان فصل نام کدام تیم بر روی جام قهرمانی حک خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها