گل‌محمدی مربی باتفکری است که نباید به راحتی از دستش داد

یک کارشناس فوتبال ایران معتقد است که مربیان باید شرایط روحی خوبی را برای بازیکنان ایجاد کنند تا با انگیزه بیشتری برای قهرمانی تلاش کنند.

گل‌محمدی مربی باتفکری است که نباید به راحتی از دستش داد

یک کارشناس فوتبال ایران معتقد است که مربیان باید شرایط روحی خوبی را برای بازیکنان ایجاد کنند تا با انگیزه بیشتری برای قهرمانی تلاش کنند.

فریدون معینی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اینکه کارشناسان معتقدند یحیی در تفکرات تاکتیکی خود ساپینتو و استقلال را به خوبی آنالیز کرد و شکست داد، اظهار کرد: آنالیز یکی از ابزارهایی است که تمام مربیان برای رسیدن به هدف خود انجام می‌دهند تا ضمن حفظ حالت روحی خود به بازیکنان نیز انگیزه کافی بدهند. در حقیقت آنالیز بخش مهم کار یک مربی است تا در جریان بازی، بازیکنان تعادل بسیار خوبی داشته باشند و در غیر این صورت دچار استرس می‌شوند. البته یحیی گل محمدی از این نظر مربی بسیار خوب و فلسفه فوتبال خود را طی سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است.

وی گفت: سرعت بازی، حفظ توپ و بخش حمله در هر دو تیم خوب بود و بازیکنان انگیزه بالایی برای رسیدن به گل داشتند، به ویژه نیمه اول که شاهد بازی خوبی از هر دو تیم بودیم اما بعد از تک گل پرسپولیس حساسیت بازی کمتر شد و تیم استقلال برای جبران عقب افتادگی خود مرتب حمله و پرسپولیس عقب نشینی می‌کرد تا نتیجه خود را حفظ کند.

این مدرس فوتبال تصریح کرد: در نیمه دوم بازی از کیفیت بالایی برخوردار نبود و حفظ توپ پرسپولیس کمتر و بازیکنان با دقت بازی را دنبال نمی‌کردند. با وجود این که استقلال برای رسیدن به گل تلاش می‌کرد اما پرسپولیس تنها به فکر حفظ تک گل خود بود، در حالی که می‌توانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند و گل‌های بیشتری را وارد دروازه کند.

معینی در خصوص اضافه شدن آل‌کثیر به ترکیب تیم پرسپولیس از نیمه دوم خاطرنشان کرد: این موضوع به تفکر کادر فنی برمی‌گردد که چه زمانی بازیکن خود را وارد میدان کند، برخی بازیکنان در نیمه اول و برخی دیگر حتی در ۱۰ دقیقه آخر بازی می‌توانند عملکرد و کارایی بهتری داشته باشند. آل‌کثیر نیز گلزن خوبی است که از موقعیت‌ها به درستی استفاده می‌کند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تاکتیک او برای حفظ تک گل بازی منطقی بود یا خیر؟ افزود: خود مربیان بهتر می‌توانند شرایط را تحلیل کنند باید بازیکنان و حتی مربیان از دانش فوتبال قوی برخوردار باشند تا کمترین آسیب متوجه آنها شود، تیمی که گل می‌زند برای حفظ موقعیتش سعی می کند دفاعی بازی کند تا گل نخورد. استقلال با وجود این که در نیمه دوم بازی بهتری برای جبران گل داشت و این بهترین فرصت برای پرسپولیس بود تا گل‌های بیشتری را وارد دروازه کند اما شرایط آن گونه که انتظار می‌رفت رقم نخورد.

معینی همچنین در پاسخ به این پرسش که به نظر شما این برد می تواند مسیر قهرمانی را برای پرسپولیس عوض کند؟ افزود: این مساله بستگی به بازی‌های باقی‌مانده و شرایط روحی بازیکنان دارد. هرچقدر به پایان لیگ نزدیک می‌شویم بازیکنان از نظر روحی دچار فرسودگی می‌شوند که مربیان خوش فکر و با دانش بهتر می‌توانند این مشکلات را به حداقل برسانند، مربیان باید شرایط روحی خوبی را برای بازیکنان ایجاد تا با انگیزه بیشتری برای قهرمانی تلاش کنند.

این مدرس فوتبال در خصوص مهاجمان خارجی پرسپولیس و این که آیا باید در انتهای فصل از این تیم جدا شوند؟ تصریح کرد: شرایط بازیکنان را مربیان بهتر می‌توانند درک کنند که در چه موقعیتی آنها را وارد زمین کنند، در حقیقت بازیکنان را متناسب با بازی انتخاب می‌کنند.

وی در پایان درباره این پرسش که اگر پرسپولیس قهرمان نشود باید با گل محمدی تمدید کرد یا همه چیز بستگی به قهرمانی این تیم دارد؟ گفت: گل محمدی ثابت کرده که در هر تیمی که قرار گرفته تاثبر مثبتی داشته و بسیار متفکرانه عمل کرده است. او یکی از بهترین شاگردان من در کلاس‌های تئوری و عملی بود و مسائل را به دقت پیگیری و پرسشگری می‌کرد. گل محمدی همیشه روی تفکرات خود و فوتبال فکر می‌کند و اطلاعات لازم را می‌گیرد. او در کارش خیلی موفق است و چنین مربیانی را به راحتی نباید از دست بدهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها