چشم خود را به روی همه مشکلات بسته‌ایم

رضاوند: ساپینتو معرفت خودش را به همه استقلالی‌ها نشان داد

با نتایجی که این هفته رقم خورد همه چیز پیچیده‌تر شد. هر 3 مدعی دوست دارند قهرمان شوند و امیدوارم در نهایت استقلال جام را بالای سر ببرد.

رضاوند: ساپینتو معرفت خودش را به همه استقلالی‌ها نشان داد

امیرحسین اعظمی

استقلال در اراک یک برد مهم را به دست آورد تا روند فوق‌العاده آبی‌پوشان در لیگ برتر ادامه داشته باشد. شاگردان ریکاردو ساپینتو در حالی آلومینیوم را شکست دادند که در دو فصل گذشته در اراک این تیم را نبرده بودند، حالا استقلال با سپاهان هم امتیاز شده و در انتظار لغزش دو رقیب اصلی‌اش است تا در نهایت برای دومین فصل پیاپی قهرمان شود. آرش رضاوند هافبک استقلال تاکید می‌کند که این تیم برای قهرمان شدن باید 5 بازی پایانی را با برد پشت سر بگذارد و البته او بر این عقیده است که بازی‌های تیمش نسبت به سپاهان و پرسپولیس سخت‌تر است. رضاوند به سوالات پاسخ می‌دهد.

فکر می‌کردید آلومینیوم را در اراک شکست بدهید؟

می‌دانستیم بازی سختی داریم و آلومینیوم هم مدت‌ها بود که شکست نمی‌خورد. ما در این بازی برتری خودمان را نشان دادیم و مثل چند بازی گذشته فوتبالی خوب و تهاجمی را به نمایش گذاشتیم. اگر بدشانس نبودیم می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم.

خودت هم یک شوت زدی که به تیر دروازه خورد.

بله، این برای دومین بازی پیاپی بود که تیر دروازه مانع از گلزنی من شد. امیدوارم بدشانسی دست از سرم بردارد و برای استقلال گل هم بزنم.

در فاصله 5 بازی مانده به پایان لیگ، وقتی جدول لیگ را می‌بینی چه احساسی داری؟

با نتایجی که این هفته رقم خورد همه چیز پیچیده‌تر شد. هر 3 مدعی دوست دارند قهرمان شوند و امیدوارم در نهایت استقلال جام را بالای سر ببرد.

می‌توانی با اطمینان بگویی که استقلال قهرمان می‌شود؟

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست ولی تیم ما روند خوبی داشته و در این 9 هفته فقط مقابل نساجی مساوی کردیم و بقیه بازی‌ها را بردیم. در بازی با نساجی هم البته مستحق برد بودیم. ما نهایت تلاش خودمان را به کار می‌گیریم و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. ما 8 امتیاز از تیم صدرنشین عیب بودیم ولی این را جبران کردیم و البته باید بگویم که حمایت هواداران هم بسیار مهم بود. زور استقلال با حضور هواداران دو برابر می‌شود و امیدوارم آنها در 5 بازی پایانی حمایت صددرصدی از تیم ما داشته باشند. من خوشحالم که شرایط برای حضور هواداران در بازی‌های لیگ برتر فراهم شد و این موضوع حتی در کیفیت فنی بازی‌ها هم تاثیر مثبتی گذاشت.

برخی معتقدند بازی‌های سپاهان از دو مدعی دیگر آسان‌تر است. نظر تو چیست؟

بازی‌های استقلال از دو مدعی دیگر سخت‌‌تر است ولی ما در هفته‌های اخیر نشان دادیم که از دل بازی‌های سخت هم می‌توانیم با برد بیرون بیاییم که می‌توان به بازی با فولاد، گل‌گهر و آلومینیوم اشاره کرد.

به نظر می‌رسد دربی تهران، نقش مهمی در سرنوشت قهرمانی هر سه مدعی داشته باشد. قبول داری؟

ما الان یک بازی مهم با هوادار داریم و باید 3 امتیاز بازی را بگیریم. بعد از این بازی می‌توانیم در مورد دربی صحبت کنیم ولی قطعا این بازی هم اهمیت خاص خودش را دارد. ما 5 بازی داریم که هر کدام از آنها حکم فینال را دارند و برای قهرمانی باید هر 5 بازی را ببریم.

این روزها ساپینتو محبوبیت خاصی میان هواداران استقلال پیدا کرده و ظاهرا نزد بازیکنان هم محبوب است. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

ساپینتو در این مدت معرفت خودش را به همه استقلالی‌ها نشان داد. او در این شرایط سخت و مشکلاتی هم باشگاه دارد، ایستاد و کارش را انجام داد و چیزی برای تیم کم نگذاشت. از لحاظ فنی هم که نیازی به تعریف ندارد، من چند ماه پیش هم با شما صحبت کردم و گفتم که او مربی بسیار خوبی است، در یک مقطع هم که نتیجه نگرفتیم، به خاطر مصدومیت بازیکنان بود. ساپینتو در این مدت توانایی‌های خودش را نشان داد، امیدوارم او کاپ لیگ برتر را بالای سر ببرد.

قبول داری استقلال نسبت به پارسال که قهرمان شد، زیباتر بازی می‌کند؟

در این مورد رسانه‌ها، کارشناسان و هواداران بهتر می‌توانند نظر بدهند. امید به گلزنی در تیم ما به شدت بالا است و فوتبالی که امسال بازی می‌کنیم تماشاگرپسند است.

استقلال همچنان در بحران مالی به سر می‌برد. اگر به زودی حق و حقوق شما پرداخت نشود، این موضوع در ادامه فصل به تیم شما ضربه نخواهد زد؟

ما چشم خود را به روی تمام مشکلات بسته‌ایم و دنبال این هم نیستیم که اعتصاب کنیم. می‌دانیم که 5 بازی سرنوشت‌ساز مانده و برای دبل قهرمانی تا آخرین لحظه می‌جنگیم. البته شرایط واقعا سخت است و ما نمی‌دانیم چگونه قرار است این 60 درصد پول باقی مانده را چه زمانی دریافت خواهیم کرد. ما فقط برای هواداران و خوشحالی آنها بازی خواهیم کرد ولی امیدوارم اتفاقات مثبتی از لحاظ مالی برایمان رخ دهد. ما حتی شب عید هم پولی نگرفتیم. امیدوارم مسئلان فکری به حال استقلال کنند. الان چه برنده شویم و چه نشویم، حمایتی از سوی باشگاه نمی‌بینیم که بخواهند انگیزه‌ای به تیم بدهند. همه ما خانواده داریم و با مشکلات مختلف روبرو هستیم، واقعا نمی‌دانیم کی قرار است طلب‌هایمان را بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها