ایران نیامد، به سوئد، لالیگا و قطر هم نرفت/ معمای پیچیده قدوس

به جز قطری‌ها، سلتاویگو در لالیگا نیز برای جذب سامان قدوس اقدام کرد اما راه به جایی نبرد.

ایران نیامد، به سوئد، لالیگا و قطر هم نرفت/ معمای پیچیده قدوس

روزها برای سامان قدوس یکی پس از دیگری می‌گذرد و این هافبک-مهاجم هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی برنتفورد برسد و برای این تیم، از ابتدا در لیگ برتر بازی کند. هر چند حضوری چند دقیقه‌ای در ترکیب یک تیم انگلیسی و بازی در بهترین لیگ دنیا هم می‌تواند یک گام رو به جلو باشد. سامان این هفته و بعد از 8 بازی توانست حدود 5 دقیقه در ترکیب برنتفورد قرار بگیرد و مقابل برایتون- تیم سابق علیرضا جهانبخش – به زمین برود. قرار بود قدوس با تبحری که در حفظ توپ داشت، نقشی مؤثر در به ثبت رسیدن برتری 3 بر 2 برنتفورد داشته باشد اما برایتون در لحظات پایانی گل تساوی را زد تا آرزوهای سامان و یارانش نقش بر آب شود.

قدوس با توجه به شرایط کنونی و اعتقاد اندک توماس فرانک به او، احتمالاً آخرین فصل حضور در ترکیب برنتفورد را سپری می‌کند. او از مقطعی که برنتفورد در چمپونشیپ بود، پیراهن این تیم را پوشید و حالا دومین فصل است که در لیگ برتر حضور دارد. سامان البته در ماه‌های اخیر پیشنهادهایی نیز دریافت کرد اما حقوق بالا و علاقه او به بازی در لیگ‌های درجه یک اروپایی باعث شد تا قدوس با تیمی جدید به توافق نرسد.

سامان در نقل و انتقالات زمستانی چند تیم قطری را خواهان خود می‌دید اما در آن مقطع به این پیشنهادها پاسخ منفی داد. او برای بازی در آسیا حدود سه میلیون یورو در سال دستمزد می‌خواهد و همین موضوع کار را برای تیم‌های حاضر در این قاره سخت می‌کند. هر چند برخی تیم‌های چینی، قطری و اماراتی چنین دستمزدهایی را پرداخت می‌کنند اما نه به بازیکنی در سطح و اندازه‌های قدوس. به همین دلیل فعلاً انتقال قدوس به فوتبال آسیا منتفی شده اما قطری‌ها پیگیرند تا بتوانند این هافبک 29 ساله را شکار و پای او را به دوحه باز کنند.

به جز قطری‌ها، سلتاویگو در لالیگا نیز برای جذب سامان قدوس اقدام کرد اما راه به جایی نبرد. این انتقال می‌توانست آرزوی سامان برای بازی در لالیگا را برآورده کند اما در روزهای پایانی نقل و انتقالات زمستانی این انتقال جذاب منتفی شد. مالمو در لیگ سوئد هم که تیم شهر زادگاه قدوس محسوب می‌شود، در هفته‌های اخیر بارها برای جذب سامان نامه‌نگاری کرد اما هرگز به نتیجه نرسید. قدوس فعلاً در سن و سالی نیست که بخواهد به لیگ سوئد برگردد و همین مسأله باعث شد تا او به پیشنهاد مالمو جواب منفی بدهد.

قدوس که انتظار می‌رفت در جام جهانی دقایق بیشتری بازی کند، در اولین اردوی تیم ملی بعد از این تورنمنت مهم شرکت نکرد. به نظر می‌رسد او فعلاً علاقه‌ای به حضور در تیم ملی ندارد و می‌خواهد بخت خود را برای موفقیت در سطح باشگاهی آزمایش کند. به همین دلیل او با دریافت مجوز از مسئولان تیم ملی به اردوی نوروزی نیامد و احتمالاً خرداد ماه هم یکی از غایبان لیست خواهد بود.

آینده قدوس در رده ملی و باشگاهی به معمایی عجیب تبدیل شده. او انتظار دارد در تیم ملی بیشتر بازی کند و سپس به باشگاهی منتقل شود که همین اتفاق آنجا هم رخ بدهد. با این حال دستمزد بالا و انتخاب یک مقصد جذاب، همه و همه باعث شده تا آینده سامان فعلاً در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها