دست‌و‌دلبازی مسی کار دستش داد/ مقایسه آماری با رونالدو!

رقابت میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی برای رسیدن به رکوردهای دست نیافتنی بیشتر همچنان ادامه دارد. این دو ستاره با وجود رسیدن به سال‌های پایانی فوتبال خود همچنان شگفت‌انگیز هستند و هر هفته شاهد ثبت رکوردهایی جدید توسط آن‌ها هستیم.

دست‌و‌دلبازی مسی کار دستش داد/ مقایسه آماری با رونالدو!

به گزارش مستقل آنلاین؛ از نظر آماری لیونل مسی در مواجهه با ضربات پنالتی بسیار دست و دلبازتر از کریستیانو رونالدو عمل کرده است.

ورزش سه نوشت: رقابت میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی برای رسیدن به رکوردهای دست نیافتنی بیشتر همچنان ادامه دارد. این دو ستاره با وجود رسیدن به سال‌های پایانی فوتبال خود همچنان شگفت‌انگیز هستند و هر هفته شاهد ثبت رکوردهایی جدید توسط آن‌ها هستیم. آمار مربوط به گلزنی قطعا جذاب‌ترین بخش رقابت میان کریس و لئو است؛ جایی که ضربات پنالتی بخش مهمی از آن را شامل می‌شود.

لیونل مسی مجموعا 1018 بازی انجام داده که در آن موفق به ثبت 803 گل و 354 پاس گل شده است. کریستیانو رونالدو نیز طی 1157 بازی موفق به زدن 832 گل و ثبت 236 پاس گل شده است. مسی 110/84 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و تعداد گل‌هایی که رونالدو از روی نقطه پنالتی گل کرده 154/134 مورد است؛ این یعنی لئو 76 درصد و کریس 86 درصد از پنالتی‌های خود را گل کرده‌اند.

اما یک موضوع جالب که شاید تا کنون به آن پرداخته نشده، تعداد پنالتی‌هایی است که این دو فوق ستاره می‌توانستند بزنند اما آن را به دیگر هم‌تیمی‌های خود داده‌اند؛ اتفاقی که همین دو روز پیش در بازی آرژانتین-کوراسائو شاهد آن بودیم؛ جایی که مسی بعد از زدن سه گل در حالی که در زمین حضور داشت ضربه پنالتی به دست آمده در نیمه دوم را به آنخل دی‌ماریا سپرد تا او هم جایی در بین گلزنان بازی داشته باشد.

 

0evhwwce

 

پنالتی‌های اهدایی مسی

رونالدو در این زمینه خساست بیشتری نسبت به مسی از خود نشان داده است. او در کل دوران بازی خود تنها 15 بار اجازه داده تا در حضورش فرد دیگری پنالتی بزند؛ 12 مورد از این پنالتی‌ها گل شده و 3 مورد آن از دست رفته است. آخرین مورد این کار را در بازی النصر-ابها شاهد بودیم که تالیسکا در حضور رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را گل کرد.

جالب اینجاست که طی 5 سال اخیر تنها 4 بار این اتفاق رخ داده است. اکثر پنالتی‌هایی که رونالدو اجازه زدن آن‌ها را به هم‌تیمی‌های خود داده مربوط به دوران حضور در رئال مادرید می‌شود. در عرصه ملی فقط این اتفاق یک بار در بازی پرتغال-گرجستان (2008) رخ داده که سیمائو آن را به گل تبدیل کرد. نکته مهم دیگر اینکه رونالدو اولین گل خود در جام جهانی را نیز از روی نقطه پنالتی (مقابل ایران در جام جهانی 2006) به ثمر رسانده بود.

 

m3ra2viz

 

پنالتی‌های اهدایی رونالدو

دست و دلبازی مسی در اهدای ضربات پنالتی به هم‌تیمی‌هایش خیلی بیشتر از رونالدو بوده است. خیلی‌ها وقتی لئو در بازی با کوراسائو پنالتی را به دی‌ماریا داد تعجب کردند چرا که او فقط 20 گل ملی از رونالدو کم دارد و یک گل شاید در این مقطع ارزشی چند برابر برای این بازیکن داشته باشد. با این وجود مسی به چنین کاری عادت دارد؛ او در دوران فوتبالی خود 46 بار اجازه زدن ضربه پنالتی به هم‌تیمی‌های خود را داده است؛ البته قطعا مواردی هم بود که این اتفاق با تصمیم سرمربی صورت گرفته است.

حدود یک سوم (15) این موارد را در همین دو سال اخیر شاهد بودیم؛ جایی که کیلیان امباپه و نیمار اکثر پنالتی‌های پاری‌سن‌ژرمن را در حضور مسی زده‌اند. بازی با کوراسائو هم تنها بازی ملی نیست که چنین اتفاقی در آن رخ داد بلکه تا کنون 5 بار در بازی‌هایی که مسی برای آرژانتین به میدان رفته بازیکن دیگری پنالتی زده است. در مجموع نیز 13 ضربه از این پنالتی‌ها از دست رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها