سرمربی سابق بارسلونا: چیزی نداشتم که به مسی یاد بدهم

رونالد کومان سرمربی فعلی تیم ملی هلند و سابق بارسلونا گفت: هرچیزی که بخواهید به یک بازیکن آموزش بدهید را مسی میدانست. او شگفت انگیز بود و برای من همیشه احترام زیادی قائل بود. سعی کردم کمکش کنم و در سال اولم نیز عالی کار کرد و 35 گل زد. با این حال اوایل کمی سخت بود اما در آخر وقتی جوانان را در تمرین میدید احساس خوشحالی میکرد.

سرمربی سابق بارسلونا: چیزی نداشتم که به مسی یاد بدهم

به گزارش مستقل آنلاین؛ رونالد کومان سرمربی فعلی تیم ملی هلند و سابق بارسلونا مصاحبه ای با Relevo  انجام داده و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

از او درباره تمرین دادن به مسی سوال شد و اینکه آیا چیزی بود که بتواند به او یاد بدهد:

نه چیزی نبود. هرچیزی که بخواهید به یک بازیکن آموزش بدهید را او میدانست. او شگفت انگیز بود و برای من همیشه احترام زیادی قائل بود. سعی کردم کمکش کنم و در سال اولم نیز عالی کار کرد و 35 گل زد. با این حال اوایل کمی سخت بود اما در آخر وقتی جوانان را در تمرین میدید احساس خوشحالی میکرد.

پس وظیفه مربی در مواجه با چنین بازیکنی چیست؟

فقط باید رابطه خوبی با آنها داشته باشید تا خوشحال باشند و برایشان برخی چیزها را توضیح دهید. تیمی بسازید که موفق شود و از وجود آنها بهترین استفاده را کرد.

اگر مثل بارسای ژاوی بازی میکردی در بارسلونا ماندگار میشدی؟

این مساله به نتیجه بستگی دارد. فکر نمیکنم از من بیشتر از ژاوی و والورده انتقاد کنند. چیزی که در نهایت اهمیت دارد نتیجه است.

چرا بازی دفاعی در تیم های بارسلونا, آژاکس و هلند انقدر سخت است؟

بله چون این ذهنیت هست که باید توپ را داشته باشیم و بازیکنان نیز به آن عادت دارند. در ایتالیا و فرانسه عادی است و مشکلی ندارند اما در هلند چون همیشه هجومی بازی میکند دفاع نامطمئن است و باید دفاع را بهتر یاد بگیرند.

زمان حضورت در بارسلونا مشکل قلبی داشتی. الان چطوری؟

باید هر 3 الی 4 ماه چکاپ برم. حالم خوبه

 

/بارسانیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها