دلورنتیس: اگر قیمت مگوایر ۸۰ میلیون پوند است کولیبالی ۲۵۰ میلیون پوند می‌ارزد

رئیس باشگاه ناپولی از باشگاه‌های انگلیسی بابت بالا بردن قیمت بازیکنان انتقاد کرد.

 دلورنتیس: اگر قیمت مگوایر ۸۰ میلیون پوند است کولیبالی ۲۵۰ میلیون پوند می‌ارزد

آئورلیو دلورنتیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ESPN» با انتقاد از باشگاه منچستریونایتد که در این تابستان برای به خدمت گرفتن هری مگوایر 80 میلیون پوند به لسترسیتی پرداخت کرد و او را تبدیل به گرانقیمت‌ترین مدافع تاریخ کرد، گفت: کولیبالی - مدافع سنگالی ناپولی - بند فسخ  150 میلیون پوندی در قراردادش دارد، اما برای مثال در انگلیس برای خرید یک مدافع 85 میلیون پوند می‌پردازند. در ناپولی اما ما برای جذب یک مدافع 30 تا 35 میلیون پوند می‌پردازیم. اگر در انگلیس برای جذب مدافعی چنین رقمی می‌پردازند، پس کولیبالی 250 میلیون پوند می‌ارزد.

کالیدو کولیبالی که در اوایل فصل نقل و انتقالات تابستانی جاری مورد توجه منچستریونایتد قرار داشت، در پایان فصل گذشته سری A ایتالیا به عنوان بهترین مدافع فصل این رقابت‌ها انتخاب و معرفی شد.

رئیس باشگاه ناپولی تصریح کرد: مشکل بالا رفتن قیمت بازیکنان هم از انگلیس نشأت گرفته است. باشگاه‌های انگلیسی بیشتر از فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان درآمد دارند. اگر باشگاهی در انگلیس 800 میلیون پوند درآمد داشته باشد، مشکلی برای پرداخت 80 میلیون، 90 میلیون و یا 100 میلیون پوند برای یک بازیکن ندارد و این به نظرم رقابت عادلانه‌ای بین باشگاه‌های انگلیسی و باشگاه‌های دیگر کشورها نیست.

10 جابه‌جایی گران تاریخ فوتبال در این تابستان رخ داد، اما انگلیسی‌ها تنها در یک مورد خریدار بودند و در چنین شرایطی بیشتر فروشنده بودند. دلورنتیس در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده که باشگاه ناپولی خود در سال 2016 گونسالو ایگواین را در ازای 90 میلیون یورو به یوونتوس فروخت. نکته جالب اینجاست که انتقال ایگواین از ناپولی به یووه در رده دوازدهم گرانقیمت‌ترین نقل‌وانتقالات تاریخ فوتبال است و مگوایر یک پله بعد از این مهاجم آرژانتینی ایستاده است.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها