پرسپولیس ۴ امتیاز کمتر از پارسال

پرسپولیس تا به این جای کار و تا پایان هفته 23 نسبت به فصل قبل افت فاحشی داشته است.

پرسپولیس ۴ امتیاز کمتر از پارسال

بررسی آماری و مرور عملکرد دو فصل اخیر تا همین مقطع از فصل نشان می دهد پرسپولیس فصل قبل تا پایان هفته 23 و پس از مساوی در دربی سرنوشت سازی که می توانست حکم به قهرمانی سرخ ها دهد، از 23 بازی، صاحب 14 برد، 7 مساوی و 2 باخت شده بود و 49 امتیاز اندخته داشته است.

این در حالی است که پرسپولیس همچون فصل قبل در هفته 23 یک جدال مستقیم قهرمانی داشت که باز هم موفق به پیروزی نشد و در ورزشگاه خانگی مقابل سپاهان شکست خورد تا در پایان هفته 23 صاحب 13 برد، 6 مساوی و 4 باخت شده و تنها 45 امتیاز کسب کرده باشد.

در خط حمله نیز پرسپولیس با وجود جذب 3 مهاجم خارجی آماری به شدت پایین تر از فصل قبل دارد. در لیگ 21 سرخ های تهرانی با مهاجمانی چون حامد پاکدل، تمیروف و مهدی عبدی تا پایان هفته بیست و سوم 34 گل زده بودند این درحالی است که این فصل با حضور 3 مهاجم خارجی ( لوکادیا، دیاباته و پریرا) و حضور مهدی عبدی، محمد عمری و عیسی آل کثیر تنها 29 گل زده است که آماری به شدت پایین است. کافی است نگاهی به جدول این فصل داشته باشیم تا دریابیم پرسپولیس بین تیم های بالای جدول ضعیف ترین خط حمله را دراختیار دارد.

تنها برتری پرسپولیس نسبت به فصل قبل به خط دفاعی برمی گردد که پرسپولیس 12 گل خورده اما فصل قبل تا همین مقطع 17 گل دریافت کرده بود.

با بررسی این آمار و مقایسه پرسپولیس لیگ 21 و پرسپولیس لیگ 22 به راحتی می توان دریافت یحیی گل محمدی این فصل با وجود دراختیار داشتن کادرفنی خارجی و چندین و چند ستاره لیگ برتری تا همین جای کار و تا پایان هفته 23، یک برد کمتر، یک تساوی کمتر و دو باخت بیشتر داشته است. ضمن این که 5 گل کمتر زده‌اند و البته 5 گل هم کمتر دریافت کرده اند.

آماری که قطعا برای یحیی گل محمدی و تیمش یک آمار منفی است و باید دید در پایان این فصل درنهایت می تواند به عنوان قهرمانی برسد یا باز هم با کسب رتبه های پایین تر قرار است برترین تیم ایران در دهه 90 را به دوران معمولی سرخ ها در دهه 80 تبدیل کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها