استقلال 11 امتیاز از خودش عقب است

قابل پیش‌بینی هم بود که هر چه به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک شویم، فاصله امتیازی میان مدعیان قهرمانی لیگ برتر کاهش یابد و رقابت سخت و دشوار شود.

استقلال 11 امتیاز از خودش عقب است

قابل پیش‌بینی هم بود که هر چه به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک شویم، فاصله امتیازی میان مدعیان قهرمانی لیگ برتر کاهش یابد و رقابت سخت و دشوار شود.

اکنون فاصله امتیازی میان استقلال که با 40 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد، با سپاهان صدرنشین 3 امتیاز است و در این میان پرسپولیس 42 امتیازی هم قرار دارد که 2 امتیاز با استقلال فاصله دارد و یک امتیاز از صدرنشین عقب است.

این فاصله امتیازی برای همه مدعیان شکننده است و تردیدی نباید داشت که بازی با مدعیان تکلیف قهرمان لیگ این فصل را مشخص خواهد کرد و هر تیمی که موفق شود در بازی‌های بزرگ خود به برتری برسد، به جام قهرمانی نزدیک‌تر خواهد شد.

استقلال فصل پیش اما از این منظر وضعیت بسیار ایده‌آل‌تری با فصل جاری داشت و حتی بعد از پایان هفته بیست و یکم نیز پیدا بود که در نهایت جام قهرمانی را به دست خواهد آورد.

آن تیم که بدون شکست لیگ را به اتمام رساند تا پایان هفته بیست و یکم 15 برد را به دست آورده بود. شاگردان مجیدی تنها 6 تساوی را در کارنامه خود داشتند و خط تیره در جدول باخت‌های‌شان چشم‌ها را به سوی خود خیره می‌کرد.

تعداد گل‌های زده استقلال هم روی عدد 31 قرار داشت و تعداد گل‌های خورده عدد 7 را نشان می‌دهد. این سبب شده بود تا تفاضل گل استقلال تا پایان هفته بیست و یکم مثبت 24 باشد. مهم‌تر از همه این اعداد 51 امتیازی بود که برای استقلال به ثبت رسیده بود. 11 امتیاز بیشتر از استقلال لیگ بیست و دوم تا پایان هفته بیست و یکم.

در واقع قیاس استقلال این فصل با فصل پیش کاستی‌هایی را در لیگ جاری نمایان می‌کند که اگر سرمربی و بازیکنان استقلال قادر به رفع آن باشند، با توجه به نزدیکی امتیازی با دیگر رقبا می‌توانند در نهایت جام قهرمانی را به دست آورند.

در فصل جاری به وضوح رقابت برای کسب قهرمانی بسیار دشوارتر از فصل پیش است و این طور نیست که تصور کنیم چون استقلال فصل قبل از لحاظ آمار تیم بهتری در قیاس با فصل جاری بود و دست نیافتنی می‌نمود، بنابراین استقلال فصل جاری شانسی برای رسیدن به موفقیت ندارد.

استقلال فصل جاری با اینکه 11 امتیاز از فصل پیش خود عقب است و 4 برد هم کمتر از پایان هفته بیست و یکم فصل پیش دارد اما برای رسیدن به جام قهرمانی کم اقبال نیست. آنچه استقلال را به سمت موفقیت دوباره در لیگ جاری نیز پیش خواهد برد، این است که آبی‌ها لااقل دیگر در پهنه لیگ شکستی را تجربه نکنند. استقلال در فصل جاری 3 شکست را در کارنامه خود دارد که سبب شده 9 امتیاز از فصل پیش کمتر به دست آورد. یک تساوی بیشتر با فصل پیش نیز تعداد امتیازات از دست رفته تیم ساپینتو را به عدد 11 رسانده اما در عین حال فاصله اندک امتیازی با صدرنشین لیگ برتر امید ساپینتو و شاگردانش را زنده نگه داشته‌ است و اگر آبی‌ها دچار اختلافات درونی نشوند و در بازی‌های سخت آتی بر روح و روان خود مسلط باشند، بی‌شک دست بالایی نسبت به دیگر مدعیان خواهند داشت و چه بسا در هفته‌های پایانی جایگاه نخست لیگ برتر را تصاحب کنند.

استقلال این فصل با همه کاستی‌هایی که در بخش امتیازی و آماری نسبت به استقلال فصل قبل دارد اما در هفته‌های اخیر سیر صعودی را پیموده و علاوه بر آنکه موفق شده آمار گلزنی خود را بهبود ببخشد، در فاز دفاعی نیز به تیمی سختگیرتر و هماهنگ‌تر تبدیل شده است.

در تأیید دشواری لیگ جاری کافی است به امتیازاتی که پرسپولیس در لیگ جاری به دست آورده است نیز اشاره کنیم. این تیم نیز در فصل جاری تا پایان هفته بیست و یکم 42 امتیاز دشت کرده‌ که فصل پیش این عدد برای پرسپولیس عدد 45 را نشان می‌داد. در واقع پرسپولیس هم نسبت به فصل پیش خود به لحاظ امتیازی عقب است که این فشردگی فصل جاری را به اثبات می‌رساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها