خلیلی: آمار گلزنی لیگ برتر جای تاسف دارد

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس معتقد است مشکل ضربات نهایی مهاجمان لیگ به سطوح پایه باز می‌گردد و آمار گلزنی بهترین گلزنان لیگ برتر جای تاسف دارد.

خلیلی: آمار گلزنی لیگ برتر جای تاسف دارد

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس معتقد است مشکل ضربات نهایی مهاجمان لیگ به سطوح پایه باز می‌گردد و آمار گلزنی بهترین گلزنان لیگ برتر جای تاسف دارد.

محسن خلیلی پیرامون حضور در اردوی تیم ملی جوانان ایران اظهار داشت: اول اینکه به عنوان عضوی از جامعه فوتبال وظیفه خودم را انجام دادم و باید از تیم ملی در تمام سطوح حمایت کنیم. ضمن اینکه پرسپولیس در تیم ملی جوانان 3 نماینده دارد به همین خاطر به این اردو رفتم. امیدوارم که در مسیر خودشان موفق باشند.

وی در پاسخ به اینکه  عملکرد تیم‌های آکادمی پرسپولیس رضایت بخش بوده است، عنوان کرد: سال گذشته با ارائه برنامه 5 ساله، مسئولیت آکادمی باشگاه پرسپولیس را به عهده گرفتم. در این مدت سعی کردیم امکانات لازم را افزایش بدهیم. از قبل پوشاک، وسایل تمرینی و GPS را برای اولین بار در سطح پایه به کار گرفتیم. با این شرایط بکادرفنی، تیم‌های پایه و افرادی که در آن شاغل هستند، رضایت‌شان افزایش پیدا کرد. این بازیکنان سرمایه‌های ارزشمند باشگاه هستند و سعی کردیم با تیم بزرگسالان ارتباط خوبی داشته باشیم. امسال بازیکنان بیشتری به تمرین تیم بزرگسالان فرستادیم و 90 درصد بازیکنان ما تجربه حضور در تمرینات بزرگسالان را پیدا کردند. در این حوزه نگاه ما کسب مقام نیست بیشتر به بازیکن سازی و پرورش استعدادها توجه داریم.

رییس آکادمی پرسپولیس پیرامون عدم انتخاب سرمربی تیم ملی امید عنوان کرد: اگر نگاهی به بازیکنان تیم ملی بزرگسالان ما داشته باشید، اکثر آنها در سطوح تیم ملی پایه به میدان رفتند. مانند کریم انصاری فرد، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش.  برای تقویت و پشتوانه سازی تیم بزرگسالان باید به تیم امید، جوانان و ...توجه کنیم. البته در این مدت باتوجه به برگزاری جام جهانی 2022 قطر تمرکزمان معطوف به تیم بزرگسالان بود.  امیدوارم هر چه زودتر سرمربی تیم امید با برنامه ویژه و مدون مشخص شود تا ضمن پایان ناکامی صعود به المپیک پشتوانه سازی مناسبی برای تیم ملی بزرگسالان صورت بگیرد.

خلیلی در پاسخ به این سوال که سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان داخلی یا خارجی باشد و در پیش بودن فرصت فیفا دی ،‌ عنوان کرد: این موضوع به تشخیص و تصمیم مدیران تصمیم گیر باز می‌گردد. ما در داخل هم مربیان خوبی داریم. اما در نهایت هر کسی که انتخاب می شود باید شناخت خوبی از لیگ برتر، شخصیت بازیکنان و فرهنگ کشور ما داشته باشد تا هر چه سریع‌تر تمهیدات لازم را به کار بگیرد . اگر با توجه به این آیتم‌ها انتخاب شود ضریب موفقیت ما بیشتر می‌شود. 

وی درباره آمار پایین گلزنی گلزنان لیگ برتر بعد از 20 هفته و دغدغه یافتن مهاجم شش دانگ، گفت: گلزنی یک استعداد است. یک مهاجم برای گلزنی نیاز به موقعیت‌سازی، تصمیم گیری و ضربه مناسب دارد. وقتی بازی‌ها را در سطوح مختلف اعم از بزرگسالان و پایه مشاهده می‌کنم بسیاری از بازیکنان در آیتم ضربه مناسب مشکل دارند. این موضوع به شروع فوتبال بازیکنان و سطح پایه باز می‌گردد. مربیان پایه ما باید در بخش تمرینات ضربه مناسب بیشتر روی آموزش بازیکنان کار کنند تا در 18 قدم شاهد ضربات مناسبتری باشیم. به نظرم در خصوص آمار جای تاسف دارد که لیگ ما یکی از ضعیف‌ترین میانگین های گلزنی در 20 هفته را داشته است. شاید در کل دنیا کم نظیر باشد.

بازی پرسپولیس و سپاهان همواره جذابیت‌های خاص خودش را دارد. مثلا یکبار در لیگ و طی ثانیه‌های آخر سرنوشت قهرمانی بین دو تیم تغییر کرد و تیم ما جام را بالای سر برد.اتفاقات زیادی در بازی‌های دو تیم افتاده که گاهی اوقات خوشایند نبوده اما مانع جذابیت بازی‌های دو تیم نشده است. امیدوارم فوتبالدوستان و طرفداران دو تیم روزی بازی شاهد فوتبال با کیفیتی باشند. چرا که هر دو تیم از کادرفنی و بازیکنان خوب و قابلی برخوردار هستند، انتظار می‌رود خروجی هم مناسب باشد. تقابل دو تیم در جام حذفی فینال زودرسی است. مسلم است که تیم برنده شانس زیادی دارد یک پای فینال و بازی پایانی جام حذفی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها