چالش سخت فولاد برابر پرافتخارترین تیم آسیا

الهلال فصل گذشته با شکست پوهانگ استیلرز کره جنوبی برای چهارمین بار فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد.

چالش سخت فولاد برابر پرافتخارترین تیم آسیا

تیم فوتبال فولاد خوزستان که شب گذشته (دوشنبه) موفق شد با شکست یک بر صفر الفیصلی عربستان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود، حالا باید خود را آماده رویارویی با دیگر نماینده این کشور یعنی الهلال کند. این تیم قدرتمند عربستانی که با القابی همچون «رئیس» و «امواج آبی» توسط هوادارانش شناخته می‌شود، با 18 قهرمانی در لیگ عربستان پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

الهلال فصل گذشته با شکست پوهانگ استیلرز کره جنوبی برای چهارمین بار فاتح لیگ قهرمانان آسیا شد تا تبدیل به پرافتخارترین تیم قاره کهن شود. آنها در سال‌های 1991، 2000، 2019 و 2021 به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌ و در سال‌های 1986، 1987، 2014 و 2017 هم به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرده‌اند.

این تیم عربستانی که از پشتوانه مالی خیلی خوبی برخوردار است، رامون دیاس آرژانتینی را روی نیمکت مربیگری‌اش دارد، مربی‌ای که سابقه هدایت تیم‌هایی همچون ریورپلاته، ایندپندینته و تیم ملی پاراگوئه را در کارنامه‌اش داشته و سبک بازی تیمش را براساس بازی هجومی استوار کرده است.

الهلال هفت بازیکن خارجی در ترکیبش دارد که عبارتند از گوستاوو کوئلار(مدافع 30 ساله کلمبیایی)، اودیون ایگالو (مهاجم 33 ساله نیجریه‌ای)، لوسیانو وی‌یتو (بال 29 ساله آرژانتینی)، موسی مارگا (مهاجم 31 ساله مالیایی)، آندره کاریلو (بال 31 ساله پرویی)، میکائیل ( مهاجم 26 ساله برزیلی) و هیون‌سو جانگ (مدافع 31 ساله کره‌ای). آنها در ترکیب خود البته بازیکنان بومی سرشناس و ملی‌پوشی هم دارند که می‌توان به نام‌هایی همچون یاسر الشهرانی و سلمان الفرج اشاره کرد.

الهلال که در سه فصل گذشته به سه قهرمانی متوالی در لیگ حرفه‌ای عربستان دست یافته، این فصل برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش کار آسانی در پیش ندارد. آنها در حال حاضر با 32 امتیاز و البته انجام دو بازی کمتر در رده چهارم جدول ایستاده‌اند، این در حالی است که سه تیم النصر، الاتحاد و الشباب را بالای سر خود می‌بیند که همه آنها 40 امتیازی هستند.

الهلال دو هفته پیش به عنوان قهرمان آسیا در رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها 2022 که در کشور مراکش برگزار شد، حضور پیدا کرد و ابتدا الوداد کازابلانکا (قهرمان آفریقا) را در ضربات پنالتی از پیش‌رو برداشت و در ادامه با برتری 3 بر 2 مقابل فلامنگو (قهرمان آمریکای جنوبی) راهی دیدار فینال این رقابت‌ها شد، جایی که با نتیجه 5 بر 3 مغلوب رئال مادرید شد و از کسب قهرمانی بازماند.

تیم تحت‌هدایت رامون دیاس در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در گروهی که الریان قطر، شارجه امارات و استقلال تاجیکستان حضور داشتند، با کسب 13 امتیاز از 18 امتیاز ممکن به عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت و با شکست شباب الاهلی امارات در این مرحله، حالا به «سد فولاد ایران» رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها