ابراهیم اسدی: شکست دادن سپاهان یعنی ۵۰ درصد قهرمانی جام حذفی

اگر پرسپولیس انشالله سپاهان را ببرد و حذف کند، در آینده هم دربی را می‌برد و هم به امید خدا قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

ابراهیم اسدی: شکست دادن سپاهان یعنی ۵۰ درصد قهرمانی جام حذفی

به گواه اغلب کارشناسان، فینال زودهنگام جام حذفی کشور، روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد. سپاهان صدرنشین لیگ برتر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان پرسپولیس است. ابراهیم اسدی کاپیتان سابق تیم پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: شکی وجود ندارد که این بازی سنگین ترین و حساس ترین بازی این مرحله و حتی کل مسابقات جام حذفی است. دو تیم سپاهان و پرسپولیس می‌توانستند در فینال جام حذفی با یکدیگر روبرو شوند اما قرعه حکم داد که این بازی در مرحله یک هشتم نهایی برگزار شود.

او ادامه می‌دهد: به نظر من شکست دادن سپاهان در اصفهان به معنای طی کردن ۵۰ درصد راه قهرمانی جام حذفی است. شرایط سپاهان هم همین طور است و تیم اصفهان به صورت قطع و یقین برای پیروزی و حذف پرسپولیس پای به این میدان خواهد گذاشت. تجربه هم نشان می‌دهد که هر دو تیم برای این بازی انگیزه فراوانی داشته و دوست دارند تیم مقابل را با شکست بدرقه کنند چرا که یک بازی فوق حساس برای پرسپولیس و سپاهان است.

اسدی خاطرنشان می‌کند: دیدار حذفی دو تیم فقط یک دیدار حذفی نیست. این بازی یک بازی بزرگ است که می‌تواند روحیه و اعتماد به نفس تیم برنده را به شدت بالا برده و منجر به نمایش‌های بهتر حتی در لیگ برتر شود. یحیی گل محمدی و ژوزه مورایس هر دو مربیان با تجربه ای بوده و خوب می‌دانند این بازی و پیروزی در آن از چه ارزش بالایی برخوردار است. امیدوارم در این دیدار پرسپولیس به برتری برسد چرا که روحیه و اعتماد به نفس تیم بالا می‌رود.

کاپیتان سابق پرسپولیس همچنین ادامه می‌دهد: پرسپولیس به این برد و پیروزی به شدت نیاز دارد. این تیم به رغم شایستگی‌هایش در دیدارهای هفته‌های گذشته نتایج مناسبی کسب نکرده و صدر جدول را نیز به تیم سپاهان اصفهان واگذار کرده است. بنابراین پرسپولیس محکوم به پیروزی است و این برد شیرین می‌تواند شرایط را دوباره به سود پرسپولیس کند. در چنین شرایطی انتظار می‌رود بچه‌های تیم در بهترین و آرمانی ترین وضعیت خود به سر برده و با تمرکز و دقت کامل نمایش بدون نقصی ارائه دهند. تمرکز و دقت دو اصل اساسی برای موفقیت در این دیدار به نظر من است.

اسدی ضمن اشاره به وضعیت یحیی گل محمدی، یادآور می‌شود: یحیی گل محمدی خودش را در این فوتبال ثابت کرده است. او یک مربی با دانش و زحمتکش است که در پرسپولیس، پدیده وذوب آهن اصفهان و هرجایی که کار کرده موفق و اثربخش بوده است. به نظر می‌رسد یک مقدار تمرکز او به دلیل اشتباهات داوری بر هم خورده و امیدوارم خودش هم این موضوع را متوجه شده باشد. آرامش در نشست‌های خبری می‌تواند به آرامش تیم و بازیکنان پرسپولیس نیز کمک کند.

کاپیتان سابق پرسپولیس ضمن اشاره به اشتباهات سریالی داوری علیه تیم پرسپولیس، اظهار می‌دارد: متأسفانه هنوز نمی‌دانم چرا این اشتباهات به صورت سریالی و تکراری علیه پرسپولیس رُخ می‌دهد. پرسپولیس یک تیم بزرگ و مردمی است و انتظار می‌رود بهترین داوران و داوری‌ها بازی‌های این تیم را سوت بزنند. پرسپولیس نیازی به سود بردن از اشتباهات داوری ندارد و صرفا خواهان عدالت است. وقتی بازیکن حریف روی بازیکن پرسپولیس خطا می‌کند، داور می‌بیند و سوت نمی‌زند تا آن توپ تبدیل به گل شود بسیار عجیب است! اشتباه یک مرتبه اتفاق می‌افتد و وقتی چند بار پشت سر هم و متوالی تکرار می‌شود دیگر اسمش اشتباه نخواهد بود. امیدوارم در دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در اصفهان شاهد قضاوت بی نقصی باشیم. هر چند مطمئن هستم تجربه دکتر بیژن حیدری که از داوران با تجربه و کم اشتباه فوتبال ایران است، خیلی می‌تواند به قضاوت بهتر این بازی کمک کند.

او درخصوص نگرانی هواداران پرسپولیس به دلیل نتایج اخیر نیز می‌گوید: به نظر من جای نگرانی نیست. پرسپولیس در فصل جاری قهرمان نیم فصل شد که این نشان دهنده قدرت این تیم است. معمولا تیم‌هایی که قهرمان نیم فصل می‌شوند در پایان فصل نیز قهرمان شده‌اند و این مسئله را باید لحاظ کرد. در هفته‌های اخیر یک مقدار اشتباهات داوری روی رتبه پرسپولیس در جدول لیگ برتر تأثیر گذاشته اما باز هم می‌گویم جای نگرانی نیست. امروز می‌گویم و حرفم را به یاد داشته باشید که اگر پرسپولیس انشالله سپاهان را ببرد و حذف کند، در آینده هم دربی را می‌برد و هم به امید خدا قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها