وقتی تمرکز یحیی روی فوتبال نیست!

پرسپولیس که تا چند هفته پیش با اختلاف به صدر جدول تکیه زده بود، اکنون فاصله هشت امتیازی با استقلال و پنج امتیازی با سپاهان را از دست رفته می‌بیند.

وقتی تمرکز یحیی روی فوتبال نیست!

سومین شکست پرسپولیس در فصل جاری و دومین باخت قرمزها در چهار بازی قبل، شب گذشته جلوی چشم هواداران و مقابل تیم هوادار رقم خورد. دیداری که فارغ از نتیجه آن؛ عملکرد فنی سرخپوشان را نیز با انتقادات فراوانی همراه کرد و در نهایت منجر به سر دادن شعار «بی‌غیرت» از سوی هواداران شد.

پرسپولیس که تا چند هفته پیش با اختلاف به صدر جدول تکیه زده بود، اکنون فاصله هشت امتیازی با استقلال و پنج امتیازی با سپاهان را از دست رفته می‌بیند. بحرانی که ابتدا چندان جدی به نظر نمی‌رسید اما رفته رفته صدای هواداران این تیم را نیز درآورد و در صورت ادامه این وضعیت، سرخپوشان را از جمع مدعیان خارج خواهد کرد.

پرسپولیسی‌ها که در اکثر مسابقات قضاوت داوران را دلیل ناکامی خود می‌دانند، به طور مشهودی در چند بازی قبل دچار اُفت کیفیت فنی شده‌اند اما فعلاً «هیاهو» روی داوری تمرکز پرسپولیسی‌ها را از بین برده است. موضوع اشتباهات داوری و تأثیر آن روی نتایج برخی مسابقات را نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما به نظر می‌رسد به هم ریختگی فعلی تیم گل‌محمدی، دلیلی فراتر از اشتباه داوران دارد.

یحیی گل‌محمدی که تیمش در چند بازی قبل شادابی همیشگی را نداشته، هیچ توضیح فنی درباره عملکرد تیمش نداده و قطعاً بخشی زیادی از عدم تمرکز سرخ‌ها نیز به صحبت‌های اخیر این مربی برمی‌گردد. گل‌محمدی پس از توقف تیمش مقابل آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی به شکلی عجیب علیه فدراسیون فوتبال موضع گرفت و اعلام کرد «تا زمانی که من در تیم باشم، پرسپولیس جام نخواهد گرفت». او همچنین گفته بود که تیمش را از بازی آینده با بازیکنان امید به میدان می‌فرستد؛ ادعایی که از ابتدا مشخص بود واهی است. صحبت‌هایی که به وضوح سرخپوشان را وارد چالش ذهنی کرده و شاید همین ذهنیت نیز باعث بهم ریختگی فعلی آنها باشد.

جدا از سالم یا خطا بودن گل هوادار به پرسپولیس؛‌ نگاهی به عملکرد خط حمله سرخپوشان در چند بازی اخیر به خوبی وضعیت بد این تیم و دلیل عدم نتیجه‌گیری پرسپولیسی‌ها را نشان می‌دهد. تیم‌ گل‌محمدی که بدون شک یکی از بهترین خطوط هافبک و حمله لیگ را در اختیار دارد، از چهار بازی اخیر در سه مسابقه موفق به گلزنی نشده است. اتفاقی که نشان می‌دهد این تیم با تمام ستاره‌های خود در خط حمله به بن‌بست تاکتیکی رسیده است.

گل‌محمدی که در هفته‌های اخیر بارها علیه داوران و ارکان فدراسیون فوتبال موضع گرفته بود و دلایل ناکامی تیمش را چیزی جز دلایل فنی می‌دانست، روز گذشته و پس از عملکرد ضعیف فنی تیمش مقابل هوادار حاضر به شرکت در نشست خبری و صحبت درباره اشتباهات فنی خود نشد؛ موضوعی که حتی صدای هواداران پرسپولیس را هم درآورد.

به نظر می‌رسد تمرکز گل‌محمدی روی تیمش نیست و به جای اینکه به مسائل فنی بپردازد، اسیر حاشیه‌ها و مسائل غیر فوتبالی شده است. صحبت‌های غیر فنی او در نشست‌های خبری، حمله به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و اینکه «نمی‌خواهند من جام ببرم» همه ذهن این مربی را مشغول کرده و با این شرایط آیا فرصتی برای فکر کردن به مسائل فنی می‌ماند؟

پرسپولیس با تمام ستاره‌ها و خریدهای گران قیمت خود؛ در بحرانی گرفتار شده که استارت اصلی آن از صحبت‌ها و تصمیمات احساسی گل‌محمدی بوده است. شاید در ادامه مسائل دیگری هم به وجود آمد اما نقش گل‌محمدی در به‌هم ریختگی پرسپولیس حتماً از موارد دیگر بیشتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها