12گل از 23 گل، سهم خارجی‌های پرسپولیس

نکته عجیب در این میان، عملکرد ضعیف بازیکنان ایرانی پرسپولیس در امر گلزنی است.

12گل از 23 گل، سهم خارجی‌های پرسپولیس

با وجود اینکه پرسپولیس در سال‌های اخیر به استفاده از بازیکنان خارجی نه‌چندان باکیفیت شهرت داشته است، اما این فصل اتفاق جالب توجهی رخ داده و بیش از نیمی از گل‌های زده سرخپوشان تا این مقطع، به نام بازیکنان خارجی این تیم نوشته شده است. پرسپولیس تا پایان هفته نوزدهم 23گل به ثمر رسانده که 12گل را بازیکنان خارجی این تیم زده‌اند؛ 6گل یورگن لوکادیا، 3گل گئورگی گولسیانی و 3گل هم شیخ دیاباته.

 

  قاتل رکوردها رفت

احتمال قابل توجهی وجود داشت که اگر یورگن لوکادیا در ایران می‌ماند، همه آمار و ارقام و رکوردهای مربوط به بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه را شخم می‌زد. درحقیقت برخلاف تاریخ پرشکوه پرسپولیس، خارجی‌های این تیم در مجموع عملکرد ضعیفی داشته‌اند؛ به‌طوری که بهترین گلزن غیرایرانی ادوار سرخپوشان، آلن ویتل بوده که چیزی حدود نیم‌قرن پیش در همه مسابقات 16گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است. لوکادیا اما با توپ پر آمد و طی فقط 9بازی که برخی از آنها نصفه و نیمه بود، 6گل برای پرسپولیس زد. مهاجم هلندی که حدود 2ماه بعد از ترک ایران هنوز نامش در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ به چشم می‌خورد، به‌شدت این پتانسیل را داشت که درصورت ادامه کار تا پایان فصل، آقای گل لیگ بیست‌ودوم لقب بگیرد. لوکادیا اما رفت و عجیب اینکه باشگاه پرسپولیس در تعللی شدید و قابل تامل هنوز حاضر به شکایت از این بازیکن نشده است.

 

  کاملا غیرمنتظره

کمتر کسی حدس می‌زد نام گولسیانی بین گلزنان برتر این فصل پرسپولیس قرار بگیرد، اما این مدافع گرجستانی با دبل غیرمنتظره‌اش در دربی تهران شگفتی‌ساز شد و بعد هم یک ضربه پنالتی را برابر نساجی به گل تبدیل کرد. او حالا 3گله است و با توجه به حضور مستمرش در ترکیب اصلی پرسپولیس و البته مهارتش در استفاده از توپ‌های کاشته و بلند، هیچ بعید نیست این آمار بهبود پیدا کند.

 

  موتور شیخ روشن شد

شیخ دیاباته از بدو پیوستن به پرسپولیس، تحت فشار انتقادات بوده است؛ بخشی به‌دلیل مصدومیت و بخشی هم به‌دلیل حضور غیرمؤثر در مسابقات سرخپوشان. او البته پیش‌تر یک گل 3امتیازی در برابر مس کرمان به ثمر رسانده بود، اما در دیدار با نفت آبادان به نوعی بغض مهاجم مالیایی شکست و موفق به دبل شد. 2گل شیخ برای پرسپولیس، به‌معنای تبدیل شکست به پیروزی بود. به این ترتیب اگر 3گل به ثمر رسیده در این فصل از سوی دیاباته را حذف کنیم، سرخپوشان 4امتیاز از دست می‌دهند. البته که انتظارها از این مهاجم هنوز بیشتر از اینهاست.

 

  اولین آقای گل خارجی کیست؟

پرسپولیس در طول تاریخش هنوز آقای گل خارجی نداشته است. حتی در لیگ تخت جمشید سال 56هم آلن ویتل با وجود به ثمر رساندن 9گل، با فاصله‌ زیادی پشت سر عزیز اسپندار از ملوان ایستاد؛ مهاجمی که 16گل به ثمر رسانده بود. با خروج لوکادیا، به‌نظر می‌رسد امسال هم پرسپولیس آقای گل خارجی نداشته باشد، هرچند وضعیت کل لیگ آنقدر خراب است که همین حالا شیخ دیاباته فقط با یک هت‌تریک می‌تواند به صدر جدول برترین گلزنان برسد! پرسپولیس از این هفته از حضور لئاندرو پریرا هم استفاده خواهد کرد؛ ببینیم او چند گل می‌زند.

 

  چشم ایرانی‌ها روشن

نکته عجیب در این میان، عملکرد ضعیف بازیکنان ایرانی پرسپولیس در امر گلزنی است؛ به‌طوری که هیچ‌یک از آنها حتی بیشتر از گولسیانی هم گل نزده‌اند! تنها بازیکن ایرانی 3گله پرسپولیس محمد عمری است، سعید صادقی و دانیال اسماعیلی‌فرد 2گله هستند و میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، مرتضی پورعلی‌گنجی و امید عالیشاه هم هر کدام فقط یک گل به ثمر رسانده‌اند. ستاره‌های ملی‌پوش و نامداری مثل مهدی ترابی و وحید امیری در این فصل حتی یک گل هم نزده‌اند. این آمار را باور می‌کنید؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها