شافعی: پرسپولیس باید هجومی بازی کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم در لیگ برتر و بردی که اخیرا مقابل نفت آبادان به دست آورد، توضیحاتی ارائه داد.

شافعی: پرسپولیس باید هجومی بازی کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم در لیگ برتر و بردی که اخیرا مقابل نفت آبادان به دست آورد، توضیحاتی ارائه داد.

محمود شافعی در خصوص برد پرسپولیس مقابل نفت آبادان و عملکرد سرخ‌پوشان در این بازی اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس بازی خوبی انجام داد. این در حالی است که بازی با تیم‌‌‌‌‌های جنوبی همیشه سخت است و نمونه آن را هفته گذشته در بازی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان دیدیم. پرسپولیس در دو بازی قبلی شرایط خوبی نداشت، و برای رسیدن به وضعیت بهتر باید 3 امتیاز این بازی را می‌گرفت که خوشبختانه گرفت. در این بین چیزی که خیلی مهم است این است که احمد گوهری دروازه‌بان پرسپولیس در این بازی، اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای داشت و خیلی خوب به کادر فنی کمک کرد. او پیش از این این‌طور نبود، اما شرایط خیلی خوبی در بازی با نفت آبادان داشت و حتی کادر فنی می‌تواند از او در بازی‌های آینده هم استفاده کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد حضور پرسپولیس با دو مهاجم در زمین و چینش یک ترکیب هجومی گفت: فوتبال هجومی ذات پرسپولیس است و هر زمان یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را هجومی و با دو مهاجم به زمین فرستاده، برنده شدیم، حتی اگر عقب بودیم. بهترین رویکرد برای پرسپولیس بازی با دو مهاجم ثابت و وینگر بود که نتیجه آن به کسب 3 امتیاز انجامید. اگر از نظر فنی به بازی نگاه کنیم، می‌بینیم که پرسپولیس در خلق موقعیت هم عملکرد خیلی خوبی داشت و با انجام یک بازی هجومی موقعیت‌های زیادی خلق کرد. این مسئله بار زیادی از روی دوش کادر فنی برداشت و باعث شد تا پرسپولیس برنده شود.

شافعی در مورد حضور مهاجم جدید و برزیلی در پرسپولیس تصریح کرد: معمولا بازیکنان خارجی که از نیم فصل دوم به تیم اضافه می‌شوند، برای هماهنگ شدن زمان می‌خواهند و عیار این بازیکنان بعد از گذشت 5-4 بازی مشخص می‌شود. از الان زود است که ما بخواهیم این بازیکن را تحلیل کنیم و برای این کار زود است. با شرایطی که پرسپولیس دارد، به نظرم پریرا می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند.

وی در مورد دیدار این هفته سرخ‌پوشان مقابل هوادار، خاطرنشان کرد: تیم‌های ساکت الهامی همیشه فیزیکی بازی می‌کنند و پرسپولیس معمولا مقابل این مربی بازی راحتی ندارد. الهامی در تیم‌های نساجی و تراکتور هم همین‌طور کار می‌کرد. پرسپولیس مقابل هوادار باید با بضاعتی که دارد سنجیده عمل کند؛ چراکه آنها حریف آسانی نیستند، اما اگر پرسپولیس می‌خواهد همچنان در صدر جدول بماند باید هجومی بازی کرده و ببرد.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد تیم‌های سپاهان، استقلال و تراکتور و همچنین نتایجی آنها گرفتند، گفت: سپاهان از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران است که با مربی خوبی که دارد، نتایج خوبی تا الان گرفته است، اما چیزی که واقعیت دارد این است که رقابت باید درون زمین باشد و تیم‌ها با رقابت سالم عنوان کسب کنند تا هوادارانشان از قهرمانی آنها خوشحال شوند. وقتی یک تیم قوی است، باید فوتبالی نتیجه بگیرد. پرسپولیس، سپاهان، و استقلال نتایج خوبی کسب کرده‌اند و باید ببینیم که در ادامه چه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها