تقلید حالت ‌چشم کره‌ای‌ها، مربی والیبال روسیه را به دردسر انداخت

روسیه در جریان پنج سِت موفق شد در خاک خودی در کالینینگراد کره جنوبی را شکست دهد و بلیت المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برای خود رزرو کند.

تقلید حالت ‌چشم کره‌ای‌ها، مربی والیبال روسیه را به دردسر انداخت

یکی از مربی‌های تیم والیبال زنان روسیه پس از پیروزی تیمش مقابل کره جنوبی در انتخابی المپیک و تقلید حالت چشم‌های کره ای‌ها با استفاده از دستانش، به نژادپرستی متهم شد.

پس از اتمام بازی، تصاویر «سرجیو بوساتو» مربی ایتالیایی این تیم در حالی ثبت شد که در میان جشن و پایکوبی پیروزی، با دستانش چشم‌های خود را از گوشه‌ها می‌کشید؛ حالتی که منتسب به چشم‌های مردم شرق آسیا بوده و نوعی توهین محسوب می‌شود.

براساس گزارش‌ها فدراسیون والیبال کره جنوبی اعلام کرده است که به طور رسمی شکایت خود را تسلیم فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و همچنین فدراسیون والیبال روسیه خواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره به نقل از یکی از مقامات فدراسیون والیبال این کشور نوشت: در تلاشیم تا از سوی فدراسیون جهانی تاییدیه‌ای مبنی بر قابل مجازات بودن این حرکت دریافت کنیم؛ تصمیم گرفته‌ایم تا به منظور حصول اطمینان از عدم تکرار چنین اتفاقی اقدامات لازم را انجام دهیم.

بوساتو ۵۳ ساله از آغاز قرن بیستم در تمامی سطوح والیبال مردان و زنان روسیه فعالیت داشته که از جمله آنها می توان به قهرمانی تیم مردان این کشور در المپیک ۲۰۱۲ لندن اشاره کرد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها