افشاریان: درباره ماندن کی‌روش در تیم ملی صحبتی نشده است

حدود 8 داور که در لیگ یک قضاوت خوبی داشتند، در جام حذفی سوت زدند که این وسط فقط اسم پسر من بیرون آمد.

افشاریان: درباره ماندن کی‌روش در تیم ملی صحبتی نشده است

خداداد افشاریان در خصوص برگزاری کلاس‌های داوری در نیم فصل لیگ برتر اظهار داشت: همه داوران لیگ برتر و سپس لیگ یک را جمع کردیم تا اشتباهاتی که در نیم فصل به وجود آمد را برطرف کنیم. امیدوارم در نیم فصل دوم شرایط بهتر شود، هر چند که خوشبختانه در جامعه داوران همدلی خوبی وجود دارد.

وی افزود: قبل از اینکه شما سوالی بپرسید، بگویم که در مسابقات جام حذفی 8 داور جوان که در لیگ یک کار می‌کردند را قضاوت دادیم که همگی عالی بودند. در باره بازی آخر استقلال و تراکتور هم به صورت شفاف و به عنوان یک فوتبالی و نه عضو فدراسیون فوتبال می‌گویم که در ابتدا از آقای زنوزی تشکر می‌کنم که با هزینه شخصی در فوتبال حضور دارد. در بازی قبلی استقلال مقابل تراکتور با اشتباه کمک‌داور گل تراکتور آفساید گرفته شد ولی وحید کاظمی آن گل را صحیح دانست.

افشاریان خاطرنشان کرد: اشتباهات داوری همیشه وجود داشته و گاهی به سود تراکتور و گاهی هم به ضرر این تیم بوده است، اما بدون حب‌ّ و بغض باید بگویم که قضاوت کوپال ناظمی‌ در این بازی شاهکار بود. شاهکار او به اعلام پنالتی اول و پنالتی دوم برمی‌گشت که کاملا درست بود. در قانون جدید داوری و در زمان ضربه پنالتی یک پای دروازه‌بان باید روی خط باشد، اما وقتی دروازه‌بان 70 سانتیمتر جلو آمده، طبیعی است که کمک‌داور پرچم می‌زند. در این بازی تراکتور هیچ طلبی از داوری ندارد؛ چراکه تیم داوری خیلی خوش درخشیده است.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه او قبلا گفته بود از کمک‌داوران ناراضی است، گفت: عملکرد کمک‌داوران می‌توانست بهتر باشد. وقتی در قائم‌شهر یک بازیکن 3 متر در آفساید است و کمک‌داور پرچم نمی‌زند، باید هم ناراضی باشم.

وی در خصوص صحبت‌های هوشنگ نصیرزاده، ‌مدیرعامل تراکتور که از حضور داور تهرانی برای بازی استقلال استفاده شده بود، ادامه داد: حرف نصیرزاده را قبول ندارم. من 40 سال است که در فوتبال هستم و داوران تهرانی برای کل کشور قضاوت می‌کنند. هیچ داوری شرافت خود را نمی‌فروشد. اگر شائبه‌ای وجود داشت این حرف درست بود اما چه اتفاقی افتاده که این صحبت‌ها مطرح شده است؟ هرچند که شاید من هم باید با دقت بیشتری چینش داوران را انجام دهم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد تجهیز ورزشگاه‌ها هم خاطرنشان کرد: هر باشگاهی باید ورزشگاه خود را اعلام کند، و همه ورزشگاه‌ها باید تکمیل شوند؛ چراکه تیم‌ها برای VAR نباید مشکلی داشته باشند.

افشاریان در پاسخ به این سوال که در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی صحبتی صورت گرفته یا نه، تصریح کرد: در این باره هیچ صحبتی انجام نشده، اما مطمئنا با همفکری هیات رئیسه در جام ملت‌ها با یک سرمربی خوب حاضر خواهیم شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود اعضای هیات رئیسه فدراسیون موافق ماندن کی‌روش در تیم ملی هستند، گفت: در باره شخص خاصی هیچ صحبتی صورت نگرفته و نه کی‌روش و نه هیچ مربی دیگری فعلا مورد بحث نیست. همه صحبت‌های مطرح‌شده گمانه‌زنی هستند.

وی در باره وضعیت تیم امید هم گفت: در این باره زمان زیاد داریم، اما باید همه مسائل بررسی شود.

رئیس کمیته داوران در خصوص وارد شدن نام علیرضا فغانی به لیست داوران استرالیا تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی خوشحالم که فغانی به لیست استرالیا اضافه شده و افتخار می‌کنم که او آنجاست. با توجه به مهاجرت فغانی به استرالیا و اینکه زندگی او در این کشور انجام می‌شود، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که نام او از لیست داوران ایران خارج شود و روی تصمیم خود هم مصمم هستیم. امیدوارم فغانی هر کجا هست مثل همیشه بدرخشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر فغانی در فینال جام ملت‌های 2023 سوت بزند، افتخار آن برای استرالیا خواهد بود نه ایران، اظهار داشت: او هیچ مسابقه‌ای را از دست نداده و همه مسابقه‌های مهم را سوت زده است، اما طبق قانون کسی که قرار است در لیست داوران باشد باید حداقل 10 بازی سطح بالای آن کشور را سوت بزند و به همین خاطر او دیگر داور ما نیست.

افشاریان درباره قضاوت پسرش در جام حذفی افزود: او پسر من نیست، بلکه داور این کشور است. همان‌طور که گفتم حدود 8 داور که در لیگ یک قضاوت خوبی داشتند، در جام حذفی سوت زدند که این وسط فقط اسم پسر من بیرون آمد. همان‌طور که گفتم همه داوران عالی قضاوت کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها