سرمربی تراکتور: ساپینتو تیم خوبی دارد و به او احترام می‌گذارم/ ایده ما فوتبال مالکانه با پرس شدید است

بعد از بازی فردا چند روز فرصت داریم که بازیکنان را برای بازی جام حذفی، آماده کنیم.

سرمربی تراکتور: ساپینتو تیم خوبی دارد و به او احترام می‌گذارم/ ایده ما فوتبال مالکانه با پرس شدید است

پاکو خمز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال، اظهار داشت: سه بازی آن ها را کامل دیده ام. یک رقیب خیلی خوب و یکی از بهترین تیم های لیگ هستند. همیشه وقتی با تیم های بزرگ و خوب بازی می کنید باید بیشترین تلاش و بهترین کاری را که می توانید را انجام بدهید. ما می خواهیم یک بازی خوب انجام بدهیم و این برای هواداران و باشگاه خیلی مهم است.

وی افزود: کار مربی این است که تیم بتواند موقعیت ایجاد کند و نه فقط به مهاجمان بلکه به همه بازیکنان بگوید در این زمینه بهتر باشند. کار مربی این است که تیمش بتواند درست موقعیت خلق کند، درست پرس کند و درست دفاع کند. مربی نمی تواند خیلی تاثیری روی ضربه ‌های نهایی داشته باشد. در تمرین به بازیکنان می گوییم چه کار باید انجام بدهند ولی گلزنی یک مورد استعدادی است و شاید برخی بازیکنان خدادادی آن را انجام می دهند. ما روی این مساله تلاش می‌کنیم که بهتر شویم. اگر گل نمی شود باید تلاش کنیم هر بازی آن قدر موقعیت خلق کنیم که بتوانیم به گل برسیم.

سرمربی تراکتور گفت: من فکر می کنم موقعیت زیادی خواهیم داشت. امیدوارم اینطور باشد. این حرف درست است که وقتی با تیم‌های قوی تر بازی می کنید  طبیعی است که شاید موقعیت های کمتری خلق کنید ولی فکر می کنم تیم من این ظرفیت را دارد که بتواند موقعیت ایجاد کند.

خمز در مورد اینکه تراکتور در مسابقه بعدی خودش در جام حذفی باز هم به مصاف استقلال می‌رود، عنوان کرد: الان فکر و تمرکز من روی لیگ است. ایده من این است که بازی به بازی جلو برویم. الان اصلا به بازی جام حذفی فکر نمی کنم. بعد از بازی فردا چند روز فرصت داریم که بازیکنان را برای بازی جام حذفی، آماده کنیم. الان فکر من فقط روی بازی فردا است.

سرمربی تراکتور در خصوص نوع بازی تیمش، اظهار داشت: ایده من و تفکر من نسبت به فوتبال همین بازی است که تا الان انجام دادیم. باید خودمان را با یکسری شرایط که در ایران هست به خصوص زمین‌ها وفق بدهیم. گاهی اوقات ممکن است در زمین هایی بازی کنیم که چمن آن خیلی بلند و زمین خشک است. این باعث می شود توپ بیشتر روی هوا باشد. شاید خیلی تیم ها به خاطر همین نمی توانند فوتبالی که ما بازی می کنیم را بازی کنند. ایده ما این است که فوتبال مالکانه با پرس شدید انجام بدهیم و موقعیت خلق کنیم ولی باید خودمان را با شرایط وفق بدهیم و بازی کنیم.

وی در مورد اینکه سال‌ها پیش با فیگو دچار درگیری شده که دوست ساپینتو است و آیا این اتفاق روی بازی فردا تاثیری دارد، عنوان کرد: در واقع زمان زیادی از آن ماجرا گذشته و یک خاطره است. فکر نمی کنم تاثیر زیادی روی بازی فردا داشته باشد. ساپینتو را می شناسم. به او احترام می گذارم. مربی خیلی خوبی است. تیم او دوم جدول است و فوتبال بازی می کنند. مطمئنم فردا یکی از بهترین بازی های هفته می تواند باشد. هم تراکتور و هم استقلال فوتبال خوبی را ارائه می دهند و بیننده ها می توانند بازی خوبی را ببینند. ما هم وارد زمین می شویم که نشان بدهیم می توانیم با هر تیمی رقابت کنیم.

سرمربی تراکتور در خصوص غایبان تیمش، گفت: عباس زاده محروم است و نمی تواند بازی کند. علی نجفی هم مصدوم و در حال فیزیوتراپی است.

خمز در خصوص حضور در تیم تراکتور، گفت: اگر باشگاه من را اینجا آورده برای این بوده که خواسته چیزهایی را بهتر کند. نه فقط تغییر در کادرفنی بلکه شاید بخواهد تغییری در سبک بازی و شخصیت تیم ایجاد کند. این فقط یک بخش است. بخش دوم این است که من هرروز باید پا به پای کارمندان و مدیرعامل باشگاه فعالیت‌هایی انجام بدهیم تا برخی چیزها را تغییر بدهیم و بهبود ببخشیم تا باشگاه بتواند پیشرفت کند.

سرمربی تراکتور در مورد برنامه نقل و انتقالات زمستانی این تیم، اظهار داشت: فعالیت‌‌مان را شروع کرده‌ایم و روی آن کار می کنیم. برخی بازیکنان مدنظرمان هستند که باید با آن‌ها صحبت کنیم. بازیکنانی که می آوریم باید کیفیت فوتبالی ما را بالا ببرند. نمی خواهیم هر بازیکنی را بیاوریم. می خواهیم بازیکنانی جذب بشوند که بتواندد شرایط را بهتر کنند. به بازیکنانی که در لیست خروجی قرار می گیرند کمک می کنیم تیمی را پیدا کنند که بتوانند در آن بازی کنند. اگر با بازیکنی قرارداد بسته شود باشگاه اعلام می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها