بیانی: ریکاردو ساپینتو در مهره‌چینی مشکل دارد

وقتی می‌گوییم بهترین تیم آسیا هستیم باید به مراتب از همه تیم‌ها بهتر بازی کنیم.

بیانی: ریکاردو ساپینتو در مهره‌چینی مشکل دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تنها نکته مثبت بازی استقلال مقابل نفت گرفتن سه امتیاز و بازگشت مدافع این تیم پس از هفته‌ها دوری بود. 

شاهین بیانی درباره برتری یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: این بازی کیفیتی پایین داشت و هم استقلال و هم نفت نمایش خوبی نداشتند. نکته مثبت بازی، گرفتن سه امتیاز استقلال و بازگشت سیاوش یزدانی پس از هفته‌ها دوری بود. استقلال با وجود کسب سه امتیاز، مثل قهرمان بازی نمی‌کند. آنها برای قهرمان شدن، باید شرایط بهتری داشته باشند. استقلال تیم پرمهره‌ای بسته است، اما ریکاردو ساپینتو در مهره‌چینی مشکل دارد. اگر مهره‌چینی او خوب باشد، شرایط استقلال به مراتب بهتر خواهد شد.

وی در مورد غیبت سه بازیکن کلیدی به دلیل محرومیت و مصدومیت چند بازیکن استقلال برای دیدار مقابل مس رفسنجان در هفته چهاردهم، تصریح کرد: استقلال از نظر مهره مشکلی ندارد و بازیکنان دیگر می‌توانند جای نفرات محروم و مصدوم را پر کنند. مسئله اصلی استقلال، مهره‌چینی است که به نحو احسن انجام نمی‌شود. صالح حردانی دو بازی اخیر در دفاع چپ به میدان رفت و قبل از آن اصلا به بازی گرفته نمی‌شد. کوین یامگا می‌تواند به جای پست دفاع راست یک خط جلو برود تا در پست تخصصی‌اش بازی کند، جایی که تأثیرگذاری‌اش بیشتر است و نباید او را در دفاع راست حبس کرد. مهره‌های دیگر می‌توانند در دفاع چپ بازی کنند و حردانی در دفاع راست به میدان برود. ساپینتو باید به این مسائل بیشتر دقت کند. زبیر نیک‌نفس فصل گذشته یکی از بهترین هافبک‌های استقلال و لیگ بود ولی امسال کمتر به بازی گرفته می‌شود. اینها جای سوال دارد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با کیفیت پایین لیگ و کم گل بودن بازی‌ها گفت: شرایط لیگ ما همینی است که می‌بینیم. اینکه چرا الان مشکلات بیشتر به چشم خورده است، به بازی‌های جام جهانی قطربازمی‌گردد. مردم بازی‌های خوبی در این جام دیدند ولی در لیگ خودمان چند بازی صفر - صفر تمام شده یا نهایت یک گل از خط دروازه‌ها رد می‌شود. اینها نشان می‌دهد تیم‌ها فقط دنبال امتیاز گرفتن هستند تا اینکه بخواهند فوتبال زیبایی ارائه دهند. به نظرم، سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان گزینه قهرمانی هستند و یکی دو تیم به دنبال قرار گرفتن در بین 4 تیم تا سهمیه آسیا را بگیرند. برخی تیم‌ها با گرفتن مساوی می‌خواهند در میانه جدول بمانند و تیم‌های پایین جدول هم در اواخر فصل دنبال امتیازگیری هستند. مسئله استقلال فرق می‌کند چون تیمی است که برای قهرمانی می‌جنگد و باید کیفیت یک تیم قهرمان را داشته باشد.

بیانی با اشاره به قهرمانی تیم ملی آرژانتین  یادآور شد: دوست داشتم آرژانتین قهرمان شود تا کلکسیون افتخارات لیونل مسی به حق تکمیل شود. در این جام سیستم‌های جدید دیدیم و برخی تیم‌ها سه دفاعه بازی می‌کردند. برخی تیم‌ها مثل مراکش با گرفتن فضاها از تیم‌ها خوب نتیجه گرفتند. امیدوار بودم مربیان لیگ از این جام درس بگیرند ولی این اتفاق نیفتاد. فوتبال ما حتی با سطح اول آسیا با تیم‌هایی مثل ژاپن فاصله دارد. ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان بهتر از ما بازی می‌کردند. وقتی می‌گوییم بهترین تیم آسیا هستیم باید به مراتب از همه تیم‌ها بهتر بازی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها