لوکادیا همان استوکس بود؛ اما کمی شیک‌تر!

پیوس: پرسپولیس باید علیپور را جذب کند

استوکس البته مدت زیادی در جمع پرسپولیسی‌ها دوام نیاورد و در نهایت به بهانه دیدار با خانواده از یحیی گل محمدی مرخصی گرفت و برای همیشه از ایران رفت!

پیوس: پرسپولیس باید علیپور را جذب کند

آنتونی استوکس تنها ۶۵ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد، اما ۱۶۰ هزار دلار خرج روی دست مدیران این باشگاه گذاشت. در لیگ نوزدهم نیم‌فصل فوتبال ایران به اتمام رسیده بود و تیم‌های لیگ برتری هم در صدد تقویت خود برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر بودند و سرخابی‌های پایتخت نیز نقش اصلی بازار نقل و انتقالات را بازی می‌کردند. آبی‌های تهران، بعد از رفتن استراماچونی، به دنبال یک خرید جنجالی بودند تا دل هواداران‌شان را دوباره به دست آورند و سرخ‌های پایتخت هم که تازه با یحیی گل‌محمدی برای هدایت تیم‌شان به توافق رسیده بودند علاقه زیادی داشتند تا جای خالی جونیور برزیلی را با خرید یک مهاجم خارجی پر کنند. هر روز خبرهای زیادی مبنی بر توافق این ۲ باشگاه با آنتونی استکوس به گوش می‌رسید و شایعه‌های زیادی در مورد این بازیکن ایرلندی وجود داشت. اما مصاحبه یحیی گل‌محمدی پایانی بود بر تمام حاشیه‌های رقم‌خورده. استوکس با پرسپولیس به توافق رسید و دوباره به فوتبال ایران بازگشت.

استوکس البته مدت زیادی در جمع پرسپولیسی‌ها دوام نیاورد و در نهایت به بهانه دیدار با خانواده از یحیی گل محمدی مرخصی گرفت و برای همیشه از ایران رفت! او سپس شکایت کرد و موفق شد علیه باشگاه ایرانی حکم گرفته و قراردادش را تمام و کمال دریافت کند.

حالا فرشاد پیوس ستاره پیشین خط حمله پرسپولیس و تیم ملی ضمن مقایسه یورگن لوکادیا با آنتونی استوکس می‌گوید: متأسفانه این اولین باری نیست که یک بازیکن خارجی این چنین با احساسات هواداران پرسپولیس بازی می‌کند و احتمالا آخرین هم نخواهد بود. پیش از این نیز آنتونی استوکس به بهانه‌های واهی، پرسپولیس را تنها گذاشته و رفته بود. به نظر من یورگن لوکادیا هم همان آنتونی استکوس شیک تر بود! او هم به قرارداد حرفه‌ای خودش متعهد نماند و با وجود دریافت دستمزدش از ایران رفت.

او ادامه می‌دهد: البته نمی‌توان کتمان کرد که یورگن لوکادیا یک مهاجم تمام کننده عالی بود. او در محوطه جریمه خیلی خوب عمل می‌کرد و به راحتی گل می‌زد. با این وجود معتقدم پرسپولیس دیگر باید فکر این مهاجم هلندی را برای همیشه از سر خارج کند. اگر پرسپولیس بخواهد غصه بخورد و در ادامه لیگ به فکر این اتفاق عجیب باشد ممکن است لطمه بخورد.

فرشاد پیوس ضمن اشاره بر لزوم خرید مهاجم ششدانگ برای نیم فصل پرسپولیس، یادآور می‌شود: پرسپولیس نیاز به مهاجم بزرگ و ششدانگ دارد. پیدا کردن یک جانشین برای لوکادیا چندان هم سخت نیست. البته باید در نهایت یحیی گل محمدی نظر بدهد اما اگر دست من باشد همین فردا با علی علیپور وارد مذاکره خواهم شد. او تجربه خوبی در پرسپولیس داشته و توانسته است در این تیم آقای گل شود. او در پرتغال هم خیلی نتوانست به آنچه می‌خواهد برسد ولی همه می‌دانیم یک مهاجم دونده، پرتلاش و گلزن است که امتحان خود را هم در پرسپولیس پس داده است. شاید بتوان با پولی که باشگاه می‌خواست به لوکادیا بدهد باشگاه ژیل ویسنته پرتغال را راضی کند تا رضایتنامه علی علیپور را صادر کند. البته باز تکرار می‌کنم نظر نهایی را یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس باید بدهد و صحبت من در حد پیشنهاد است.

آقای گل پیشین فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان می‌کند: دربی تمام شد و رفت. این بازی هم به نظر من یک بازی مثل بقیه بازی‌هاست که بیشتر مورد توجه هواداران و رسانه‌هاست. پرسپولیس به نظرم خوب بازی کرد و استقلال هم همین طور. شاید این تساوی هم عادلانه بوده باشد و از حالا به بعد پرسپولیس باید به فکر بازی مقابل پیکان باشد. این بازی هم ۳ امتیاز دارد و پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان شود باید این مسابقه را ببرد.

ستاره خط حمله تیم ملی ایران در دهه ۶۰ در خصوص نامزدهای مربیگری تیم کشورمان که از سوی مهدی تاج اسم آنها آورده شده است نیز می‌گوید: من و امثال من تصمیم گیرنده نیستیم اما کارلوس کی روش دیگر چیز دیگری نمی‌تواند به فوتبال ایران اضافه کند. او به اندازه چند مربی در تیم ملی ایران فرصت داشت که خودش را نشان بدهد اما نتوانست. با توجه به گرانی دلار و یورو به نظر من بهتر است این فرصت به یک مربی ایرانی داده شود. ما در همین کشور خودمان هم مربیان ایرانی با دانش و خوبی داریم. شما دیدید مراکش با ولید الرکراکی چگونه به جمع ۴ تیم پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید. بهتر است فوتبال ایران ولید الرکراکی برای خودش پیدا کند و به یک ولید الرکراکی ایرانی را به عنوان جانشین کارلوس کی روش اعتماد کرده و میدان دهد. شک نکنید یک مربی با استعداد ایرانی بیشتر از کی روش ۷۰ ساله کارآیی خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها