زنگنه: تیم‌ملی امسال از حاشیه دور است

ملی پوش بسکتبال می‌گوید: همدلی و اتحاد خیلی خوبی بین بچه‌ها به وجود آمده و تیم ملی امسال از حواشی به دور است.

زنگنه: تیم‌ملی امسال از حاشیه دور است

تیم ملی بسکتبال کشورمان در حال حاضر خود را برای حضور در جام جهانی 2019 چین آماده می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان در حال حاضر در اردوی اروپایی به سر می‌برند و با 65 برد در دیدارهای دوستانه شرایط روحی و روانی خوبی دارند.

آرمان زنگنه که یکی از 12 بازیکن حاضر در این اردوست، وضعیت تیم ملی را خیلی خوب ارزیابی می‌کند.

این ملی پوش در گفت‌وگو با فارس در مورد شرایط تیم ملی و اردوی اروپایی توضیحاتی را ارائه کرد که در زیر می‌خوانید:

* شرایط تیم ملی در اردوی اروپایی چگونه است؟

خوشبختانه دو تورنمنت خوب را پشت سر گذاشتیم و برای حضور در یونان آماده می‌شویم. همه بچه‌ها خوب تمرین می‌کنند و آماده هستند.

* دیدار با تیم‌های اروپایی چگونه بود؟

ما هرچه بیشتر با تیم‌های اروپایی بازی کنیم، فاصله‌مان با آنها کمتر می‌شود و ترس‌مان ریخته خواهد شد. ما اگر در سال 8-7 مسابقه با آنها برگزار کنیم، فاصله کمتر شده و در آسیا هم بهتر می‌توانیم با تیم‌هایی مانند استرالیا، نیوزیلند و یا چین بازی کنیم.

*پیروزی مقابل روسیه سروصدای زیادی داشت و همه عملکرد تیم ملی را ستودند.

روسیه تیم خیلی خوبی است. ما بازی را خوب شروع کردیم و با آنها پایاپای پیش رفتیم. در اواخر مسابقه هم وقتی از حریف پیش افتادیم، آنها خودشان متوجه شدند که نمی‌توانند بازی را ببرند و کار از دستشان خارج شده است. همه بچه‌ها در این مسابقه خوب کار کردند. ما هر روز آماده و آماده‌تر می‌شویم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

* آنچه این روزها مشخص بوده اینکه شرایط روحی بچه‌ها خیلی خوب است، دلیل این اتفاق چیست؟

خوشبختانه همدلی و اتحاد خیلی خوبی بین بچه‌ها به وجود آمده است. امسال یکی از آن سال‌هایی است که رفاقت و صمیمیت در میان بچه‌ها خیلی زیاد است. از سوی دیگر از حواشی خبری نیست و بازیکنان ارتباط نزدیک‌تری با هم دارند.

* از شرایط حریفان اطلاع دارید؟ آیا در اردو حریفان را هم آنالیز می‌کنید یا خیر؟

بله، ارزیابی می‌کنیم. همه تیم‌ها در حال آماده سازی خود هستند و کادرفنی آنها را هم زیر نظر دارد. این دیدارهای تدارکاتی هم شبیه‌سازی با حریفان ما در جام جهانی است. به عنوان مثال روس‌ها چند بازیکن شوت‌زن داشتند که شبیه پورتوریکو بودند و از لحاظ فیزیک بدنی هم به اسپانیا نزدیک می‌شدند.

* آخرین اردوی اروپایی یونان خواهد بود. دیدار با این تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟

یونان نیز چند روزی است که تمریناتش را آغاز کرده و قطعا بازی با این تیم کمک زیادی به ما خواهد کرد. در مجموع بازی‌های تدارکاتی فقط برای آماده‌سازی تیم است و نتیجه نمی‌تواند ملاک باشد. ما اگر به روسیه هم می‌باختیم هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. حالا هم با بردن آنها چیزی تغییر نکرده است. ما فقط سعی می‌کنیم چیزهای زیادی یاد بگیریم و تجربه کسب کنیم.

* ارزشمندترین بازیکن NBA در یونان حضور دارد، تقابل با او را چطور می‌بینی؟

بله، یانیس آنتتوکومپو در تیم ملی یونان حضور دارد، البته ما یک بار در سال 2016 در انتخابی المپیک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زمانی که در ترکیب یونان حضور داشت، مقابل وی بازی کردیم اما آن زمان آنقدر مطرح نشده بود. امیدوارم بتوانیم در این مسابقه نمایش خوبی داشته باشیم.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها