جلالی: کی‌روش هیچ‌وقت از طارمی و سردار نمی‌گذرد

یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید سرمربی تیم ملی باید پیش از آغاز جام‌جهانی ذهن بازیکنان را مدیریت کند.

جلالی: کی‌روش هیچ‌وقت از طارمی و سردار نمی‌گذرد

یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید سرمربی تیم ملی باید پیش از آغاز جام‌جهانی ذهن بازیکنان را مدیریت کند.

مجید جلالی درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار برابر انگلیس اظهار کرد: ما از تیم دور هستیم و خیلی از تحولات درون تیم خبر نداریم. ما مسائلی را در ظاهر می‌بینیم و مسائلی را در باطن می‌شنویم. آن چیزی که می‌دانیم این است که شرایط ذهنی بازیکنان تحت تاثیر شرایط اجتماعی کشور است و این موضوعی است که نمی‌توان از آن گذشت. وقتی بازیکن تمرکز نداشته باشد سخت است که بتواند کیفیت واقعی خود را به نمایش بگذارد. بنابراین فکر می‌کنم عمکرد تیم ملی در جام‌جهانی یا صفر و یا ۱۰۰ خواهد بود و حالت وسطی ندارد. صفر یعنی سه بازی را از دست بدهیم و ۱۰۰ یعنی تیم از گروهش صعود کند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شناخت کی‌روش از فوتبال انگلیس چقدر می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟ گفت: این پارامتر در شرایطی است که شما از موضوع اول که به آن اشاره کردم با خیال راحت عبور کنید. اما اگر درباره جنبه‌های فنی صحبت کنیم، شناخت کی‌روش از فوتبال انگلیس پارامتر مهمی است. درباره موضوع اول هم این وظیفه سرمربی است که بتواند بازیکنان را از نظر ذهنی آماده کند و تمرکز آن‌ها فقط روی بازی باشد. هیچ کسی مثل سرمربی نمی‌تواند ذهن بازیکنان را مدیریت کند. کی‌روش هم از این بابت که بازیکنان را به خوبی می‌شناسد و روی ایران هم شناخت خوبی دارد، می‌تواند روی مدیریت ذهن بازیکنان موفق باشد. کی‌روش ابه دلیل شناختش از ریز خصوصیات بازیکنان انگلیس و همین‌طور فضای جام‌جهانی می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا ایران برابر انگلیس باید مهدی طارمی و سردار آزمون را هم‌زمان به کار بگیرد؟ اظهار کرد: مطمئن باشید اگر وضعیت سردار خوب باشد، کی‌روش هیچ‌وقت از طارمی و سردار نمی‌گذرد و هر دو در ترکیب خواهند بود. مگر این که سردار آزمون آمادگی لازم را نداشته باشد. استفاده هم‌زمان از طارمی و سردار کمک می‌کند در طول بازی ما دو حمله کننده داشته باشیم. یعنی مثلا طارمی حمله کننده اول و سردار حمله کننده دوم باشد. در این صورت شاید ما با چهار هافبک بازی کنیم یا اگر طارمی را در کنار زمین به کار بگیرد، ما با سه هافبک وسط و دو بازیکن کناری بازی خواهیم کرد. این شرایط ایمن‌تری برای ما خواهد بود. یعنی سه هافبک وسط و دو بازیکن کناری در میانه زمین حاضر باشند. در این صورت دو مدافع کناری ما می‌توانند کمک کنند که در کناره‌ها ایمن‌تر باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها