ویسی: محبی می‌توانست به جام جهانی برود

من خیلی امیدوارم که تیم ملی از گروه خود صعود کند.

ویسی: محبی می‌توانست به جام جهانی برود

در شرایطی که کمتر از یک هفته تا اولین دیدار ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده، عبدالله ویسی در گفت‌وگو با رادیو ایران در خصوص لیست تیم ملی و بازی دوستانه برابر تونس صحبت کرد.

ویسی در ابتدا درباره احتمال مصدومیت بازیکنان در بازی برابر تونس گفت: پیش از هر تورنمنتی، حتی در لیگ‌های داخلی، در فاصله ۴-۵ روز تا مسابقات، تمام‌ تیم‌های دنیا یک بازی معمولی و راحت انجام می‌دهند تا از نظر تاکتیکی به شرایط ایده‌آل خود برسند و با توجه به اینکه بازیکنان استرس دارند، ممکن است مصدومیت هم پیش بیاید؛ ایرادی ندارد و در باشگاه‌های اروپا هم دیده‌ایم که احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان وجود دارد چون استرس دارند.

او تاکید کرد: بازی با تونس می‌تواند از نظر تاکتیکی به ما کمک کند. اینکه می‌گویند این تیم شبیه انگلیس است، درست نیست اما از این لحاظ که ما یک بازی معمولی انجام بدهیم و از نظر تاکتیکی راه بیفتیم و آقای کی‌روش ارنج نهایی خود را پیدا کند، مفید خواهد بود.

ویسی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی که در بازی با تونس در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می‌گیرند، در جام جهانی و برابر انگلیس هم به میدان خواهند رفت گفت: به عنوان یک فوتبالی فکر می‌‌کنم آقای کی‌روش ۹۰ تا ۹۵ درصد این کار را انجام بدهد؛ شاید یک یا نهایتا دو تغییر وجود داشته باشد ولی با توجه به اینکه خودم هم مربی هستم، احساس می‌کنم ۹۰ درصد ترکیب بازی فردا، ترکیبی باشد که در بازی با انگلیس یا حتی تمام بازی‌ها، وارد زمین می‌شود.

وی در خصوص لیست ۲۵ نفره تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی بیان کرد: مربی تیم ملی آقای کی‌روش است و باید به ایشان و کادرفنی تیم ملی و کسانی که درباره لیست نهایی نظر داده‌اند، احترام بگذاریم اما به نظر من نیاز نبود که برای سه بازی، چهار دروازه‌بان با خودمان ببریم و در صورتی هم که به مراحل بالاتر برویم، می‌توانستیم با سه گلر در مسابقات حاضر شویم.

او ادامه داد: فکر می‌کنم محبی از تیم ملی جا ماند؛ محبی بازیکن بسیار شایسته‌ای است و اگر فضا داشته باشد می‌تواند عالی بازی کند و در جام جهانی هم به ما فضای کافی می‌دهند چون تیم‌ها می‌خواهند مقابل ما برنده شوند و فضای کافی در زمین حریف داریم و محبی می‌توانست به ما کمک کند. تنها ایراد از نظر من این است که محبی می‌توانست در لیست نهایی باشد.

ویسی درباره غیبت شهاب زاهدی و اللهیار صیادمنش و اینکه شنیده می‌شود احتمال دارد نفر بیست و ششم لیست، صیادمنش باشد گفت: احتمال دارد که آقای کی‌روش این کار را بکنند؛ هر چند بازیکنان زیادی در پست زاهدی و اللهیار داریم اما ممکن است که آقای کی‌روش به خاطر یکی از این دو نفر، این کار را کرده باشد.

او در مورد دیدار اول ایران برابر انگلیس در جام جهانی توضیح داد: انگلیس یک تیم شناخته‌شده در دنیا است و برای قهرمانی وارد این رقابت‌ها شده و مثل برخی از تیم‌ها نیست که برای سه بازی وارد رقابت‌ها بشود؛ کادرفنی تیم ملی کاملا به این موضوع اذعان دارند و می‌دانند که باید چطور بازی کنند. این بازی بسیار مشکل است ولی فکر می‌کنم بازیکنان با اعتماد به نفس بالایی وارد این مسابقه بشوند؛ هر چند بازی اول است و استرس دارند اما این بازی برای انگلیس هم استر‌س‌زا است چون آنها فکر می‌کنند برنده بازی هستند و اگر ما ۴۵ دقیقه گل نخوریم، استرس‌شان بیشتر می‌شود و هر چقدر از زمان بازی بگذرد و گلی دریافت نکنیم، می‌توانیم به برد نزدیک‌تر بشویم. امیدوارم که اتفاقات زیبایی برای تیم ملی کشورمان و مردم ایران رخ بدهد.

ویسی در پایان درباره احتمال صعود ایران به دور دوم مسابقات جام جهانی گفت: به نظر من، ما به قدری بازیکن خوب داریم که باید به صعود از گروه فکر کنیم. در حال حاضر ۹۰ درصد بازیکنان ما در اروپا و در کشورهایی بازی می‌کنند که تاپ لول هستند و در تیم‌هایشان حرف اول را می‌زنند. می‌توانیم در جام جهانی هم در کنار هم باشیم و با عرق ایرانی و برای پرچم ایران وارد مسابقات شویم تا فوتبال کشور، حال مردم را خوب کند و همه دست به دست هم بدهند تا صعود کنیم. من خیلی امیدوارم که تیم ملی از گروه خود صعود کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها