محمدزاده: حسرت تیم ملی را می‌خورم

چند سال پیش که تیم ملی در اتریش قرار بود اردو بزند، کی‌روش من را به اردو دعوت کرد.

محمدزاده: حسرت تیم ملی را می‌خورم

امیرحسین اعظمی

آلومینیوم اراک در پایان هفته یازدهم لیگ برتر به رده پنجم جدول صعود کرد. قرار‌گرفتن در این جایگاه بعد از سپری‌شدن یک‌سوم از مسابقات، دستاورد خوبی برای شاگردان سیدمهدی رحمتی است، آن‌هم درحالی‌که آلومینیوم در 8بازی دروازه خودش را بسته نگه داشت که این آماری فوق‌العاده برای آنها محسوب می‌شود. در این میان نقش دروازه‌بان و خط دفاعی آلومینیوم را نباید نادیده گرفت. یکی از بازیکنان تأثیرگذار اراکی‌ها در خط دفاعی وحید محمدزاده است. او که سال‌ها تجربه بازی در لیگ برتر را دارد،  از بزرگ‌ترین حسرتش در فوتبال می‌گوید، از اینکه به‌خاطر ویزا تیم ملی را از دست داد.

  در مورد ‌رده پنجم جدول صحبت کن. فکر می‌کردی قبل از تعطیلات در این جایگاه قرار بگیرید؟
ما در ابتدای فصل امتیازهای بدی از دست دادیم ولی از بازی با ملوان بردهای تیم شروع شد. خدا را شکر که در رتبه خوبی قرار گرفته‌ایم ولی هنوز اتفاق خاصی برای ما رخ نداده و لیگ هم تمام نشده است. پارسال هم در یک مقطع بالای جدول بودیم ولی یکباره افت کردیم. اتفاقات سال گذشته برای ما تجربه است. هدف ما این است که روند فعلی را ادامه بدهیم و در پایان لیگ جایگاه خوبی به‌دست بیاوریم.

  در 8بازی گل نخوردید. آمار فوق‌العاده‌ای است.
نمی‌توان نقش مدافعان و دروازه‌بان تیم را نادیده گرفت ولی ما یک تیم هستیم. همه برای گل‌زدن و گل‌نخوردن تلاش می‌کنیم و تمرینات خوبی را هم زیرنظر کادر فنی انجام می‌دهیم. همه ما با تمام وجود در زمین مسابقه تلاش می‌کنیم تا تیم گل نخورد.

  قبول داری پورحمیدی گلر تیم، نقش مهمی در بسته‌ماندن دروازه در 8بازی داشت؟
پورحمیدی واقعا گلر باکیفیتی است که استحقاق حضور در تیم ملی را دارد. در تیم ما بازیکنانی مثل محمود قائدرحمتی، امیر هوشمند و حتی محمدرضا آزادی این لیاقت را دارند که در تیم ملی به آنها شانس داده شود.

  در این سال‌ها بازی مقابل کدام مهاجم برایت سخت بوده؟
مهاجمی نبوده که زیاد اذیتم کند ولی بازیکنانی مثل شیمبا، شهریار مغانلو و کریم اسلامی مهاجمان خوبی هستند.

  مدافع مورد علاقه‌ات در فوتبال ایران چه‌کسی است؟
امیر هوشمند فوق‌العاده است. البته این را به این خاطر نمی‌گویم که با او هم‌تیمی هستم. هوشمند واقعا بازیکن باکیفیتی است.

  بهترین مدافع میانی ایران هم‌اکنون چه‌کسی است؟
حسین کنعانی‌زادگان هم‌اکنون بهترین است. او همه خصوصیات یک مدافع خوب را دارد.

  در لیگ امسال شانس اول قهرمانی را به کدام تیم می‌دهی؟
واقعا نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه تیمی قهرمان می‌شود. لیگ امسال واقعا سخت است و سپاهان، پرسپولیس و استقلال هم مدعیان اصلی هستند.
  برخی معتقدند کیفیت فنی بازی‌های لیگ برتر چندان بالا نیست.
خیلی چیزها می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. یکی از مسائل مهم حضور بازیکنان باکیفیت خارجی است که ما در این زمینه از کشورهای عربی و شرق آسیا عقب هستیم. مسئله بعدی کیفیت زمین‌ها‌ست که اصلا شرایط خوبی ندارند یا توپ‌های لیگ برتر هم استاندارد روز دنیا را ندارند. نبودن هواداران در ورزشگاه هم می‌تواند در کیفیت بازی‌ها تأثیر داشته باشد.

  در این چند سال همیشه بحث حضور تو در استقلال و پرسپولیس مطرح شد ولی این اتفاق در نهایت عملی نشد. دلیلش چه بود؟
خودم هم نمی‌دانم چه باید بگویم. در این چند سال صحبت‌هایی شد ولی به نتیجه نرسید. قبل از شروع همین فصل استقلال، سپاهان و گل‌گهر با من صحبت کردند ولی هیچ وقت نیامدم تا اسمی از این پیشنهادها بیاورم و مصاحبه کنم که از فلان تیم‌ها پیشنهاد داشتم. می‌خواستم خیلی زود تیمم را انتخاب کنم، آنها به من گفتند صبر کنم ولی این کار برای من سخت بود. به همین دلیل با آلومینیوم صحبت کردم و قراردادم امضا شد.

  زمان مربیگری فرهاد مجیدی هم از استقلال پیشنهاد داشتی؟
بله، مربی استقلال با یکی از مربیان من صحبت کرده بود ولی در نهایت این موضوع به سرانجام نرسید.

  بزرگ‌ترین حسرت فوتبالی‌ات در این چند سال چه بود؟
چند سال پیش که تیم ملی در اتریش قرار بود اردو بزند، کی‌روش من را به اردو دعوت کرد. آن‌موقع خیلی آماده بودم و به قول فوتبالی‌ها می‌توانستم کار را بگیرم ولی ویزای من صادر نشد و نتوانستم به اردو بروم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها