روزهای سیاه فولاد و خط دفاعی متزلزل

سومین شکست متوالی فولاد در لیگ. این چیزی نبود که برای علاقمندان به فوتبال قابل پیش‌بینی باشد.

روزهای سیاه فولاد و خط دفاعی متزلزل

شاگردان جواد نکونام  امروز در شرایطی دست خود را برای سومین مسابقه متوالی به نشانه شکست بالا بردند که بعد از دریافت سومین گل، تمام تلاش‌شان را برای جبران حداقل یکی از گل‌های خورده و کم کردن فاصله انجام دادند اما آنچه که در دو بازی پیشین مقابل نساجی و گل‌گهر رقم خورده بود، در این بازی هم تکرار شد و فولادی‌ها در جبران عقب ماندگی ناکام ماندند.

این مسابقه‌ای بود که نیم ساعت آخر آن با ارسال‌های مکرر از ساسان انصاری، احسان پهلوان، وریا غفوری از راست و سعید آقایی از چپ، نفوذهای علی کوشکی و ساباندن‌های علی قربانی، نفوذهای عارف آقاسی به قلب و البته پاس‌های پاتوسی و تلاش‌ حمید بوحمدان در نیمه حریف به خاطر می‌ماند؛ تلاش‌هایی که هرگز به نتیجه نرسیدند تا فولاد در روزی که کمترین تمرکز را در خط دفاع نداشت، نتیجه را به ملوان ببازد. ملوانی که در خانه مقابل استقلال و پرسپولیس مغلوب شده و این نمره منفی برای فولادی است که با ادعای قهرمانی، رقابت‌های این فصل را آغاز کرده است.

آنچه که در بازی امروز بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد، شکست فولاد در غیاب ساختار دفاعی همیشگی و لایه‌های نفوذناپذیری است که مقابل کریستوفر کنت دروازه‌بان اتریشی چیده می‌شد؛ تیمی که حریفان به سختی می‌توانستند خود را به دروازه‌اش برسانند حالا سه بار مقابل ملوان تسلیم شده، آن هم در شرایطی که مجید عیدی مدافع راست ملوان، گل سوم را در شرایطی به ثمر رسانده که انگار مقابل یک تیم محلی بازی می‌کند.

در بازی مقابل نساجی، پس از اشتباه مرگبار عارف آقاسی و دادن یک پنالتی به حریف، جواد نکونام این مدافع جوان را بیرون کشید و جای او را با ایوب والی عوض کرد و این تغییر تا پایان آن مسابقه، بازی بعدی و پس از گل سوم ملوان ادامه داشت که در این لحظه، جواد دوباره عارف را قلب دفاعی تیمش برگرداند تا ملوان تا انتهای بازی حتی یک موقعیت روی دروازه حریف به دست نیاورد.

در این فاصله سه مدافع وسط دیگر تیم، کولیبالی، شاه‌عباسی و والی پراشتباه و لرزان ظاهر شده و همین عامل از دست رفتن سه مسابقه برای تیمی شد که تا همین پانزده روز پیش، تنها تیم شکست ناپذیر لیگ برتر بود.

در شرایطی که همچنان سوال بزرگ درباره فولاد، جدایی یا ادامه کار جواد نکونام در جمع سرخپوشان است، موضوع آقاسی و نحوه تنبیه او، نکته‌ای است که باید درباره آن با سرمربی فولاد به بحث نشست؛ تصمیمی که ناپایداری را وارد باثبات‌ترین تیم لیگ برتر ایران کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها