بیرانوند: برای ما همه مسی و رونالدو هستند

برای ما همه بازیکنان حریفان در حد مسی و رونالدو هستند و باید برای موفقیت تیم ملی نهایت تلاش را به‌کار بگیریم.

بیرانوند: برای ما همه مسی و رونالدو هستند

امیرحسین اعظمی

علیرضا بیرانوند که این روزها در اردوی آماده‌سازی تیم ملی حضور دارد، در هفته یازدهم لیگ برتر به رکورد جالبی رسید. در بازی مقابل مس‌کرمان، او برای صدمین‌بار پیراهن پرسپولیس را پوشید و درون دروازه این تیم قرار گرفت. از این 100بازی، بیرانوند در 64بازی کلین‌شیت کرده که آمار فوق‌العاده‌ای برای او‌ست. بیرانوند که در جام‌جهانی روسیه درخشش قابل‌توجهی در دروازه تیم ملی داشت، حالا خودش را برای جام‌جهانی قطر آماده می‌کند؛ تورنمنت مهمی که به‌احتمال زیاد او یکی از 11‌بازیکن ثابت ایران خواهد بود.

 

 از رکورد جدیدت با پیراهن پرسپولیس شروع کنیم؛ 100بازی و 64کلین‌شیت. حتما خودت هم احساس خوبی داری.

این موضوع برای من خوشحال‌کننده است. پرسپولیس تیم بزرگی است و افتخار می‌کنم که 100بازی با پیراهن این تیم انجام دادم. من چیزی را فردی نمی‌بینم و اگر هم موفقیتی به‌دست می‌آید، حاصل زحمات و تلاش دسته‌جمعی است. دوست دارم بازی‌های زیادی برای پرسپولیس انجام بدهم و به موفقیت‌های بزرگ برسم.

 راز کلین‌شیت‌های پرتعدادت چیست؟

فوتبال بازی تیمی است، همه‌‌چیز از مهاجمان شروع می‌شود و به خط دروازه می‌رسد. همه زحمت می‌کشند. همانطور که مهاجمان دوست دارند گل بزنند، من دروازه‌بان هم دوست دارم گل نخورم.

برخی گلرهای ایرانی وقتی کلین‌شیت نمی‌کنند، به‌شدت ناراحت می‌شوند. تو هم چنین خصوصیتی داری.

حتی در بازی‌هایی‌ که برنده می‌شویم ولی من گل می‌‌خورم، خودم را در پیروزی تیم سهیم نمی‌دانم. حتی اگر در یک بازی پنالتی بگیرم، ولی گل بخورم باز هم خودم را سهیم نمی‌دانم. گل نخوردن وظیفه و کار من است که باید آن را به‌خوبی انجام دهم. در هر بازی نهایت تلاش خودم را می‌کنم تا دروازه‌ام بسته بماند.

 پرسپولیس صدرنشین لیگ است. در مورد عملکرد تیم‌تان در لیگ برتر چه نظری داری؟

خدا را شکر تا اینجا خوب جلو آمده‌ایم و خوب امتیاز گرفته‌ایم. البته 19بازی دیگر باقی مانده و برای رسیدن به هدف‌مان باید سخت‌تر از گذشته تلاش کنیم. هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و امیدوارم این روند خوب را ادامه بدهیم و بتوانیم قهرمان شویم.

اصلی‌ترین رقیب شما برای قهرمانی چه تیمی است؟

نمی‌توان از یک تیم اسم برد. چند تیم بالای جدول دنبال قهرمانی هستند ولی برای ما عملکرد تیمی خودمان و نتایجی که می‌گیریم، مهم است. لیگ امسال به‌معنای واقعی سخت است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. ما مقابل هر تیمی که قرار می‌گیریم با چالشی سخت و جدید مواجه می‌شویم.

 در 11هفته از لیگ فقط 3گل خوردی. فکر می‌کنی در پایان لیگ بتوانی از لحاظ تعداد کلین‌شیت و گل‌های خورده، آمار دست‌نیافتنی ثبت کنی؟

گفتم که گل‌نخوردن را دوست دارم و این مهم‌ترین هدفم در خط دروازه است. رسیدن به رکورد هم برای هر بازیکنی خوشحال‌کننده است ولی مهم‌ترین موضوع نتیجه گرفتن تیم است. اگر تیم نتیجه بگیرد، ارزش کار بازیکن دیده می‌شود.

 شرایط تیم ملی چطور است؟

تمرینات منظمی را زیرنظر کارلوس کی‌روش پشت سر می‌گذاریم تا آماده جام جهانی شویم.

 2روز پیش عکسی از تو کنار کی‌روش و برخی ملی‌پوشان منتشر شد که نشان می‌داد سرمربی تیم ملی داشت با تو شوخی می‌کرد.

من با بچه‌ها شوخی می‌کردم و می‌خندیدم که کی‌روش هم آمد من را زد! این را البته به شوخی می‌گویم. خوشبختانه جو تیم ملی هم بسیار خوب است.

تیم ملی می‌تواند در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد؟

همه می‌دانند کار سختی داریم ولی بازیکنان هدفی جز خوشحال‌کردن مردم ندارند. کی‌روش و دیگر مربیان تیم ملی هم سخت تلاش می‌کنند تا تیم با بهترین شرایط وارد جام جهانی شود. همه می‌دانند تیم‌های همگروه ما از لحاظ روند آماده‌سازی چه شرایطی دارند ولی ما هم تلاش می‌کنیم تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

 در دوره قبلی جام جهانی پنالتی رونالدو را گرفتی و واژه «چطوری کریس» حسابی سر و صدا کرد. ظاهرا در این دوره بین رقیبان بازیکنی به بزرگی رونالدو وجود ندارد که برایش کری بخوانی.

در جام جهانی همه بازیکنان بزرگ هستند. برای ما همه بازیکنان حریفان در حد مسی و رونالدو هستند و باید برای موفقیت تیم ملی نهایت تلاش را به‌کار بگیریم.

وضعیت مصدومیتت چطور است؟

من چندبار در این‌باره صحبت کردم و فکر کنم نیازی نیست دوباره توضیحی بدهم. وقتی کارم را در تیم باشگاهی و تیم ملی انجام می‌دهم، یعنی مشکلی وجود ندارد. گاهی اوقات ممکن است فشردگی بازی‌ها یا برخی اتفاقات دیگر، یک بازیکن را با مصدومیت جزئی یا سخت مواجه کند، مشکل من چندان حاد نبود و باید از پزشکان پرسپولیس و تیم ملی تشکر کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها