اصولی: برای حل مشکل ۲ بازیکن تیم ملی در حال مذاکره هستیم

یک مراسم محدودی برگزار خواهد شد و یکی از گزینه‌ها روز یکشنبه 15 آبان است، اما هنوز نهایی نشده است.

اصولی: برای حل مشکل ۲ بازیکن تیم ملی در حال مذاکره هستیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: برای حل مشکل دو بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان با باشگاه الاهلی در حال مذاکره هستیم.

احسان اصولی درباره اینکه باشگاه‌های لیگ برتری باید فرایند تجهیز ورزشگاه‌‌های خود به سیستم VAR را انجام دهند، گفت: این موضوع در همه دنیا به همین شکل بوده است، همانطور که برگزاری مسابقات و تأمین هزینه‌های استادیوم‌ها با باشگاه‌هاست. این اتفاق به تعامل باشگاه‌ها با ورزشگاهی که طرف قرارداد هستند، برمی‌گردد. از دید فدراسیون فوتبال معرفی و تجهیز ورزشگاه به الزامات VAR برعهده باشگاه‌هاست. ما در معرفی شرکت طرف قرارداد و اینکه بتوانیم تخفیف و مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های اولیه را بگیریم، کار کردیم، اما این تجهیزات متعلق به ورزشگاه و باشگاهی خواهد بود که ورزشگاه خانگی‌اش را معرفی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: ما چاره‌ای نداریم و برای اینکه فوتبال‌مان شکل حرفه‌ای‌تری بگیرید باید به این سمت حرکت کنیم. باشگاه‌ها باید در تعامل با فدراسیون فوتبال و شرکتی که این تجهیزات را می‌آورد مساعدت لازم را داشته باشند. من شنیده‌ام که بیشتر باشگاه‌های بخش خصوصی نگران هزینه‌ها بودند. ان‌شاءالله که دغدغه‌شان برطرف شود. با توجه به هزینه‌هایی که باشگاه‌ها در طول فصل دارند، هزینه‌های VAR عدد بزرگی نیست و در نهایت نیازی که همه ما به آن اذعان داریم و در فوتبال ما ملموس است، برطرف و این تجهیزات در فوتبال ما محقق شود تا تمام عوامل فوتبال‌مان بتوانند در سطوح بین‌المللی حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که «VAR به نیم‌فصل دوم لیگ امسال می‌رسد؟»، تصریح کرد: دوستان ما در کارگروه VAR به دو گزینه نهایی رسیدند و در مذاکراتی که انجام شده است، معرفی شدند. تأییدیه نهایی هم گرفته شده است. قطعاً از بین این دو شرکت با یکی قرارداد می‌بندیم و این شرکت‌ها در ابتدای کار ورزشگاه‌هایی را که آمادگی داشته باشند، مجهز می‌کنند. ما هدف‌گذاری‌مان را برای شروع نیم‌فصل دوم گذاشتیم، اما قولی نمی‌دهیم و تلاش خواهیم کرد. به این جهت که برخی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد و ممکن است که کار به تأخیر بیفتد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال راجع به شرایط هتل الریان محل استقرار تیم ملی در قطر خاطر نشان کرد: هفته پیش آقای پرهیزکار (سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال) به همراه یک تیم اجرایی به قطر سفری داشته و از امکانات هتل بازدید کردند. آنها همه متغیرها و آیتم‌ها را چک کردند و در جلسه گذشته هیئت رئیسه به این موضوع پرداخته و گزارش آن ارائه شد. براساس گزارش‌ها دوستان ما در حوزه ساختار اجرایی فدراسیون فوتبال تلاش می‌کنند که در بهترین شرایط از ملی‌پوشان کشورمان پذیرایی شود و در بین امکاناتی که کشورهای مختلف در اختیار دارند بهترین امکانات در اختیار تیم ملی ما قرار خواهد گرفت.

اصولی که با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، درباره زمان رونمایی از لباس تیم ملی گفت: برای روز یکشنبه 15 آبان ماه صحبت شده، ولی هنوز نهایی نشده است و به‌زودی زمان نهایی آن را اعلام می‌کنیم. یک مراسم محدودی برگزار خواهد شد و یکی از گزینه‌ها روز یکشنبه 15 آبان است، اما هنوز نهایی نشده است.

وی در واکنش به مشکلی که برای کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده به وجود آمده است، تصریح کرد: دوستان ما در حال مذاکره با باشگاه الاهلی هستند تا مشکل حل و فصل شود. همه شنیدیم که کی‌روش دلخور بود و امیدواریم رایزنی‌های‌مان جواب بدهد و این دو بازیکن را هم کنار تیم ملی داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه با توجه به غیبت شهره موسوی در سه جلسه گذشته هیئت رئیسه و اینکه اگر در جلسه بعدی هم غیبت کند از هیئت رئیسه کنار گذاشته می‌شود، گفت: این موضوع برای همه اعضای هیئت رئیسه هست و بخشی از اساسنامه به شمار می‌آید. ما در حال کار هستیم و این شرایط می‌تواند برای هر عضو هیئت رئیسه پیش بیاید. فدراسیون فوتبال نیز براساس اساسنامه مکلف است که اقدام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها