درخشان: باز هم می‌گویم پرسپولیس تماشاگرپسند بازی نمی‌کند

من نیمکت نشینی مطلق مهدی عبدی را درک نمی‌کنم. شاید او در تمرینات خوب نباشد

درخشان: باز هم می‌گویم پرسپولیس تماشاگرپسند بازی نمی‌کند

حمید درخشان که چند روز پیش از سبک بازی تیم یحیی گل محمدی انتقاد کرده بود حالا دوباره پس از پیروزی پرسپولیس برابر ملوان انزلی نیز حرف‌هایش را تکرار کرده و گفت: من حرف بدی نزدم که برخی ناراحت شده اند. باز هم تکرار می‌کنم پرسپولیس تماشاگر پسند بازی نمی‌کند. از تیمی بزرگ با این همه مهره و طرفدار انتشار بیشتری می‌رود که بازی‌های زیبا نیز انجام دهد.

وی ادامه می‌دهد: شما دیدید پرسپولیس مقابل ملوان انزلی که تازه از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده و مهره آنچنانی هم ندارد بازی پایاپایی انجام داد و برتری خاصی منهای گلی که لوکادیا زد، نداشت. این درحالی است که توقع داریم در هفته دهم حداقل این تیم بتواند موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفان خلق کرده و گل‌های بیشتری بزند.

درخشان افزود: من نیمکت نشینی مطلق مهدی عبدی را درک نمی‌کنم. شاید او در تمرینات خوب نباشد یا اینکه از لحاظ روحی و روانی افت کرده باشد که با توجه به اینکه فرصت بازی پیدا نمی‌کند، این موضوع می‌تواند طبیعی باشد. به نظر من عبدی یک مهاجم فرصت طلب است که می‌تواند به عنوان زوج لوکادیا بازی کند. همچنین هافبک‌های پرسپولیس که اسم رسم هم دارند عملکرد مطمئنی ندارند و در تغذیه مهاجمان ضعیف کار می‌کنند. البته شاید گفته شود تیم‌های مقابل پرسپولیس فوتبال بسته‌ای را ارائه داده و راه‌های نفوذ را به‌خوبی می‌بندند که موضوع جدیدی نیست. همه تیم‌ها برابر پرسپولیس در گذشته‌های دور و زمان ما هم بسته بازی می‌کردند اما اینجا خلاقیت بازیکنان است که می‌تواند گره گشا باشد.

وی بار دیگر خاطرنشان کرد: پرسپولیس زیبا بازی نمی‌کند و به اعتقاد من این مشکل قابل حل است. اگر پرسپولیس با دو مهاجم بازی کند می‌تواند موقعیت‌های گلزنی بیشتری خلق کند. این تیم در حال حاضر در داخل و خارج از خانه با دو هافبک دفاعی شبیه به هم بازی می‌کند که هم کمال کامیابی نیا و هم سینا اسدبیگی به رغم دوندگی بالا توان بازیسازی ندارند. شاید غیبت میلاد سرلک مه بازیسازتر از این دو است روی کار پرسپولیس تأثیر گذاشته باشد.

درخشان تصریح کرد: البته پرسپولیس در ۱۰ بازی توانسته است ۲۱ امتیاز جمع کند که از لحاظ آماری استاندارد است. تیمی‌که می‌خواهد قهرمان شود باید تعداد بازی ضربدر ۲ به علاوه یک امتیاز بگیرد و پرسپولیس دقیقا امتیاز استاندارد گرفته و می‌بینیم صدرنشین لیگ هم شده است اما هواداران و همه ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم این تیم در کنار جمع آوری امتیازات، قشنگ تر و چشم نوازتر هم بازی کند.

ستاره اسبق خط میانی پرسپولیس در خصوص عملکرد هافبک‌های این تیم گفت: اگر به اسامی‌بازیکنان خط میانی پرسپولیس دقت کرده باشید متوجه می‌شوید بهترین‌های ایران هستند. هر تیمی‌دوست دارد یکی مثل سروش رفیعی، امید عالیشاه، سعید صادقی یا مهدی ترابی و وحید امیری را داشته باشد اما نا آمادگی یا نزول عجیب این نفرات به ویژه مهدی ترابی روی کل تیم اثر گذاشته است. من معتقدم اگر بازیکنی مثل مهدی ترابی این قدر افت کرده باید نیمکت نشین شود. گاهی شاید لازم است برای تلنگر زدن به یک بازیکن ولو ستاره او را روی نیمکت نشاند تا به خودش بیاید.

وی با اشاره به در پیش بودن جام جهانی قطر، یادآور شد: نکته ای که باید حتما بگویم این است که جام جهانی درپیش است و انتظار می‌رود این بچه‌ها به خاطر خودشان و حضور در قطر هم که شده نمایش بهتری ارائه دهند. کارلوس کی روش هم دوست دارد بازیکنان آماده را با خود به جام جهانی ببرد چرا که این رقابت‌های جای بهترین‌هاست.

حمید درخشان در خصوص شایعه حذف ایران از جام جهانی نیز گفت: این حرف‌ها بی خود و غیر فوتبالی است. فکر می‌کنم اولین بار هم رسانه‌های انگلیسی بودند که این شایعه را منتشر کردند. تیم ملی ایران با قدرت به جام جهانی صعود کرده و انشالله با قدرت هم در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. همان طور هم که دیدیم فیفا اصلا این موضوع را بررسی نکرد و اعلام شد ایران در جام جهانی حاضر می‌شود.

کاپیتان اسبق تیم ملی در پایان گفت: شاید یکی از دغدغه‌های کارلوس کی روش و همه ما فوتبالدوستان ایرانی مصدومیت سردار آزمون باشد. او در حال حاضر در کنار مهدی طارمی، لژیونر با تجربه تیم ماست که انشالله به رقابت‌های جام جهانی برسد. سردارآزمون از جمله مهاجمانی است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند و اگر آماده باشد قادر است دروازه هر تیمی‌را در جام جهانی باز کند. به شخصه خیلی امیدوارم بچه‌ها در قطر دست به کارهای بزرگی بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها