مقابل استقلال فقط به برد فکر می‌کنیم

تارتار: منتقدان ذوب‌آهن بازی‌های ما را نگاه نکنند!

امیدوارم که فضای مجازی و رسانه‌ای که بعد از بازی فولاد پیش آمد روی بازی ما و استقلال تاثیر نگذارد.

تارتار: منتقدان ذوب‌آهن بازی‌های ما را نگاه نکنند!

امیرحسین اعظمی

ذوب‌آهن در هفته نهم لیگ برتر مقابل استقلال قرار خواهد گرفت و جالب اینجا است که شاگردان مهدی تارتار در 8 بازی قبلی طعم شکست را نچشیده‌اند. آنها در هفته‌های گذشته با چند تیم بالانشین از جمله پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان روبرو شدند ولی از این قرعه سخت بدون شکست عبور کردند. حالا ذوبی‌ها قرار است به مصاف آبی‌های پایتخت بروند و تارتار تاکید می‌کند که تیمش پتانسیل شکست دادن استقلال را دارد.

 

شرایط فعلی تیم چطور است؟

خوشبختانه شرایط خوبی داریم ولی در بازی قبلی با نساجی باید 3 امتیاز را می‌گرفتیم که کمک داور گل سالم ما را مردود اعلام کرد و این باعث شد تا 3 امتیاز را با یک امتیاز عوض کنیم. متاسفانه پارسال و امسال بابت داوری‌ها خیلی ضرر کردیم و نمی‌دانم چه بگویم. هضم این اتفاقات برای ما ساده نیست.

 

جالب اینجا است که حالا با استقلال روبرو می‌شوید و آنها هم بابت داوری بازی با فولاد به شدت شاکی هستند. فکر نمی‌کنید قضاوت برای داور بازی روز جمعه سخت باشد؟

در مورد اتفاقاتی که در بازی استقلال و فولاد اتفاق افتاد، کارشناسان نظر دادند. بازی ذوب آهن و نساجی هم به همین شکل. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی به اندازه ذوب آهن از داوری آسیب دیده باشد. امیدوارم که فضای مجازی و رسانه‌ای که بعد از بازی فولاد پیش آمد روی بازی ما و استقلال تاثیر نگذارد. از داور مسابقه می خواهم که تحت تاثیر نباشد. هر دو تیم از داوری در هفته گذشته متضرر شدند خواهشم این است که نگاه داور فقط به تیم استقلال نباشد. داوران ما، سالم هستند. به نظرم باید از همه نظر باید به آنها رسیدگی شود و پا به پای ورزشکاران و فوتبالیست‌ها باید حقوق بگیرند. در این مسئله در حق آنها اجحاف می‌شود،‌ آنها ارکان اصلی مسابقات هستند. بنابراین باید امکانات بهتری برایشان در نظر گرفته شود.

 

تیم شما در 8 بازی گذشته شکست نخورده و حتما بابت این موضوع احساس خوبی دارید؟

با توجه به شناختی که از تیم خودمان در فصل گذشته پیدا کردیم، امسال تمرکزمان این بود که ساختار دفاعی تیم را بهتر کنیم و این اتفاق خوشبختانه رخ داد. البته در بخش حمله با مشکل مواجه شدیم چون سعید باقرپسند مصدوم شد و محمد خدابنده‌لو را به یک هافبک بازی‌ساز و سینا اسدبیگی را به عنوان یک هافبک رابط از دست دادیم. این اتفاقات تیم را در بخش حمله با مشکلاتی مواجه کرد ولی بازی به بازی سعی کردیم مشکلات را در خط حمله کمتر کنیم.

 

چرا تعداد تساوی‌های شما در فصل گذشته و حتی در این فصل زیاد است؟

شما باید بدانید هدف‌گذاری باشگاه و بودجه‌ای که برای تیم در نظر گرفته می‌شود چقدر است و سرمربی هم بر اساس این موضوع استراتژی خودش را مشخص می‌کند. یک مربی باتجربه بر اساس این مسائل می‌داند که چگونه به اهداف باشگاه نزدیک شود. ما با توجه به قرعه‌ای که داشتیم، سعی کردیم ابتدا گل نخوریم و بیرون آمدن از این قرعه سخت واقعا آسان نبود. ما با پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان روبرو شدیم و در بازی‌های معمولی هم میزبان نبودیم. با انجام دادن این بازی‌های سخت، نشان دادیم که تیم منسجمی هستیم و باید از بازیکنان تشکر کنم.

 

برخی می‌گویند تارتار مربی تدافعی است و حتی از سبک بازی تیم شما انتقاد می‌کنند. در این مورد چه صحبتی داری؟

ساختار دفاعی و گل نخوردم تیم برای من اهمیت زیادی دارد و یکی از دلایل مهم موفقیت در فوتبال کم گل خوردن است. تیمی هم که قهرمان می‌شود قطعا کمترین گل خورده را دارد. باید این را هم در نظر گرفت که شما چقدر هزینه می‌کنید، ما سه بازیکن مهم خودمان را از دست دادیم و ابراهیم زاده هم به عنوان یک ارسال کننده مصدوم است. وقتی بودجه باشد طبیعتا می‌توانیم بخش تهاجمی خودمان را تقویت کنیم ولی ما چند بازیکن مهم خودمان را از دست دادیم. البته یک توصیه هم برای آنهایی که سبک بازی ما را مورد انتقاد قرار می‌دهند دارم، اینکه بازی‌های ما را نگاه نکنند! وقتی تیمی نمی‌تواند از لحاظ جذب بازیکن با چند تیم رقابت کند، باید دنبال سازندگی برود و این موضوع هم زمان بر است. وقتی هم بازیکن می‌سازیم، تیم‌های دیگر آنها را جذب می‌کنند.

 

در مورد بازی با استقلال صحبت کنید، آیا ذوب‌آهن پتانسیل شکست دادن استقلال را دارد؟

استقلال تیم خوبی است و بازیکنان، کادر فنی و هواداران این تیم برای من قابل احترام هستند. با این حال در جواب سوال شما باید بگویم که قطعا پتانسیل شکست دادن استقلال را داریم. ما در این بازی فقط به برد فکر می‌کنیم.

 

در مورد بازگشت کی‌روش به تیم ملی چه صحبتی دارید، فکر می‌کنید این اتفاق تاثیر مثبت در تیم ملی داشته است؟

دو بازی دوستانه تیم ملی نشان داد که بازگشت کی‌روش تاثیر مثبت داشته و از لحاظ کیفیت فنی رشد کردیم. از طرفی جو بدی که در تیم ملی ایجاد شده بود از بین رفته است و بازیکنان همدل هستند.

 

می‌توانیم از گروه خودمان صعود کنیم؟

با توجه به شرایطی که هم تیمی‌های ما دارند، صعود غیر ممکن نیست.

 

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها