حلالی: نمی‌خواستم ترابی را تخریب کنم

طبیعتا زمانی که مربیان شجاعانه تصمیم نگیرند، بازی رنگ خوبی به خودش نمی‌گیرد.

حلالی: نمی‌خواستم ترابی را تخریب کنم

اسماعیل حلالی می‌گوید احتیاط بیش از حد باعث شد بازی پرسپولیس و سپاهان کم موقعیت باشد.

اسماعیل حلالی در خصوص دیدار پرسپولیس - سپاهان و عملکرد سرخپوشان در این مسابقه به خبرنگار ما گفت: همیشه بازی‌های پرسپولیس و سپاهان هم برای هواداران و هم برای اعضای تیم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. امسال دو تیم در ابتدای فصل در جذب بازیکن بهترین عملکرد را داشتند و طبیعتا برای قهرمانی می‌جنگند و به همین دلیل این مسابقه، مهم‌ترین بازی تیم بعد از دربی محسوب می‌شد. این بازی از لحاظ امتیازی و شرایط جدول، حساسیت بالایی نداشت اما مشخص نبود چرا دو تیم تا این حد محتاط بازی کردند؛ درست است که میل به بردن پرسپولیس بیشتر از حریف بود ولی باز هم به نظر می‌رسید تیم‌ها می‌ترسیدند گل بخورند و آسیب ببینند.

او ادامه داد: طبیعتا زمانی که مربیان شجاعانه تصمیم نگیرند، بازی رنگ خوبی به خودش نمی‌گیرد و تماشاگرپسند از آب درنمی‌آید. ما در حال حاضر از دو بازی، یک امتیاز گرفته‌ایم و شرایط کمی سخت شده اما ما پرسپولیس هستیم و همیشه برای بهترین شدن تلاش می‌کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اشتباهات خط دفاعی این تیم بیان کرد: ما در خط دروازه و دفاع، تغییرات زیادی داشتیم و بازیکنان خوبی جذب کردیم که نیاز به هماهنگی بیشتر دارند. متاسفانه در بازی‌های تدارکاتی ما آقای پورعلی‌گنجی مصدوم بود و بازیکنان نتوانستند کنار هم بازی کنند اما تمام بازیکنان جذب‌شده، تجارب بالایی دارند و زمانی که به هماهنگی کامل برسند، قطعا نقطه قوت ما مدافعان وسط و دروازه‌بان‌مان خواهند بود.

حلالی که در گفت‌وگویی که دیروز از او منتشر شده بود، انتقاد تندی از مهدی ترابی داشت درباره این مسئله توضیح داد: من مصاحبه‌ای کرده بودم که فقط یک بخش از آن بولد شده است. آقای ترابی یک فوتبالیست بزرگ است اما در بعضی از مسابقات، مثل بازی با سپاهان، تیم حریف ما را تحت فشار شدید قرار می‌دهد و پرس می‌کند، ما باید کم ضرب بازی کنیم و پیش از اینکه توپ به ما برسد، تصمیم بگیریم و خلاقیت داشته باشیم نه اینکه با تعداد پاس بالا، بازی را از سرعت بیندازیم و کاری را انجام بدهیم که حریف دوست دارد.

او تصریح کرد: متاسفانه بخشی از حرف‌های من پررنگ شده و به نظر می‌رسد که من آقای ترابی را تخریب کردم در صورتی که اینطور نبود. من به عنوان یک مربی راهکارهای فنی را می‌گویم؛ آقای ترابی و سایر بازیکنان عزیزان من هستند و تعارفی هم ندارم. من فنی صحبت می‌کنم و حتی اگر خود آقای ترابی هم عملکرد خودش در دو بازی اخیر را ببیند، به این نتیجه می‌رسد که تمام حرف‌های من درست است. در دقیقه ۷۵ این بازی که آقای ترابی تعویض شد، ۶-۷ دقیقه تیم یک ضرب بازی کرد و شکل بازی خیلی بهتر شد و ما حتی می‌توانستیم به گل برسیم. اگر ما از ابتدای بازی با این ریتم بازی می‌کردیم، قطعا برنده می‌شدیم. آقای ترابی بازیکن ملی است و من به عنوان یک هوادار توقع دارم زمانی که در ترکیب قرار می‌گیرد، انگیزه مضاعفی از خود نشان بدهد تا هم به تیم کمک کند و هم به بازیکنان کناری‌اش انگیزه بدهد.

حلالی سپس با اشاره به بهبود عملکرد سعید صادقی در خط هافبک سرخپوشان ادامه داد: آقای صادقی در یکی دو بازی اخیر بهتر شده است. این بازیکن در اوایل فصل رو به عقب بازی و با تعداد ضرب بالا بازی می‌کرد اما در بازی‌های اخیر بسیار بهتر شده است.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عملکرد خط حمله سرخپوشان عنوان کرد: خط حمله ما نوسان دارد. آقای لوکادیا شکل خوبی گرفته و از لحاظ بدنی هم روز به روز بهتر می‌شود اما از نظر من بازی با یک مهاجم درست نیست. ما از هافبک کاذب در ترکیب استفاده می‌کنیم اما متاسفانه هافبک کاذب‌مان کارش را خوب انجام نمی‌دهد و ما با تعداد نفرات کمی حمله می‌کنیم و این یک ضعف بزرگ است. زمانی که در تهران بازی داریم، بازی با یک مهاجم کار را بسیار سخت می‌کند چون تیم‌های حریف با مدافعان زیادی بازی می‌کنند و نفوذ ما را سخت می‌کنند و نمی‌توانیم موقعیت آنچنانی ایجاد کنیم.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا اضافه شدن شیخ دیاباته می‌تواند به سرخپوشان در خط حمله کمک کند گفت: آقای دیاباته فوتبالیست بدی نیست؛ من وضعیت دقیق او را نمی‌دانم اما اگر با شرایط خوبی به تیم اضافه شود قطعا کمک خواهد کرد. البته نمی‌دانیم که کادرفنی قصد دارد با چه سیستمی بازیکنان را کنار هم قرار بدهد اما من هم مشتاقم که این بازیکن را در ترکیب ببینم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها