بیانی: مشکل الانِ استقلال مهره چینی است

اگر استقلال از تمام داشته‌هایش استفاده کند فکر نمی‌کنم درون زمین دچار مشکل شود چون امسال تیم پرمهره‌ای است.

بیانی: مشکل الانِ استقلال مهره چینی است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: داور دید خیلی خوبی به صحنه دوم رضا میرزایی داشت اما نمی‌دانم چرا پنالتی نگرفت.

شاهین بیانی در خصوص دیدار استقلال مقابل فولاد، اظهار داشت: استقلال هنوز در مهره چینی مشکل دارد. دفاع چپی که در تیم ملی شانس دارد را بیرون می‌گذاریم و دو بازی است که نیمه دوم از او استفاده می‌کنیم. یا سجاد شهباززاده که از نفرات برتر سپاهان بوده را اواخر مسابقه به بازی می‌گیریم.

وی افزود: یا زبیر نیک نفس که سال قبل از بهترین‌های تیم بوده را بیرون می‌گذاریم. در واقع چند مهره که می‌توانند به استقلال کمک کنند بیرون از ترکیب هستند. در دفاع راست حردانی را داریم که سال قبل جزو نفرات خوب تیم بوده و امسال شانس بازی در تیم ملی را دارد. نمی‌دانم چطور از این بازیکنان استفاده نمی‌شود. اگر همین روند را ادامه بدهیم به مشکل می‌خوریم. استقلال هنوز ترکیب اصلی خودش را پیدا نکرده و دستیاران ساپینتو باید در این زمینه به او کمک کنند.

بیانی تصریح کرد: استقلال برای قهرمانی باید حداکثر امتیازات خانگی را بگیرد اما در یک بازی خانگی نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم. این‌ها راه قهرمانی را دچار مشکل می‌کند. اشتباهات داوری جزئی از بازی است. اگر از تمام داشته‌هایمان استفاده کنیم و تمام نفراتی که می‌توانند به استقلال کمک کنند در ترکیب باشند، راحت‌تر می‌توانیم نتیجه بگیریم و زیاد نگاهمان به اشتباهات داوری نیست. وقتی ابوالفضل جلالی وارد زمین شد حرکت تیمی استقلال فرق کرد. چرا نباید او را از ابتدا به کار بگیریم؟ در نیمه اول فولاد از جناح چپ به ما فشار آورد. این‌ها جزئی از معادلات است و استقلال باید بعد از ۸-۷ هفته حداقل ترکیبش را شناخته باشد.

پیشکسوت آبی‌ها در خصوص شرایط تیمی استقلال، گفت: مشکل الانِ استقلال مهره چینی است. در بازی دیشب کار ترکیبی نداشتیم. مهدی‌پور بازدهی سال قبل را ندارد. چون سال قبل دو هافبک دفاعی داشتیم و او می‌توانست یک خط جلوتر به خط حمله کمک کند. نمی‌دانم چطور از نیک نفس به عنوان یک هافبک دفاعی خوب در ترکیب استفاده نمی‌شود. از لحاظ تهاجمی مهره‌های خیلی خوبی داریم.

وی افزود: تمام بار این تیم روی شانه‌های محبی است. او واقعا به تیم کمک می‌کند و عملکرد خوبی دارد. اگر او را نداشتیم این امتیازات را هم به سختی می‌گرفتیم. با این مهره‌های هجومی باید از نفرات خط هافبک و همچنین دفاع کناری به خوبی استفاده کنیم. در فوتبال روز دنیا، مدافعین چپ و راست در حمله به تیم شکل می‌دهند. وقتی دو دفاع کناری ما روی نیمکت هستند، چطور تیم می‌تواند حرکت داشته باشد؟

بیانی در مورد داوری دیدار استقلال مقابل فولاد، عنوان کرد: دومین صحنه میرزایی را همه دیدند که پنالتی صددرصد بود. بازیکن فولاد پای او را زد. جدای از این مساله جاگیری داور خیلی خوب بود. در تصویری که ما دیدیم داور دقیقا چند متری صحنه حضور داشت. نمی‌دانم چطور پنالتی نگرفت با اینکه او نزدیکترین نفر بود و بهترین دید را به صحنه داشت. بعد از آن برای استقلال کرنر گرفت که اصلا کرنر نبود. صددرصد پنالتی و ضعف داوری در این صحنه واقعا مشهود بود.

وی افزود: با اینحال استقلال مهره‌هایی دارد که می‌تواند از آن‌ها در ترکیب بهتر استفاده کند که با وجود اشتباهات داوری هم بتواند سه امتیاز را بگیرد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید تمام امتیازات خانگی را بگیرد. اگر استقلال از تمام داشته‌هایش استفاده کند فکر نمی‌کنم درون زمین دچار مشکل شود چون امسال تیم پرمهره‌ای است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها