هازارد-رئال، یک شروع تلخ

ادن هازارد هنوز نتوانسته جایگاهش در ترکیب رئال‌ مادرید را به دست بیاورد و از آن بدتر اینکه هنوز نتوانسته خودش را در قالب یک فرمانده به تیم تحمیل کند.

هازارد-رئال، یک شروع تلخ

زین‌الدین زیدان در همین تابستان بالاخره به خواسته‌ای که داشت رسید؛ او هم آرزوی خودش را برآورده کرد و هم آرزوی ادن هازارد را! داستان از این قرار بود که زیزو در بازگشت به رئال‌ مادرید تمام هم و غمش را روی این گذاشت تا ادن آزار را به رئال‌مادرید بیاورید. او پیشتر هم این ستاره چلسی را می‌خواست ولی فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال چندان به خواسته اش توجه نکرد.

رونالدو که از رئال‌مادرید رفت شرایط برای آوردن یک فرمانده به تیم فراهم‌تر شد؛ البته چاره کار با پرداخت ۱۰۰ میلیون یورو هم فراهم‌تر شد تا بالاخره بعد از چند سال انتظار، ادن آزار به مادرید بیاید و تبدیل شود به فرمانده جدید برنابئو. حالا، اما که هر دو طرف به آرزوهایشان رسیده‌اند ولی به نظر می‌رسد این رسیدن عاشقانه دست‌کم برای ادن آزار خیلی سخت و تلخ شروع شده است. او هنوز نتوانسته جایگاهش در ترکیب رئال‌مادرید را به دست بیاورد و از آن بدتر اینکه هنوز نتوانسته خودش را در قالب یک فرمانده به تیم تحمیل کند. تازه‌ترین ناکامی اش را هم می‌توان در همین رقابت‌های آئودی کاپ مقابل تاتنهام (یک بر صفر) دید. او علاوه بر اینکه تأثیری بر روند بازی نداشت به طور مشخص شرایط بدنی لازم برای حضور در ترکیب اصلی را هم نشان نداده است.

تلاش برای دستیابی به جایگاه از دست رفته

سه‌شنبه هفته پیش رئال‌مادرید در اولین بازی اش در رقابت‌های ائودی کاپ به مصاف تاتنهام رفت. این تیم که پیش از این بازی در آخرین دیدار تدارکاتی اش با نتیجه ۷ بر ۳ برابر اتلتیکو مادرید تحقیر شده بود آمده بود تا آب رفته را به جوی برگرداند. البته که آن اتفاق نیفتاد و موضوع بدتر اینکه ادن آزار هم مقصر آن شکست یک برصفر برابر تاتنهام شناخت شد. او در دقیقه ۲۲ توپ بدی را برای مارسلو فرستاد که تلاش این بازیکن برزیلی برای هدر رفتن توپ پایه‌گذار گلی شد که هری کین وارد دروازه مادریدی‌ها کرد. دیدار برابر تاتنهام اولین بازی‌ای بود که آزار نزدیک به ۸۰ دقیقه برای رئال‌مادرید بازی می‌کرد. با وجود اینکه او بیشترین زمان ممکن برای بازی را به دست آورده بود هرگز نتوانست تأثیرش در تیم را نشان دهد. در سیستم ۲-۴-۴ زیدان او را به عنوان هافبک چپ به زمین فرستاده بود ولی هرگز آن چیزی نشد که تماشاگران از آزار توقعش را داشتند.

حالا البته نزدیکان به باشگاه رئال‌مادرید می‌گویند خیلی نگران این وضع نیستند، چون این ستاره بلژیکی نیاز به زمان دارد تا خودش را با شرایط جدید وفق دهد. آن‌ها برای این موضوع خود زیدان را مثال می‌زنند که ۱۸ سال پیش و وقتی تازه به مادرید آمده بود نیاز به ۶ ماه زمان داشت تا تبدیل به مهره تأثیرگذاری شود. حالا با توجه به همین ناآماده بود آزار، زیدان مجبور شده در ۵ بازی اخیر دوستانه اش تونی کروس را بیشتر به عنوان بازیکن ثابت خط میانی در نظر بگیرد. این اتفاق البته در دیدار روز چهارشنبه برابر فنرباغچه (۵ بر ۳ به سود رئال) هم یکبار دیگر رخ داد ولی در آن بازی موتور رئال‌مادرید از زمانی شروع شد که ادن آزار تازه از ترکیب تیم بیرون کشیده شد!

شرایط فعلاً برای آزار با چیزی که آرزویش را داشت حسابی فرق دارد؛ او همین چند وقت پیش بود که خبر داد به رؤیایی که در سر داشته رسیده است. «پیوستن به رئال‌مادرید چیزی بود که از زمان بچگی به دنبالش بودم. این موضوع را از وقتی در حیاط خانه‌مان با تورگان و کیلیان (برادرهایش) بازی می‌کردم می‌خواستم. همه چیز برای من از همان زمان شروع شد و من از همان موقع طرفدار رئال‌مادرید بود. حالا می‌توانم به راحتی بگویم پوشیدن پیراهن این باشگاه برای من مایه افتخار است.»

کیلوهای اضافه

علاوه بر مشکلاتی که برای تطبیق شرایط با باشگاه رئال‌مادرید به وجود آمده، روزنامه‌های اسپانیایی می‌گویند بدن ادن آزار هم هنوز فرم ایده‌آلی که بدن یک ورزشکار حرفه‌ای باید داشته باشد به خود نگرفته است. طبق ادعای روزنامه «اسپرت» آزار این روزها ۷ کیلو اضافه وزن دارد! البته این رسانه مدعی شده رئالی‌ها هم از این وضعیت گلایه دارند و از این موضوع شاکی هستند که چرا بازیکنی که می‌دانسته قرار است به رئال‌مادرید بیاید حرفه‌ای‌گری اش را نشان نداده و به وزنش رسیدگی نکرده است.

آن‌ها همچنین به این موضوع پرداخته‌اند که آزار با توجه به شرایط کنونی‌اش نمی‌تواند نقش رهبر و فرمانده رئال‌مادرید را ایفا کند. البته آس روزنامه نزدیک به رئال‌مادرید هم از ناآمادگی آزار به سادگی عبور نکرده است. «نمی‌شود برای وضعیت ادن آزار دنبال بهانه گشت. می‌توان گفت او شرایطی بین ایسکو و کریس رونالدو دارد ولی بیش از آنکه به رونالدو نزدیک باشد به بازیکن اولی نزدیک است.» روزنامه مارکا هم دیگر روزنامه مادریدی است که به آزار اشاره می‌کند. «آزار در رئال‌مادرید موفق می‌شود ولی در حال حاضر او بازیکنی نشان نداده که هواداران انتظارش را داشته‌اند؛ بازیکنی نشان نداده که این تیم را به وجد بیاورد.»

داستان عاشقانه ادن آزار و رئال‌مادرید فعلاً شروع خوبی نداشته است ولی چیزی که همه انتظارش را می‌کشند این است که آزار سریع‌تر تبدیل به ستاره‌ای شود که هواداران می‌خواهند؛ همان ستاره‌ای که می‌گوید برای رسیدن به توپ طلا به رئال‌مادرید آمده است.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها