دو طلا در پنج وزن نخست به فرنگی‌کاران ایران رسید

امیررضا ده بزرگی و شاهرخ میکائیلی به دو مدال طلای اوزان ۴۸ و ۱۱۰ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در بلغارستان دست یافتند.

دو طلا در پنج وزن نخست به فرنگی‌کاران ایران رسید

مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۱۱ و ۱۲ مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان امیررضا ده بزرگی در وزن ۴۸ کیلوگرم و شاهرخ میکائیلی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم با شکست تمامی رقبا به مدال طلا دست یافتند.

 

نتایج مسابقات نمایندگان کشورمان شرح زیر است:

 

در وزن ۴۸ کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با اولگ خلیل اف از اوکراین با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر از سد علی بک امیراوف از روسیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل یربول کامالیف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. ده بزرگی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر یک ضیاء باباشوف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباس پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۲ مقابل سوران آقاجانیان از ارمنستان پیروز شد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عمر بودایف از روسیه با نتیجه ۱۴ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر روس مقابل کشتی گیر هندی در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت و دوازدهم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم حجت رضایی در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر الکساندر سولووی از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد گئورگیوس بارابانوس از سوئد گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. رضایی در این مرحله خاسی حسن لی از جمهوری آذربایجان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل شروز اوچیلوف از تاجیکستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل آرمان خاچیکیان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم کامران ارقش در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد یوسوف قولباشی از ترکیه گذشت وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ریونوسوکه کاوا ایچی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر احمد باتاژیف از روسیه را پشت سرگذاشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ارقش در این مرحله در مصاف با میکیتا الیکسیف از اوکراین با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد و راهی دیدا رده بندی شد. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل ویگن نازاریان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم شاهرخ میکائیلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر گریگوریوس کونتوونیسیوس از یونان را شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر شویی کاوامورا از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل آدولف بازو از مجارستان با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. میکائیلی در این دیدار در مصاف با رازمیک کوردیان از ارمنستان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها