لولوکادیا و دیاباته باید مثل ماشین گلزنی برای تیم عمل کنند

گولسیانی: گل‌محمدی یک سرمربی با ذهنیت برنده است

من موافقم که آمار دفاعی خوبی داریم، اما نمی‌توانم بگویم که همه چیز عالی است، هنوز باید پیشرفت کنیم.

گولسیانی: گل‌محمدی یک سرمربی با ذهنیت برنده است

پرسپولیس پس از پایان هفته پنجم لیگ برتر موفق شده با کسب بهترین نتایج بر صدر جدول تکیه بزند و در این میان بیش از خط حمله سرخپوشان که عملکرد قابل قبولی خصوصاً در دیدارهای اخیر داشته، خط دفاعی این تیم با آمار خیلی خوبی که از خودش به جای گذاشته در کسب نتایج موفق موثر ظاهر شده است، چهار کلین شیت و دریافت تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی نشان می‌دهد گل زدن به پرسپولیس امسال واقعاً کار سختی است. یکی از عناصر مهم این آمار قابل قبول بدون شک گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی پرسپولیس است که در 5 بازی عملکرد خوبی از خودش به جا گذاشته.

 

* پنج بازی از فصل جدید گذشته، ارزیابی شما از این پنج هفته حضور در ترکیب پرسپولیس چیست؟

گذشت پنج بازی برای ارزیابی عملکرد یک تیم برای یک فصل طولانی کافی نیست چرا که تازه بخش کوچکی از لیگ را پشت سر گذاشتیم و 25 هفته دیگر از این فصل در پیش است. این اتفاق خوبی است که در بالای جدول هستیم اما این را هم باید در نظر گرفت که ما برای حفظ این جایگاه باید مراقب خیلی مسائل باشیم، کسبهمه امتیازاتی که تا پایان فصل در پیش داریم مهم است و باید توجه کرد که بازی‌های آسانی در این لیگ وجود ندارد، همه تیم‌ها رقابتی هستند و سطح کیفی بالایی نشان می‌دهند و نمی‌توانیم چند تیم ضعیف نام ببریم که مقابل آنها به راحتی می‌شود امتیاز کسب کرد. بنابراین باید تمام فصل را متمرکز کار کنیم و اجازه ندهیم موفقیت های مقطعی به این شکل تمرکز را از ما بگیرد.

 

* ثبت 4 کلین شیت و دریافت تنها یک گل آنهم از روی نقطه پنالتی آمار خوبی برای خط دفاعی تیم در 5 هفته شروع لیگ است. تو هم بخشی از ساختار دفاعی این تیم هستی. نظرت در مورد این امار چیست؟

فشردگی و قرار گرفتن در موقعیت دفاعی صحیح دلیل اصلی این است که ما 4 کلین شیت داریم، اگر اشتباه داور در بازی این هفته روی گرفتن پنالتی علیه تیم ما رخ نداده بود 5 کلین شیت ثبت کرده بودیم و هنوز دروازه ما باز نشده باقی مانده بود. فناوری VAR امروزه برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی بسیار مهم است. داوران انسان هستند، من می دانم، آنها نیز ممکن است اشتباه داشته باشند، اما زمانی که VAR وجود دارد به شما کمک می کند تا از چنین اشتباهاتی اجتناب کنید. از طرف دیگر، من موافقم که آمار دفاعی خوبی داریم، اما نمی‌توانم بگویم که همه چیز عالی است، هنوز باید پیشرفت کنیم، هنوز باید اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنیم، هنوز باید مشکلات را به موقع پیدا کنیم و حل کنیم. همه از ما توقعات زیادی دارند، بنابراین باید سطح بالایی از فوتبال مدرن را به نمایش بگذاریم.

 

* یک اتفاق جالب در فوتبال ایران در این چند هفته حضور بانوان در استادیوم برای تشویق تیم محبوبشان بود. شما هم حس می‌کنم از حضور بانوان پرسپولیسی انرژی مثبت زیادی گرفتید. درست است؟

مطمئناً همینطور است و این اتفاق خوشحال کننده‌ای برای ما بود. فوتبال برای همه است، صرف نظر از جنسیت سن یا رنگ پوست. وقتی بالاخره دیدیم زنان اجازه حضور در استادیوم را دارند خیلی خوشحال شدیم. شما همچنین می توانید ببینید که آنها چقدر خوشحال هستند و این خوشحالی روی ما هم درون زمین تاثیر مثبت می‌گذارد و انرژی مضاعفی پیدا خواهیم کرد.

 

* زوج خوبی در این دو بازی اخیر با مرتضی پورعلی‌گنجی تشکیل دادید. کنار او چقدر راحت هستی و آیا به درک مشترکی از بازی هم رسیدید؟

ما در پرسپولیس بازیکنان باکیفیتی داریم، من سه بازی اول را با فرشاد فرجی انجام دادم و فهم مشترک خوبی هم میان ما وجود داشت. بعد از آن دو بازی با مرتضی انجام دادم و با او هم شرایط خوبی در کنار هم داشتیم و درک کاملی هم از بازی در کنار او داشتم اما هنوز این اتفاق به طور کامل شکل نگرفته و به مرور زمان عملکرد ما بهتر و بهتر می شود، به هر حال این یک تیم جدیدی برای ما است، ما برای هم جدید هستیم و واقعاً سخت کار می کنیم تا اشتباهات خود را بهبود بخشیم و به حداقل برسانیم.

 

* اضافه شدن دو بازیکن جدید در خط حمله چقدر می‌تواند به بهبود کیفیت پرسپولیس کمک کند؟

سطح لوکادیا را می توانیم از رزومه او ببینیم و می توانیم آن را در زمین نیز ببینیم، چیزی که در این چند هفته نشان داد گویای کیفیت بالای بازی او است. شیخ دیابته هم از قبل در ایران بازی کرده و همه می‌دانند و هیچکس شک نمی‌کند که او مهاجم باکیفیتی است. حالا همه چیز به سرمربی بستگی دارد، اینکه او چگونه از آنها استفاده خواهد کرد و چه تاکتیک‌هایی را انتخاب می‌‌کند تا بیشترین کارایی را از آنها بگیرد. آنها باید مانند ماشین گلزنی برای ما گل بزنند زیرا ما باید به بالاترین اهداف برسیم.

 

* و سوال آخر، کار کردن زیر نظر یحیی گل محمدی چطور تجربه‌ای است؟

او بدون شک مربی باهوش و با تجربه و با ذهنیت برنده است. من مربیان زیادی را در دوران حرفه‌ای خود دیده‌ام، برخی از آنها واقعا خوب بودند، اما بدون ذهنیت برنده. و ذهنیت برنده چیزی است که نمی‌توانید آن را یاد بگیرید یا در سوپرمارکت‌ها بخرید. این مهمترین چیزی است که شما می‌توانید به عنوان مربی داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها