آشتیانی:مگر معاون وزیر سخنگوی فدراسیون فوتبال است

قائم مقام اسبق سازمان تربیت‌بدنی گفت:ما هم قبول داریم که در فوتبال یکسری آدرس‌های غلط می‌دهند که وزارت ورزش باید روی آنها نظارت کند ولی اعتقاد نداریم یک معاون وزیر در مقام سخنگوی فدراسیون فوتبال عمل کند.

آشتیانی:مگر معاون وزیر سخنگوی فدراسیون فوتبال است

امیررضا واعظ آشتیانی  با اشاره به دلایل آغاز نشدن لیگ برتر فوتبال و تاخیر در برگزاری لیگ نوزدهم گفت: کسانی که لیگ حرفه‌ای را پایه‌ریزی کردند و اولین دوره آن را آغاز کردند زمان محدودی را برای تامین سخت افزار و حتی نرم افزار این مسابقات در نظر گرفتند. قرار است نوزدهمین مسابقات لیگ برتر برگزار شود اما در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری دچار ضعف‌های عدیده هستیم.

وی افزود: امروز سؤال من از فدراسیون فوتبال این است که در چه مقطعی نسبت به زمینه‌سازی حرفه‌ای کردن فوتبال اقدام کردید و به صورت زمانبندی شده چه حرکاتی انجام دادید که این رشته به سمت حرفه‌ای شدن پیش برود. متولیان امر باید جواب دهند که در کدام بخش توانستند به سطح حرفه‌ای برسند. در بخش مدیریت و نرم افزار شاهد ضعف‌های عدیده هستیم و همانطور که می‌دانید عمده باشگاه‌های ما حتی اکثریت تیم‌های لیگ دسته اول یا شبه دولتی هستند یا صد در صد با نظر دولت اداره می‌شوند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تاکید کرد: تمامی ورزشگاه‌های ما متعلق به دولت است و بهتر است آنها یک گزارش مکتوب ارائه کنند و به افکار عمومی توضیح دهند که از چه زمانی از باشگاه‌ها خواسته‌اند تا زیرساخت‌هایشان را درست کنند. اینکه یک باره بگوییم اگر زیرساخت‌ها درست نشود لیگ را برگزار نمی‌کنیم امری غیرمنطقی و خارج از اصول مدیریت است من هم قبول دارم و می‌دانم که همه ورزشگاه‌ها به بازسازی نیاز دارد ولی مسئولان فدارسیون فوتبال باید نشان دهند از چه زمانی چنین درخواستی داشتند و این را باید با مدرک و سند توضیح دهند.اینکه فدراسیون فوتبال بگوید مرغ ما یک پا دارد یک فرار رو به جلو است. اینکه وزارت در مدیریت احداث ورزشگاه‌ها و حفظ  و نگهداری آنها ضعیف عمل کرده سر جای خود اما آیا فدراسیون امروز می خواهد با وزارت ورزش زورآزمایی کند؟ چه شده که به یک باره به نتیجه رسیده‌اند لیگ را برگزار نکنند. آیا این مفهومش چیزی جز زورآزمایی است؟

قائم مقام سابق سازمان تربیت‌بدنی  در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: فدراسیون باید بپذیرد هیچ کدام از باشگاه‌ها قابلیت حرفه‌ای شدن ندارند و به جز باشگاه فولاد هیچ کدام از باشگاه‌های ما ورزشگاه اختصاصی ندارند. همه فوتبال این مملکت از دولت ارتزاق می‌کند و امروز اگر دولت از تیم‌داری کنار بکشد خیلی‌ها باید بدون مطرح شدن بازنشستگی به خانه‌هایشان بروند. اینگونه صحبت کردن برخوردی منطقی و اصولی را می‌طلبد و به نظر من فدراسیون می‌خواهد از پاسخ به فیفا و AFC فرار کند.فدراسیون باید آنقدر شفاف باشد و این قابلیت را داشته باشد که رسما به فیفا و AFC بگوید فوتبال ما را دولت اداره می‌کند. وقتی دولت هزینه‌های یک فدراسیون و باشگاه‌ها را متقبل می‌شود اینکه بگوییم مسابقات را دیر برگزار می‌کنیم بحثی خنده دار است. نمی‌دانم این آدرس‌ها و تفکرات پر از هیجان از کجا نشأت می‌گیرد؟ حالا من یک سؤال از فدراسیون فوتبال دارم. اگر فرض کنیم امروز همه ورزشگاه‌های ما آماده شده با کدام تفکر حرفه‌ای آنها می‌توانند بازی‌ها را برگزار کنند. چرا مسئولان فدراسیون قبول نمی‌کنند ضعف مدیریت دارند و اینکاره نیستند. آنها با این گونه رفتارها و تاکید روی این موضوع که لیگ را عقب می‌اندازیم تا ساختارها درست شود بیشتر خودشان را محکوم می‌کنند. 

آشتیانی با انتقاد از یکی از معاونان وزیر ورزش و جوانان گفت: معاون وزیر می‌گوید لیگ برتر فلان روز برگزار می‌شود ولی نمی‌دانم این اظهار نظر او چه تبعاتی خواهد داشت. آقایی که معاون وزیر است و ادعا می‌کند 30 سال سابقه مدیریت در ورزش را دارد چرا باید چنین حرفی بزند. اتفاقا ما هم قبول داریم که در فوتبال یکسری آدرس‌های غلط می‌دهند که وزارت ورزش باید روی آنها نظارت کند ولی اعتقاد نداریم یک معاون وزیر در مقام سخنگوی فدراسیون فوتبال  عمل کند.مگر معاون وزیر سخنگوی فدراسیون است که تاریخ لیگ را می‌گوید؟متاسفانه ما امروز از کسانی چوب می‌خوریم که ادعای حضور 30 سال در ورزش را دارند اما نمی‌دانند که در چه مواقعی باید اظهار نظر کنند. وزیر ورزش باید با اینگونه مسائل برخورد کند.

وی تاکید کرد:‌چطور یک معاون وزیر می‌گوید لیگ در فلان تاریخ برگزار می‌شود اما زمانی که از او در مورد استقلال و پرسپولیس می‌پرسند می‌گوید ما دخالتی نداریم؟ نقل به این موضوع که تاریخ لیگ را به افکار عمومی منتقل می‌کنند در حالی که خود فدراسیون تاریخ دقیقی ارائه نکرده آیا اسمش دخالت نیست؟ در آن سو استقلال و پرسپولیس زیرمجموعه وزارت هستند اما درست در زمانی که آنها باید دخالت کنند و روی اتفاقات دو باشگاه ورود کنند کنار کشیده و می‌گویند ما دخالت نمی‌کنیم. من فقط برای نمایندگان مجلس متاسف هستم چون آنها زمانی که سازمان تربیت بدنی را به وزارتخانه تبدیل کردند مدعی بودند که می‌خواهند روی این مسائل نظارت کنند اما الان آیا نظارتی می‌شود؟ 

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها مطالبی می‌نویسند که به نوعی خود تعلیقی داخلی محسوب می‌شود،‌گفت:‌البته من این حرف را قبول دارم اما در مورد همه رسانه‌ها. حرفی که به نقل از وزیر بیان شده صحبت من هم هست. متاسفانه برخی با آدرس‌های غلط برای وزارت ورزش حواشی ایجاد می‌کنند و در واقع باعث ایجاد هراس در برخی فدراسیون‌ها می‌شوند اما باورم این است که برخی مسئولان وزارت ورزش تفاوت دخالت و نظارت را نمی‌دانند. این عدم شناخت پاشنه آشیل فدراسیون فوتبال و رشته‌های دیگر است و متاسفانه همین دسته افراد که مدعی هستند 30 سال در ورزش بودند الان با اظهارات‌شان تبدیل به پاشنه آشیل شدند. هر زمان هم که با آنها صحبت می‌شود می‌گویند ما کارمان را بلد هستیم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها