رفعی: کمترین حق اسکوچیچ حضور در جام جهانی است

احتمالا فکر می‌کنم در لیست باشم ولی باید منتظر اعلام رسمی‌ باشیم.

رفعی: کمترین حق اسکوچیچ حضور در جام جهانی است

سروش رفیعی هافبک ملی پوش پرسپولیس گفت که اعتقاد دارد انتظار قهرمانی از این تیم به‌جا است.

سروش رفیعی هافبک فانتزی باز و تکنیکی پرسپولیس در تابستان امسال برای سومین بار به پرسپولیس پیوست تا دوباره پیراهن این تیم را در لیگ برتر برتن کند. رفیعی که یکی از ملی پوشان پرسپولیس هم محسوب می‌شود، در ۴ دیدار ابتدایی عملکرد خیلی خوبی داشته و امیدوار است در اردوی پیش روی تیم ملی هم حاضر باشد و در نهایت هم یکی از مسافران جام جهانی باشد. نکته جالب در خصوص عملکرد رفیعی در این فصل این است که برخلاف گذشته، سروش در کنار بازیسازی بازی درگیرانه ای را ارائه می‌دهد و کادرفنی پرسپولیس هم وظایف متفاوتی را نسبت به قبل برای این بازیکن درنظر گرفته است. با سروش در خصوص ۴ بازی ابتدایی لیگ، صدرنشینی پرسپولیس، تیم ملی، حضور بانوان در استادیوم و سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

اولین برد خانگی فصل مقابل صنعت نفت برای پرسپولیس بدست آمد. در خصوص این بازی چه صحبتی داری؟

اول خداراشکر بابت برد و گرفتن ۳ امتیاز. به نظرم مهم ترین مسئله گرفتن امتیازات کامل در این دیدار بود و خداراشکر با تلاش بچه‌ها و کادرفنی بدست آمد. به نظرم تنها چیزی که اهمییت دارد، بردن است و باید بتوانیم همین روند خوبمان را ادامه دهیم. به تیم خوب صنعت نفت و دوستان خوبم در این تیم هم تبریک می‌گویم که جانانه بازی کردند و نمایش خوبی مقابل ما داشتند. این برد را به آقایان و بانوان حاضر در استادیوم و همه هواداران دوست داشتنی پرسپولیس تقدیم می‌کنم و امیدوارم بتوانیم باز هم در ادامه آن‌ها را خوشحال کنیم.

بدون شک مهم ترین اتفاق این دیدار حضور بانوان در استادیوم بود. در این خصوص چه صحبتی داری؟

قطعا اتفاق خاصی بود و از اینکه بانوان توانستند به ورزشگاه بیایند و تیم محبوبشان را تشویق کنند، خیلی خوشحالم. به آن‌ها تبریک می‌گویم و امیدوارم این موضوع ادامه داشته باشد و در دیدارهای بعدی هم بتوانیم بانوان را در استادیم ببینیم.

از عملکرد خودت در این فصل رضایت داری؟

من نباید در مورد عملکردم نظر بدهم ولی فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتم و قطعا تلاش می‌کنم بازی به بازی بهتر هم بشوم. فقط یحیی گل محمدی و کادرفنی تیم می‌توانند در مورد عملکرد من نظر بدهند و نظر آن‌ها برای من اهمییت دارد. مهم ترین مسئله این است که وظایفی که کادرفنی به من می‌دهد را به نحو احسن و به خوبی اجرا کنم و در خدمت تیمم باشم. در پرسپولیس همیشه باید بهترین عملکردت را داشته باشی و من اگر نا آماده باشم و یا عملکردم خوب نباشد، قطعا نیمکت نشین خواهم شد. وقتی در همه بازی‌ها فیکس بودم پس کادرفنی از من رضایت داشته و این موضوع برای من خیلی مهم است.

به نسبت سال‌های گذشته کمی‌وظایف تو متفاوت تر شده، درست است؟

خب بستگی به نوع بازی ما و البته تیم حریف دارد و شرح وظایف من در هر بازی متفاوت است. ولی بله کمی‌وظایف من در این فصل متفاوت است و من هم سعی می‌کنم تمام انرژی ام را بگذارم تا مهره مفیدی برای پرسپولیس باشم.

بعد از ۲ تساوی در ۲ بازی ابتدایی، انتقادات زیادی به پرسپولیس شد. ولی کسب ۶ امتیاز از دیدار مقابل آلومینیوم و صنعت نفت باعث شد تا نظر خیلی‌ها نسبت به تیم شما عوض شود. در این مورد چه صحبتی داری؟

خب واقعیت این است که در پرسپولیس انتظارات بسیار بالاست. در این تیم فقط برد و قهرمانی هواداران و کارشناسان را راضی می‌کند که به نظرم انتظار به جایی است. درست است در دو بازی اول با اینکه می‌توانستیم برنده شویم، نتوانستیم ۳ امتیاز را بگیریم و از ما انتقاد شد. به نظرم این مسائل در پرسپولیس طبیعی است و من به واسطه حضور در این تیم، این مسائل را می‌دانستم. خداراشکر رفته رفته شرایط تیم ما بهتر شد و توانستیم از ۲ بازی آخر ۶ امتیاز کامل را بگیریم و به صدرجدول برسیم. اتفاقی که قطعا برای پرسپولیس خوب است و تلاش می‌کنیم آن را تا پایان فصل نگه داریم. نکته مهم و قابل توجه تیم ما در ۴ بازی ابتدایی این بود که نه باختیم و نه گلی دریافت کردیم. اتفاقی که خیلی به ما کمک خواهد کرد تا با اعتماد به نفس بیشتری بتوانیم فصل را ادامه بدهیم.

به نظرت پرسپولیس در این فصل می‌تواند قهرمان شود؟

ببینید از حالا که نمی‌شود حرف از قهرمانی زد. بازی‌های زیادی تا پایان فصل مانده و در فوتبال شرایط بارها تغییر خواهد کرد. با این حال همانطور که گفتم در پرسپولیس همه قهرمانی می‌خواهند و شک نکنید کل تیم هرچه که دارند را می‌گذارند تا این اتفاق بیفتد.

به عنوان یکی از ملی پوشان پرسپولیس می‌خواهم در خصوص شایعاتی که در خصوص برکناری اسکوچیچ طی روزهای اخیر مطرح شده و بازگشت احتمالی کیروش صحبت کنی. خودت به عنوان یک فوتبالیست تغییر را در این مقطع به صلاح تیم ملی می‌دانی؟

ببینید در حیطه وظایف من نیست که در خصوص تغییرات احتمالی در کادرفنی صحبت کنم. به نظرم من نباید در این خصوص حرفی بزنم، ولی می‌خواهم در مورد اسکوچیچ بگویم که کمترین حق او نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی است. معیار سنجش کیفیت هر مربی، نتایج او است. اسکوچیچ که نتایج بسیار خوبی به همراه تیم ملی گرفته و من به عنوان یک فوتبالیست می‌گویم که حضور در جام جهانی کمترین حق اوست.

برای اردوی پیش رو از تو مدارک خواستند؟ یعنی جزو نفرات دعوت شده به تیم ملی هستی؟

بله چند وقت قبل از من مدارک خواستند و برای اردوی اتریش من هرچه که لازم بود را ارائه دادم. احتمالا فکر می‌کنم در لیست باشم ولی باید منتظر اعلام رسمی‌ باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها