گزارش رویترز از احتمال برکناری اسکوچیچ

خبرگزاری رویترز نوشت؛ تیم ملی ایران در آستانه معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان با درگیری داخلی دست و پنجه نرم می‌کند اما با این حال به دنبال تکرار پیروزی مقابل آمریکا است.

گزارش رویترز از احتمال برکناری اسکوچیچ

خبرگزاری «رویترز» درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2022 قطر، گزارشی با تیتر «امیدهای ایران برای شگفتی‌سازی در جام جهانی با درگیری داخلی تهدید می‌شود» منتشر کرد که در آن آمده است: ایران امیدوار است که تاریخ، 24 سال پس از پیروزی به‌ یاد ماندنی مقابل رقیب ژئوپولیتیک این کشور یعنی آمریکا تکرار شود.

دو تیم آماده رویارویی مجدد در جام جهانی 2022 می‌شوند و دولت‌های آنها بر سر احیای توافق‌نامه هسته‌ای سال 2015 با هم اختلاف دارند. آماده‌سازی تیم ایران هم با تیمی چند دسته و مانور برای سرمربیگری تیم دچار آشفتگی شده است.

انتخاب مجدد مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، انتظارات درباره پایان همکاری با دراگان اسکوچیچ را در فاصله کمتر از سه ماه تا جام جهانی قوت بخشید. کارلوس کی‌روش که در دو دوره جام جهانی در سال‌های 2014 و 2018 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت، نامزدی قدرتمند برای جایگزینی اسکوچیچ به شمار می‌رود.

اسکوچیچ ماه گذشته به مدت کوتاهی از سمت خود برکنار شد و آینده‌ای نامطمئن دارد. او توانست ایران را به ششمین جام جهانی برساند و در 18 دیدار تنها دو شکست تجربه کرد. این مربی پیش‌تر در پُستی اینستاگرامی نوشته بود که در مقابل توهین‌ها و فشارهایی که از داخل فوتبال ایران وجود داشت، ایستادگی کرد تا ثابت کند توانایی رساندن ایران به جام جهانی را دارد.

این حماسه یادآور وضعیت نیمکت تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی 1998 است؛ دوره‌ای که ایرانیان ظرف شش ماه، سه سرمربی در تیم ملی خود دیدند. ابتدا بادو ویرای برزیلی توانست نخستین صعود ایران به جام جهانی ظرف 20 سال قبل را رقم بزند، اما او پس از قرعه‌کشی جام برکنار شد تا تومیسلاو ایویچ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

ایویچ که سابقه قهرمانی در لیگ‌های یوگسلاوی، فرانسه، هلند، بلژیک و پرتغال را داشت، چند هفته پیش از عزیمت تیم ملی ایران به فرانسه از سرمربیگری ایران اخراج شد تا جلال طالبی روی نیمکت این تیم بنشیند. طالبی که سرمربیگری را در کشورهای سنگاپور، آمریکا و اندونزی تجربه کرده بود، وقار و اعتبار ایویچ را نداشت. با این حال این مربی توانست ایران را به پیروزی 2 بر یک مقابل آمریکا برساند که مردم ایران هم در این کشور جشن گرفتند.

با وجود این موفقیت و انتظاراتی که پیش از رقابت‌ها وجود داشت، تیمی که ستارگانی چون علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری را داشت که امروز اسطوره‌های فوتبال ایران و آسیا محسوب می‌شوند، در دور گروهی جام جهانی قطر حذف شدند.

تیم فعلی ایران با زوج فعال در فوتبال اروپا یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون، می‌تواند انگلیس و ولز را هم به دردسر بیندازد. این کشور در پنج دوره حضورش در جام جهانی از صعود به مرحله حذفی بازمانده است. با این حال آشفتگی پشت صحنه، تهدیدی رو به افزایش برای امیدهای ایران در راه تکرار نمایش قدرتمند جام جهانی 2018 خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها