درخواست فیفا از ایران برای استفاده از داور زن

امیدوارم بتوانیم در این خصوص به فیفا و AFC کمک کنیم و قضاوت های سنگین تری به خانم ها بدهیم و مشکل شان حل شود.

درخواست فیفا از ایران برای استفاده از داور زن

به نظر می‌رسد که بحث قضاوت داوران زن در لیگ مردان ایران، به زودی باعث ایجاد حواشی می‌شود.

با شدت گرفتن حساسیت‌های فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) نسبت به برابری حقوق زنان و مردان در حوزه فوتبال، به نظر می‌رسد که بحث قضاوت داوران زن در لیگ ایران نیز خیلی زود باعث برخی تنش‌ها خواهد شد که باید دید این موضوع به کجا می‌رسد. خداداد افشاریان رییس کمیته داوران ایران، در آخرین صحبت‌های خود ضمن تایید این موضوع از برگزاری کلاس‌های VAR برای داوران زن خبر داد.

خداداد افشاریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با برگزاری کلاس های VAR آیا زنان هم سهمی در این مورد خواهند داشت، گفت: VAR در تمام دنیا انجام می گیرد و البته لایسنس می‌خواهد. بی شک داوران خانم را هم در کلاس آموزشی VAR خواهیم داشت.فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم ها در رده های پایین تر فوتبال مثل نوجوانان وجوانان قضاوت کنند. این تاییدیه می‌خواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم. اگر اتفاق بیفتد، به این موضوع روی می‌آورد.

افشاریان در بخش دیگری از حرف‌های خود گفت:‌ در جام جهانی هم چند تیم خانم ها در داوری حضور دارند. این برای فیفا یک موضوع حل شده است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به فیفا و AFC کمک کنیم و قضاوت های سنگین تری به خانم ها بدهیم و مشکل شان حل شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها