مایلی‌کهن: چند میلیون دلار پول مملکت را پای لوکادیا و دیاباته ریختیم

زمانی که اسکوچیچ جای ویلموتس آمد مخالف او بودم و عقیده هم نداشتم در آن مقطع کسی قبول نمی‌کرد به تیم ملی بیاید.

مایلی‌کهن: چند میلیون دلار پول مملکت را پای لوکادیا و دیاباته ریختیم

محمد مایلی کهن در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به هر حال تصمیم مجمع این بود که از بین سه عزیزی که در انتخابات نامزد شده بودند آقای تاج به عنوان رئیس انتخاب شود و باید به این نظر احترام گذاشت. آقای تاج رأی بالایی هم آوردند و امیدوارم در مسند ریسات فدراسیون فوتبال موفق باشند و اهالی فوتبال هم کمک کنند تا اتفاقات خوب رقم بخورد.

وی افزود: به هر حال تاج هم مثل هر کس دیگری هم کارها و اقدمات مثبتی در کارنامه داشته و هم موارد منفی وجود دارد که همه ما اینگونه هستیم و کسی بی عیب و ایراد نیست ولی به هر حال تجربیات خوبی دارند و امیدوارم به کار فدراسیون فوتبال بیاید. ضمن اینکه کرسی نایب رئیسی AFC را هم دارند. اگرچه این کرسی های بین المللی تجربه نشان داده فقط برای ما هزینه داشته است و هیچ سودی از آن نبردیم ولی امیدوارم این بار با تاج موفق عمل کنیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه اگر خودش حق رأی داشت کدام گزینه را انتخاب می‌کرد، گفت: من هم مثل شما از تلویزیون مجمع را دیدم ولی اینکه اگر حق رای داشتم چه گزینه‌ای را انتخاب می‌کردم چیزی است که نزد خودم می‌ماند و در موردش صحبت نخواهم کرد.

مایلی کهن در مورد اینکه با بازگشت مهدی تاج دوباره بحث حضور دوباره کی‌روش به شکل جدی‌تری مطرح شده توضیح داد: من قبلاً هم گفته‌ام که چه دلیلی برای بازگشت کی‌روش داریم؟ او زمانی که در ایران بود از رأس مقامات کشوری تا رئیس فدراسیون و سایرین به کسی احترام نمی‌گذاشت و همه‌اش از او بی احترامی شاهد بودیم. در بحث نتیجه گیری هم موفق عمل نکرد و در دو جام ملت‌ها نتوانست تیم را روی سکو ببرد. از وقتی از ایران هم رفت هم در کلمبیا نتایج ضعیفی کسب کرد و هم در مصر. در کلمبیا که شانس آورد زود از آنجا متواری شد وگرنه بعید نبود مثل اسکوبار او را ترور کنند. مصر هم از صعود به جام جهانی باز ماند و در جام ملت‌های آفریقا هم به سنگال بازی را واگذار کرد. برای همین نمی‌فهمم چرا باید دوباره سراغ یکی مثل کی‌روش برویم.

وی افزود: من زمانی که اسکوچیچ جای ویلموتس آمد مخالف او بودم و عقیده هم نداشتم در آن مقطع کسی قبول نمی‌کرد به تیم ملی بیاید و اتفاقا خیلی‌ها سرو دست می‌شکاندند برای نیمکت تیم ملی ولی به هر حال اسکوچیچ در شرایط سخت توانست نتیجه بگیرد و تیم را به جام جهانی ببرد. الان هم هر کسی جای اسکوچیچ بیاید و نتیجه نگیرد می‌گوید زمان نداشتم و نتایج را گردن نمی‌گیرد ولی حضور در جام جهانی را به رزومه‌اش اضافه کرده است برای همین بهتر است با اسکوچیچ ادامه دهیم و البته اینطور نباشد که یک روز بگوییم هست و یک روز بگوییم نیست و شخصیت او را به شکلی زیر سوال ببریم که دیگر بازیکنان هم حرف او را نخوانند.

سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه گفت: الان بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند و به خودشان اجازه می‌دهند علیه سرمربی تیم ملی موضع بگیرند را نگاه کنید به جز طارمی اکثرشان در اروپا هستند و در تیم‌هایشان بازی نمی‌کنند و نیمکت نشین هستند، چرا یک نفرشان به خودش اجازه نمی‌دهد علیه سرمربی تیم باشگاهی خودش مصاحبه کند؟ چون آنجا اجازه این کار به آنها داده نمی‌شود.

مایلی کهن در مورد شرایط حال حاضر پرسپولیس در لیگ برتر هم توضیح داد: در مورد پرسپولیس باید بگویم یحیی گل محمدی کل تیم را تغییر داده است. چه در بین بازیکنان و اعضای کادرفنی همه را عوض کرده و این در حالی است که تیم فصل قبل را هم خودش بسته بود و این یک اشکال بزرگ است. در خط حمله رفتند لوکادیا را آوردند که درست است این بازی یک گل زد ولی استایل او بیشتر شبیه بدنسازهاست تا فوتبالیست ها. در کنار او شیخ دیاباته را بعد از دو سال به ایران برگرداندند. او فقط یک سال خوب در ایران داشت و سال دوم مجیدی از او استفاده نمی‌کرد و بعد هم رفت در قطر آنجا هم عملکرد خوبی نداشت و چند ماه هم بدون تیم بود تا اینکه دوباره برش گردادند ایران. در شرایطی که دو سال هیچ عملکرد خاصی نداشته و دو سال هم از آخرین حضورش در ایران سنش بالاتر رفته است. البته از لحاظ شخصیتی آدم شریفی است ولی از لحاظ فوتبالی می‌گویم چه لزومی داشت او را بیاوریم؟ مگر خودمان مهدی عبدی را نداشتیم. با اینکه می‌گویند در تمرینات دل به کار نمی‌دهد و مسائلی از این دست ولی آمار نشان می‌دهد عملکرد خوبی داشته است. چند میلیون دلار پول مملکت و پول همین مردم را به پای دو بازیکن خارجی ریختیم و متاسفانه نظارتی هم وجود ندارد. من اینجا اشکال کار را از جانب وزارت ورزش می‌بینم که نظارتی روی این موارد نداشته است.

وی در ادامه گفت: از لحاظ فنی پرسپولیس در دو بازی اول عملکرد خوبی نداشت ولی این بازی آخر مقابل صنعت نفت کمی بهتر شده بود و توانست بازی خوبی به نمایش بگذارد.

مایلی کهن در پایان در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هم توضیح داد: به هر حال امیدوارم این اتفاق به سود فوتبال ما تمام شود نه به زیانش. ما قبل از انقلاب هم فوتبال بازی می‌کردیم و در لیگ تخت جمشید بانوان به ورزشگاه می‌آمدند و شرایط جوری بود که در حضور آنها اگر هم کسی می‌خواست فحاشی کند و الفاظ رکیک به کار ببرد بقیه به او تذکر می‌دادند و امیدوارم الان هم این اتفاق رخ دهد. بانوان به هر حال ارزشمند هستند و نباید جوری باشد که حرمت ها شکسته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها