فریبا: مورینیو هم با دفاع کردن قهرمان شد

از این بازی بدن بازیکنان استقلال رها شد و دیدیم که بازیکنان دوندگی خوبی داشتند.

فریبا: مورینیو هم با دفاع کردن قهرمان شد

بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال به نتیجه‌گیری این تیم در فصل جاری خوش‌بین است.

بهتاش فریبا درباره تساوی استقلال برابر نفت مسجدسلیمان گفت: این بازی از لحاظ تاکتیکی بازی خوبی بود. تیم‌های رضا مهاجری معمولاً دنبال بازی تدافعی نیستند که اگر چنین تفکری در بازی سه‌شنبه شب داشتند سه گل می‌خوردند. ما در این بازی از لحاظ تاکتیکی و مسائل فنی، چیزهای خوبی دیدیم و نباید این را هم فراموش کرد که گرمای هوا کار استقلال را سخت‌تر می‌کرد. نفت مسجدسلیمان چند موقعیت خوب داشت که حسینی واکنش‌های خوبی نشان داد و از یک طرف دیگر باید بگویم که اگر یامگا آن موقعیت را تبدیل به گل می‌کرد شرایط عوض می‌شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه تیم‌ها بعد از بدنسازی پیش‌فصل، نیاز به زمان دارند تا بدن‌های بازیکنان رها شود که این مشکل در ابتدای لیگ برای تیم‌هایی چون سپاهان و گل‌گهر برطرف شد، ولی استقلال چون تمرینات را با توجه به انتخاب سرمربی دیرتر شروع کرد، در این زمینه در سه بازی قبل دچار مشکل شد، ولی از این بازی بدن بازیکنان استقلال رها شد و دیدیم که بازیکنان دوندگی خوبی داشتند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال همچنین تصریح کرد: همه بازیکنان از جمله محبی، مهری، بابایی و ... دوندگی زیادی داشتند و مهری هم در انجام وظایف خود عملکرد خوبی داشت و بارها توپ‌ها و ارتباط‌های حریف را خراب کرد. مسئله مهم دیگر هم استفاده درست از محبی بود، چون این بازیکن مثل مهدی قایدی بازیکن لب خط است و اگر از او در وسط استفاده شود نصف توانایی‌اش از کار می‌افتد. من معتقدم استقلال در مسائل فنی رو به جلو بود و شرایط بدنی بازیکنان هم خوب شد که مایه امیدواری است.

پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار داشت: استقلال رو به جلو بازی کرد، ولی گل نزدن عیبی است که باید برطرف شود. استقلال باید روی ایجاد موقعیت گل از طریق شوتزنی، ارسال از کناره‌ها، ضربات ایستگاهی، استفاده از عمق دفاع حریف و ... بیشتر تمرین کند تا در بحث ایجاد موقعیت و گل زدن به شرایط مطلوبی برسد. استقلال در فاز تهاجمی بازیکنان خوبی دارد و مهدی قایدی هم باید روی مسائل بدنی‌اش بیشتر کار کند تا شرایط بازی از ابتدا را داشته باشد. من در مجموع به آینده استقلال خوش‌بین هستم.

فریبا با تمجید از عملکرد دفاعی استقلال در فصل گذشته یادآور شد: خوب دفاع کردن در فوتبال یک اصل مهم است که مورینیو این شیوه را درست کرد و با استفاده از آن موفق به کسب سه‌گانه شد. از طرفی گل زدن هم مهم است و برای نتیجه گرفتن نیاز است تا هر تیمی این دو اصول را به بهترین شکل اجرا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها