از دست دادن برد، نتیجه محافظه‌کاری مورایس

مورایس بعد از برد هفته اول مقابل هموطنش ساپینتو مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

از دست دادن برد، نتیجه محافظه‌کاری مورایس

ژوزه مورایس بعد از دو برد متوالی و تمجید بابت صدرنشینی سپاهان، در هفته سوم متوقف شد و در سیرجان دو امتیاز از دست داد. بعد از دو گل متوالی زکی‌پور به نظر می‌رسید که سپاهان می‌تواند سومین برد متوالی را هم جشن بگیرد، ولی عقب‌نشینی و احتیاط بیش از اندازه مربی پرتغالی به قیمت از دست رفتن دو امتیاز تمام شد.

مورایس بعد از برد هفته اول مقابل هموطنش ساپینتو مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و همه از ورود یک مربی باهوش و زیرک به فوتبال ایران نوشتند، ولی او این بار در سیرجان بازیخوانی اشتباهی داشت تا دو امتیاز تیمش از دست برود.

مورایس در دقیقه 69 نیلسون جونیور را جانشین الویس کامسوبا کرد تا سپاهان 25 دقیقه پایانی را با سه مدافع میانی بازی کند. تیم اصفهانی با این تعویض کاملاً عقب نشست و به دنبال محافظت از برتری یک گله (در این لحظه بازی دو بر یک بود) و استفاده از ضدحملات بود. تعویض مورایس واکنشی به حضور استنلی کی‌روش از شروع نیمه دوم بود که به گل‌گهر در نبردهای هوایی برتری می‌داد. مربی پرتغالی امیدوار بود با حضور این مدافع بلندقامت و دفاع فشرده حملات گل‌گهر را خنثی کند، ولی گذشت زمان نشان داد که این تصمیم اشتباه بوده.

قلعه‌نویی در واکنش به تعویض محتاطانه مورایس تیمش را هجومی‌تر کرد و  گل‌گهر در دقایق پایانی در زمین سپاهان خیمه زده بود. عقب‌نشینی زودهنگام تیم میهمان به گل‌گهر این جسارت را داد که با نفرات زیاد حمله کند و به دنبال گل تساوی باشد. سرانجام تیم میزبان روی یک کرنر و ضربه سر علیزاده به گل تساوی رسید.

مورایس می‌تواند ادعا کند که تهدید گل گهر روی هوا را پیش‌بینی کرده بود و جونیور را برای همین به زمین فرستاد، ولی بدون عقب‌نشینی سپاهان تیم میزبان نمی‌توانست چنین فشار سنگینی را وارد کند.

سپاهان فصل گذشته از سبک بازی پرریسک نویدکیا ضربه خورد و از کورس قهرمانی جا ماند، ولی احتیاط زیاد هم به همان اندازه می‌تواند به این تیم مدعی آسیب بزند. سپاهان تیم پرمهره‌ای است که می‌تواند تمام تیم‌ها را تحت فشار بگذارد و در تمام ورزشگاه‌ها باید برای سه امتیاز بازی کند.

مربی پرتغالی در سیرجان برای این تعویض تاکتیکی کمی عجله کرد و خیلی زود تیمش را به دفاع برد. او به فوتبال زیرکانه و استفاده از ضدحملات شهرت دارد، ولی قطعاً در این بازی محاسبه اشتباهی داشت.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها