بلیت جام جهانی رایگان است، اما نه برای مردم!

ایران ۲۱ هزار سهمیه بلیت جام جهانی دارد. تعدادی از بلیت‌های جام جهانی به سازمان‌های دولتی و مجلس می‌رسد. تعدادی از بلیت های جام جهانی نیز به جامعه ورزشی داده شده است.

بلیت جام جهانی رایگان است، اما نه برای مردم!

به گزارش مستقل آنلاین ۱۷ هزار، ۱۹ هزار و ۳۱ هزار بلیت؛ اینها روایات مختلف از سهمیه بلیت فدراسیون فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ است. سهمیه‌ای که بخشی از آن به دست نمایندگان مجلس، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای خاص می‌رسد و بخشی دیگر به دست آژانس‌های هواپیمایی.

سفیر ایران در قطر گفت فدراسیون فوتبال ۳۱ هزار سهمیه بلیت جام جهانی دارد. اما این تعداد کم کم در اخبار رسمی آب رفت!

فدارسیون فوتبال ایران می‌گوید: «۱۷ هزار بلیت داریم. ۱۶ هزارتا را فروخته‌ایم. هیچ سازمان و نهاد، شخص و شرکت هواپیمایی هم سهمیه نگرفته است.»

در حالی که معاون وزیر ورزش می‌گوید: «ایران ۲۱ هزار سهمیه دارد. تعدادی از بلیت‌ها به سازمان‌های دولتی و مجلس می‌رسد. تعدادی از جامعه ورزشی هم در دو مرحله اول سهمیه گرفتند» یعنی دو مرحله‌ای که دست فدراسیون فوتبال بود.

ضمن اینکه معاون وزیر ورزش می‌گوید در مرحله دوم فروش بلیت از سوی فدراسیون فوتبال ۴ هزار بلیت فروخته نشدند. یعنی آمار متناقض دیگری با فدراسیون فوتبال که گفت هزارتا بلیت نفروخته داریم!

پیگیری‌ها نشان می‌دهد علاوه بر سازمان‌های دولتی و نهادهای خاص، بخشی از بلیت‌ها هم به دست شرکت‌های هواپیمایی رسیده است. حالا این شرکت‌ها تور جام جهانی با قیمت ۱۰۰، ۲۰۰ و ۶۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

همه اینها در حالی است که فیفا ۱۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌هایی که ایران در آن بازی دارد را به رایگان به ایران داده است. به عبارتی۱۲ هزار بلیت رایگان./ تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها