فریبا: باشگاه استقلال باید پاسخگوی یارگیری‌ها باشد

در ادامه بازیکنانی مانند قائدی را اضافه کردیم. او عملکرد خیلی خوبی داشت. هم گل زد هم پنالتی گرفت.

فریبا: باشگاه استقلال باید پاسخگوی یارگیری‌ها باشد

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پیروزی بیرون از خانه استقلال مقابل ملوان اظهار داشت: ساپینتو باید وقتی در شهری مهمان هستیم از اطرافیانش به خصوص خسرو حیدری و بیژن حیدری کمک بگیرد. قبل از بازی که وارد ورزشگاه شد و در زمین قدم می‌زد، دیدم که حیران است!

یک نیمه را از دست دادیم چون فکر کردیم در آزادی بازی می‌کنیم

وی افزود: در پرتغال که چنین زمینی پیدا نمی‌شود. وقتی از قبل دانید که چمن حریف طوری نیست که بتوانید روی زمین بازی کنید، تاکتیک را به گونه‌ای اتخاذ می‌کنید که یک نیمه را از دست ندهید. ما یک نیمه را از دست دادیم. روی سیستم خودمان بازی کردیم. فکر کردیم در زمین استادیوم آزادی هستیم. می‌توانیم روی زمین بازی کنیم، پاس تک ضرب بدهیم و... اما دیدیم نمی‌شود. فاصله خیلی زیادی بین خط دفاع و خط حمله ایجاد شد. با مدلی که بازی کردیم نتوانستیم هیچ توپی را به سجاد برسانیم.

وی تصریح کرد: ولی در نیمه دوم یک مدافع کم کردیم، 2-4-4 یا 1-3-2-4 شدیم. با پاس بلند و بازی از انتهای زمین خودمان توانستیم خط هافبک حریف را که در نیمه اول روی ما خوب پرس کرده بود، از بازی محو کنیم. وقتی وارد یک سوم حریف شدیم توانستیم کارهایی که می‌خواهیم را انجام بدهیم. در ادامه بازیکنانی مانند قائدی را اضافه کردیم. او عملکرد خیلی خوبی داشت. هم گل زد هم پنالتی گرفت.

ساپینتو سه کار انجام داد که مشخص شد شناخت بهتری از تیم پیدا کرده

پیشکسوت استقلال در مورد شرایط محمد محبی عنوان کرد: به نظر می‌رسد او خیلی سرپا نیست. هنوز روی بازیکنان فشار بدنسازی وجود دارد و بدن‌هایشان رها نشده است. قاعدتا از این هفته باید بدن‌ها شرایط بهتری پیدا و به اصطلاح ول کند. قائدی و محبی از نظر بدنی عقب هستند. بازیکنانی هم که در اردوی ترکیه بودند هنوز بدن‌هایشان ول نکرده، ما روی تجربه‌مان توانستیم سه امتیاز شیرین بگیریم. مطمئن باشید ان‌شاالله این سه امتیازها ادامه دار خواهد بود.

وی در خصوص تعویض های ساپینتو در دیدار با ملوان گفت: هم تعویض کرد، هم سیستم را تغییر داد و هم تاکتیک را عوض کرد. در واقع سه کار انجام داد. این نشان می‌دهد او شناخت بیشتری پیدا کرده است. ضمن اینکه در این زمین باید به دنبال بازی مستقیم باشد تا توپ را به یک سوم حریف ببرید. روی گل دوم یامگا پشت خط دفاع حریف رو یک ارسال بلند، توپ گرفت. باید حواسمان به این باشد که اول زمین تیم حریف را بررسی و بعد از آن مدل بازی‌مان را طراحی کنیم.

استقلال مقابل ملوان هجومی تر از بازی با سپاهان بود

فریبا در مورد رفتارهای احساسی و هیجانی ساپینتو کنار خط و اینکه ممکن است به زودی طعم اخراج را نیز تجربه کند، اظهار داشت: خودش این فیلم‌ها را ببیند تجدید نظری خواهد کرد. امیدواریم اخراج را تجربه نکند. به هرحال او توقع چنین زمین و اتفاقات و بساطی را نداشت اما به هرحال این برد به او آرامش می‌دهد. باید از تجربیات خسرو و بیژن استفاده کند. اگر از تجربیات فنی آن‌ها هم نمی‌خواهد استفاده کند، در مسائل جانبی هردو می‌توانند خیلی کمک کنند چون به شرایط و فضای فوتبال ما آشنا هستند.

وی در مورد تفاوت استقلال مقابل ملوان با استقلال مقابل سپاهان، گفت: البته سپاهان را نمی‌توان با ملوان مقایسه کرد اما به هرحال در نیمه دوم مقابل ملوان خیلی هجومی‌تر بازی کرد. تعویض‌ها کارساز شد. کم کردن یک مدافع خیلی کارساز بود. یک اصل دیگر هم وجود دارد که باید به آن برسند؛ چشمی در خط هافبک خیلی بهتر کار می‌کند.

باشگاه باید پاسخگوی یارگیری‌ها باشد

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه سیدمحمد حسینی با تصمیم ساپینتو در لیست خروج قرار گرفت و این مساله دوباره انتقاداتی را در مورد نحوه یارگیری پیش فصل‌به وجود آورد، عنوان کرد: قطعا این بازیکنان را ساپینتو نگرفته و این را می‌دانیم. باید بدانیم چه کسانی این بازیکنان را گرفته است. کمیته فنی که وجود نداشت. زمان مددی هم همین بلا سرمان آمد. مربی نداشتیم، 7 هافبک وسط داشتیم ولی وینگر نداشتیم. رفته رفته مجیدی بازیکن گرفت و این وضعیت را درست کرد. باشگاه باید در این مورد جوابگو باشد. الان به اینجا رسیده‌اند که به جای مهاجم وینگر لازم دارند. برای همین محبی و قائدی را آوردند که دیدیم قائدی عالی بازی کرد با اینکه اصلا آماده نبود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها