چسب سنگ اسلب ملاتینو

چسب سنگ اسلب ملاتینو چسب اسلب یکی از محصولات پودری ملاتینو است . ملاتینو که عرضه کننده محصولات کارخانه بن ملات میاشد . کارخانه بن ملات تحت تکنولوژی لاهتی فنلاند محصولات خود را تولید میکند .

چسب سنگ اسلب ملاتینو

چسب پرسلان-پودری

 

چسب اسلب یکی از محصولات پودری ملاتینو است . ملاتینو که عرضه کننده محصولات کارخانه بن ملات میاشد . کارخانه بن ملات تحت تکنولوژی لاهتی فنلاند محصولات خود را تولید میکند .

محصولات در 10 گروه مصالح پودری هستند .

 

1- گروت صنعتی در دو دسته GM100 خاکستری-GM200 سفید

که در بسته بندی های 35 کیلوگرمی عرضه میشود .  این گروت بدلیل روانی فوق العاده برای جلوگیری از به وجود آمدن فضای خالی زیر بیس پلیت کاربرد دارد.

 2- ملات ترمیمی سازه ای که در مدل های RM200 خاکستری و RM400خاکستری در پاکت های 35 کیلوگرمی عرضه میشود . این ملات چسبندگی و مقاومت بسیار بالا و نفوذ پذیری کم و دوام طولانی بر روی بتن با ضخامت 30 میلی متر کاربرد دارد .

 3 ملات آماده بنایی در دو کد کالا  M100  و M90  موجود است . که برای چسباندن انواع مصالح دیوار چینی و بلوک تیغه سفال و آجر و موزاییک کاربرد دارد .

-چسب بلوک در مدل های  TL350خاکستری و  TL360 سفید تولید میشود . این  چسب بلوک بن ملات جهت چسباندن بلوک های بتن سبک هوادار اتو کلاو شده  AAC میباشد .

 5-ملات آستر و زبره  در مدل های :

چسب سنگ اسلب-ملاتینو

  RF506سفید و RF406  خاکستری  که اندود تک لایه هم گفته میشود .  در پاکت های 35 کیلوگرمی موجود هستند . مناسب به عنوان آستر لایه نازک بر روی دیوار و فاز نهایی در داخل و خارج ساختمان است .

RF520 اندود تک لایه سفید و مقاوم در برابر آب .

   R415خاکستری  و  R515سفید که به عنوان  اندود زیر سازی هم شناخته میشود . در پاکت های 35 کیلوگرمی عرضه میشود . ملات آستر پایه سیمانی جهت آستر نمای داخل و خارج ساختمان و قابل استفاده به صورت دستی و ماشینی می باشد .

R509سفید و     R409  خاکستری جهت استفاده روی سطوح سفالی ، آجری و بلوک سیمانی و بتنی مناسب است .

R420  بر روی تعمیرات سطوح اندود کاری شده قدیمی و خراب و رابیتس کاربرد دارد

 6-نمای پلیمری رنگی  در 7 نوع ارائه میشود :

چسب سرامیک - ملاتینو

TP210  سفید داخلی و TP200 خاکستری داخلی در پاکت های 25 کیلوگرمی عرضه میشود . که اندود پلاستر نهایی نمای داخلی گفته میشود . این ملات رنگی بعنوان فاز نهایی بر روی سطوح سیمانی داخل ساختمان استفاده میشود.

 

TP240 خاکستری خارجی و TP250 سفید خارجی در پاکت های 25 کیلوگرمی بسته بندی میشود . که این اندود پلاستر نمای نهایی خارجی بعنوان فاز نهایی بر روی سطوح سیمانی خارج ساختمان کاربرد دارد .

 

TPC260 و TPC265 و TPC  این اندود پلاستر نمای نهایی خارجی و کاهگل سنتی را بعنوان نمای نهایی سنتی کاهگل بر روی سطوح سیمانی کار برد دارد .

 

 

7-مارموریت وماستیک درزبندی پنل های سیمانی،آکواپنل،فایبرسمنت که در دو مدل TP202 خاکستری و TP212 سفید در پاکت های 35 کیلوگرمی به عنوان اندود درزیندی و ماستیک آکواپنل یا بتونه فایبر سمنت برد شناخته میشود . مناسب برای درزبندی و ماستیک پنل های سیمانی نازک اکواپنل کاربرد دارد .

 8-انواع چسب کاشی  و سرامیک پرسلان،استخری،اسلب

چسب کاشی پودری- ملاتینو

در کل ملاتینو 3 نوع چسب کاشی دارد که با عنوان های چسب کاشی استاندارد ، چسب پرسلان ویژه و چسب سنگ اسلب . که به توضیحات هر کدام این ها میپردازیم .

چسب استاندارد  TL 300 خاکستری  و  TL310  سفید   که این دو مدل برای چسباندن  کاشی و سرامیک  های با ابعاد کوچک در کف و دیوار سازه کاربرد دارد . این چسب کاشی استاندارد سطوح و تایل های معمولی و با جذب آب رو پوشش میدهند.

 

چسب پرسلان  TL305 خاکستری و TL315 سفید  کاربرد این دو چسب  زمانی است که سایز کاشی یا سرامیک ما تا سایز 120 سانتی متر است مناسب است . همچنین سطح کار ما اگر گچی ،سیمانی ، آهکی باشد . میتوان از این چسب پرسلان ویژه استفاده کرد . همچنین زمانی که قصد چسباندن کاشی و سرامیک و سنگ روی کاشی های قدیمی هم داریم میتوانیم از این چسب پرسلان استفاده کنیم . یعنی روی سطوحی که به جذب آب هم مقاوم هستند هم حتی ما میتوانیم از این چسب کاشی پودری استفاده کنیم .

چسب TL318 سفید و TL308 خاکستری چسب سنگ اسلب  که در بازار با نام چسب اسلب و یا چسب سنگ اسلب شناخته میشود . این چسب کاشی پودری کاشی و سنگ و سرامیک بیشتر از 120 سانتی متر را پشتیبانی میکند . و همینطور گاها بعضی از سنگ های انتیک وزن سنگینی دارد . که نمیتوان از هر نوع چسب یا از ملات ماسه و سیمان استفاده کرد . و باید از چسبی که قدرت چسبندگی بالایی دارد استفاده کرد . که چسب اسلب یک نوع از همین چسب ها می باشد . چسب اسلب برای سطوح سیمانی آهکی ، گچی هم کار برد دارد . برای چسباندن کاشی های استخر ، آب نما و مکان های مرطوب مثل حمام ، سرویس بهداشتی استفاده میشود .

 

 

 

 

 9-پودر بندکشی آنتی باکتریال در دو مدل TL320سفید و TLC رنگی: ملات بندکشی پایه سیمانی بن ملات در رنگهای مختلف قابل تولید است. این ملات برای پر کردن بندهای تا حد 6 میلیمتر بین کاشی و سرامیک و سنگ نصب شده بر روی دیوار کف در داخل و خارج ساختمان و در شرایط خیس و خشک به کار می رود. که از ویژگی های این محصول میتوان به ضدآب ،ضد اسید و آنتی باکتریال بودن این محصول اشاره کرد .

 

 10-عایق رطوبتی پلیمری (دو جزئی) : یک سیتم مسدود کننده نشت آب بسیار خوب با چسبندگی عالی به سطوح بتنی و دیگر مصالح ساختمانی معدنی است . این محصول دو جزئی یک پوشش پایه سیمانی تقویت شده با اکریلیک و شامل اجزای زیر است :

عامل پیوند زا : بر پایه کوپلیمرهای استایرن اکریلات تشکیل دهنده لایه های آب بند

حجم دهنده : پودر پایه سیمانی اصلاح شده با افزودنی های شیمیایی برای تامین مقاومت

 

کاربرد

یک پوشش محافظتی با مقاومت زیاد و همچنین ماده منعطف خوب که در برابر حرکت های ساختمان پایدار است .پس از خشک شدن به اندازه کافی سخت میشود . که روسازی های نهایی مانند کاشی و سنگ را تحمل کند . روش آسان اجرای این محصول باعث استفاده از آن برای آب بندی این موارد است . :

پی سازه ها ، مخازن ، منابع آب حمام ، سرویس ها ، آشپزخانه های صنعتی ، استخر های شنا ،لوله های پایه سیمانی، کانال ها و آب روها

 در این مقاله  ما با ملات های آماده ملاتینو آشنا شدیم .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها