ایزوگام به چه وزن و ضخامتی استاندارد است؟

شاید در گذشته دیده باشید که قیر را پس از داغ کردن به صورت لایه‌ای روی پشت بام‌ها می‌ریختند، اما امروزه دیگر خبری از قیر و شعله‌های آتش هنگام عایق کردن نیست زیرا در دهه 70 ایزوگام یا همان عایق رطوبتی، وارد بازار شد.

ایزوگام به چه وزن و ضخامتی استاندارد است؟

ایزوگام در حقیقت پوششی از قیر و الیاف مصنوعی است که به وسیله حرارت روی پشت بام یا هر مکانی که می‌خواهیم عایق رطوبتی شود، نصب می‌شود. در ابتدا همه فکر می‌کردند که لایه نازک ایزوگام نمی‌تواند عایق رطوبتی خوبی باشد، اما به مرور زمان با استفاده از آن، مردم متوجه کارایی بالای ایزوگام نسبت به قیر شدند و این عایق مورد استقبال افراد قرار گرفت.

 

مزایای ایزوگام

دلیل استقبال افراد از ایزوگام نسبت به قیر یا قیرگونی، وجود مزایایی همچون

  • عایق شدن پشت بام و غیر قابل نفوذ شدن رطوبت و نشتی
  • سبک بودن آن  نسبت به قیر ( در هر متر مربع 4 کیلوگرم وزن کمتر به سقف تحمیل می‌شود)
  • قیمت مناسب
  • نصب راحت و تمیز
  • حفظ ظاهر پشت بام نسبت به قیر و آسفالت
  • انعطاف پذیری در گوشه ها و زاویه ها،
  • نصب در مدت زمان کم و بسیار سریع

حال با وجود تمام این مزایا، اگر ایزوگام استاندارد انتخاب نشود و یا فرد متبحر کار نصب آن را انجام ندهد، به نتیجه خوبی دست پیدا نخواهید کرد. پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا اطلاعات کافی درباره ایزوگام استاندارد بدست آوردید علی الخصوص وزن و ضخامت ایزوگام، تا در زمان خرید و انتخاب نصاب ایزوگام، درست عمل کنید.

ویژگی‌های ایزوگام استاندارد

ایزوگام استاندارد دارای 2 ویژگی اصلی است. وزن و ضخامت مناسب که در کیفیت ایزوگام نقش مهمی دارند. در ادامه به بررسی این دو عامل می پردازیم.

  1. ضخامت

ضخامت در انواع مختلف ایزوگام متفاوت است. عوامل زیادی مانند کیفیت تیشو، پلی استر، فویل آلومینیومی و قیر در ضخامت ایزوگام ها تاثیر می‌گذارند. اگر قیر ضخامت استاندارد داشته باشد، اما به طور مثال از فویل آلومینیومی استاندارد در آن استفاده نشده باشد، باز هم ایزوگام استاندارد نیست و کیفیت ندارد.

در حالت کلی باید ضخامت ایزوگام در حدود 4 سانتی‌متر باشد. اگر از این میزان نازک‌تر باشد دیگر استاندارد نبوده و نباید از آن استفاده کرد. اما علاوه بر ضخامت، وزن نیز در استاندارد بودن ایزوگام دخیل است.

  1. وزن رول ایزوگام

وزن رول ایزوگام استاندارد حدود 40 تا 42 کیلوگرم است. بنابراین وزن رول نباید از این میزان کمتر یا بیشتر باشد، زیرا از حالت استاندارد بیرون می‌آید.

گاهی در بعضی از شرکت‌های نصب ایزوگام دیده شده است که ایزوگام کاملا استاندارد به نظر می‌رسد و وزن مناسبی دارد، اما به دلیل ناآگاهی خریدار در ایزوگام به جای قیر از پودر استفاده شده است که قابل تشخیص نیست و اصلا کیفیت ندارد. حالا این سوال پیش می آید که چکار کنیم تا سرمان کلاه نرود؟!

برای آنکه خیالتان از بابت خرید ایزوگام استاندارد راحت شود، ما به شما خرید از شرکت پین ورک (pinwork) کار پیشنهاد می‌دهیم. پین ورک به شما در خرید ایزوگام استاندارد و نصب آن توسط افراد حرفه‌ای کمک می‌کند.

با مراجعه به وبسایت پین ورک به آدرس pinwork.ir می‌توانید به صورت آنلاین از قیمت‌ها و جزئیات کار مطلع شوید و سپس اقدام به خرید کنید. پین ورک 5 نفر از بهترین نصابان ایزوگام را به شما معرفی می‌کند تا شما از بین آنها یک نفر را انتخاب کرده و اعزام نصاب از جانب پین ورک صورت بگیرد.

ایزوگام های مورد استفاده در شرکت پین ورک تماما دارای علامت استاندارد بوده و از شرکت‌ها و کارخانجات معتبر خریداری می‌شوند.

در ضمن توجه داشته باشید که شیوه نصب ایزوگام بسیار مهم است. حتی اگر ایزوگام استاندارد باشد، اما درست نصب نشود باز هم به درد سر خواهید افتاد.

نصب ایزوگام در تهران توسط متخصصان پین ورک

اگر از شرکت معتبری خرید ایزوگام خود را انجام دهید، هرگز نگران کیفیت نهایی آن نخواهید بود. هرچند که کیفیت ایزوگام و روش نصب آن نیز شرط اساسی در رسیدن به نتیجه مطلوب است. در صورت استفاده از نصاب ایزوگام  بی تجربه، خسارت مالی زیادی به شما تحمیل می‌شود. شاید مجبور شوید ایزوگام نامناسب را کنده و دوباره از شرکت دیگری خرید کنید. بنابراین نصب ایزوگام استاندارد، باید توسط نصابان با تجربه و آموزش دیده انجام شود. فرد متبحر نصب را به صورت نقطه‌ای انجام می‌دهد، به طوری که تمام نقاط ایزوگام به سطح پشت بام بچسبد تا به هیچ جایی از آن رطوبت و هوا نفوذ نکند.

در نهایت اگر برای ایزوگام کاری در فونداسیون ساختمان، ایزوگام کاری پشت بام، ایزوگام کاری سرویس بهداشتی و حمام، عایق بندی دیوارها و عایق بندی استخر و... به دنبال نصاب ایزوگام باتجربه و حرفه‌ای هستید، پین‌ورک(pinwork) بهترین متخصصان را در سراسر تهران در دسترس شما قرار می‌دهد.

برای استفاده از خدمات ایزوگام pinwork می‌توانید اپلیکیشن پین‌ورک را نصب و یا به سایت این مجموعه به آدرس www.pinwork.ir مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید، همچنین پین ورک خدمات دیگری همانند تعمیر لوازم خانگی، شیشه بری و... نیز به صورت آنلاین انجام می دهد.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید و نصب ایزوگام نیر می‌توانید با شماره  87700770 –021 تماس بگیرید تا از بهترین ایزوگام بهره ببرید .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها