اعلام وضعیت قرمز در اردبیل

استاندار اردبیل، گفت: هشت شهر استان اردبیل در مرز تنش آبی قرار گرفته و شهر اردبیل در وضعیت اضطراری مدیریت منابع آب قرار دارد.

اعلام وضعیت قرمز در اردبیل

سید حامد عاملی  در نشست بررسی آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سفر اول رئیس جمهور به استان ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد که دستاورد مناسبی را نیز به همراه داشته و در این ۲ سال بیش از ۸۰ درصد منابع اختصاص یافته و مابقی نیز قرار است تا پایان امسال به طرح‌ها و پروژه‌های مصوب تزریق شود.

استاندار اردبیل پروژه‌های مصوب سفر را در حوزه راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها، آب و فاضلاب، تکمیل سه سد مهم و ارزشمند، اجرای خط دوم گازرسانی، تأمین زمین برای شروع نهضت ملی مسکن و ساخت ۲۸ هزار واحد مسکن در استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در حوزه کشاورزی، تکمیل و افتتاح پایاب سد خداآفرین مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن برای تأمین مالی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نیز تسهیلات مناسب در نظر گرفته شده است.

عاملی افزود: قرار است سال آینده ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در استان با اشتغال بالای یک‌هزار نفر به بهره‌برداری برسد تا فرصت کارآفرینی بیشتر برای گروه‌های مختلف فراهم آید.

وی به ۹۳ مصوبه سفر اول رئیس جمهور به استان و تعهد پرداخت منابع ۶ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این منابع تحقق یافته است.

استاندار اردبیل در توضیح بخش‌های مختلف تعهدات سفر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی موظف شده تا راه‌آهن اردبیل - میانه را به سرانجام برساند که این پروژه هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به تعهدات وزارت نیرو به ویژه تکمیل پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و ادامه داد: ۶ هزار میلیارد تومان از این محل قرار بود به استان اعتبار اختصاص یابد تا ما شاهد تکمیل این طرح عظیم آبی، خاکی در شهریورماه سال آینده باشیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: طرح آبرسانی اردبیل نیز جز اولویت‌های اصلی سفر بوده که با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی در استان، امیدواریم این منابع هر چه سریعتر اختصاص یابد.

عاملی بیان کرد: هشت شهر استان در مرز تنش آبی قرار دارد و مرکز استان نیز به دلیل کاهش منابع آب سد یامچی در وضعیت بحرانی و اضطراری مدیریت آب قرار گرفته و انتظار می‌رود برای طرح جامع آبرسانی ۲۳۰ میلیارد تومان منابع تأمین شود، اما در مجموع برای پروژه‌های آبرسانی ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در این استان نیاز است.

وی به احداث ۲ مجتمع سبلان و بفرآجرد و آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های شمال و جنوب استان اشاره کرد و گفت: از محل ماده ۵۶ و سایر ردیف‌های اعتباری باید منابع مورد نیاز این طرح‌های عظیم آبی نیز تأمین شود.

رئیس شورای اداری استان تکمیل تصفیه خانه فاضلاب پارس‌آباد، تملک اراضی احداث سد گیوی و تأمین منابع برای تکمیل استخر‌های معیشتی را یادآور شد و ادامه داد: در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به تعهدات خود در سفر رئیس جمهور به درستی عمل نکرده و انتظار می‌رود از محل مولدسازی این منابع اختصاص پیدا کند.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها