بخشی از سخنان بازیگران ایرانی در نشست خبری کَن

بخشی از سخنان بازیگران ایرانی در نشست خبری کَن

ترانه علیدوستی در نشست خبری کن گفت: گفتیم در کنار متهمان به آزار نمی‌ایستیم، و نایستادیم

ترکیب ما اینجا نشان دهنده موضع ما درباره متهمان به آزار است

در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» خبرنگاری از ترانه علیدوستی درباره دو متهم به آزار زنان [که او قبل از انتشار روایت‌هایشان] در فیلم‌های «فروشنده» و «برداران لیلا» با آن‌ها همبازی بوده، سوال کرد که این بازیگر در پاسخ گفت: «در هر دو موردی که این اتهامات مطرح شده، من تلاشم را کردم. من آن زمان(فیلم «فروشنده») قدرتی بیش از این [برای حمایت از زنان قربانی] نداشتم. شاید امروز اوضاع فرق می‌کند، اما آن روز هم تا جایی که می‌توانستم سعی کردم این موضوع را پیگیری کنم و بیشتر از این، به هیچ‌عنوان برشی نداشتم.

 

علیدوستی ادامه داد: مورد اخیر هم اتفاقات و روایت‌ها، بعد از فیلم‌برداری ما منتشر شده. ترکیب و آرایشی که ما اینجا هستیم، مشخص می‌کند که موضع ما در اینباره چی است. بدون اینکه بخواهیم مستقیم اشاره کنیم گفتیم که در کنار کسی که اتهام دارد، نمی ایستیم و این کار را هم کردیم. 

پیمان معادی نیز در نشست خبری از اثرات تحریم بر زندگی مردم ایران گفت:

تورم و تاثیراتش در ایران از جنگ ویرانگرتر است

 شما برای اینکه هزینه خانواده‌ات را تامین کنی هر روز باید ببینی رئیس جمهور آمریکا چی گفت!

 پیمان معادی در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» درباره وضعیت اقتصادی امروز ایران گفت: «درصدی از آ‌دم‌ها در ایران اگر یخچال خانه‌شان خراب بشود طبقه اجتماعی‌شان عوض می‌شود یعنی هزینه تعمیر یک یخچال می‌تواند طبقه اجتماعی شما را ببرد پایین‌تر و این آدم‌ها به ناچار مجبورند اخبار سیاسی را به لحاظ مسائل معیشتی دنبال کنند

شما برای اینکه سبد کالا و رفاه خانواده‌ات را تا سر ماه تامین کنی هر روز باید ببینی رئیس جمهورهای آمریکا و فرانسه چی گفتند و همه تئوریسین اند اما چون نمی تواننددر این مباحث عمیق بشوند در سطح می‌مانند و این کار را برای زندگی در ایران سخت می‌کند و تصمیمات آدم‌ها ممکن است ویرانگر باشد.

 

چیزی که از نظر تورم در ایران دارد اتفاق می افتد برای خیلی ها قایل درک نیست. چون شاید این اتفاق از جنگ بدتر و ویرانگرتر است و امیدوارم یک اتفاقی بیفتد.»

سعید روستایی نیز در نشست خبری بعد از فیلم خود از مشکلات فیلمسازی گفت:

یک لیست سانسور به «برادران لیلا» داده‌اند اما من سانسور نمی‌کنم

 ترجیح می‌دهم این فیلم توقیف بشود تا اینکه سانسور بشود

 سعید روستایی در نشست رسانه‌ای فیلم «برادران لیلا» برای اولین بار از واکنش وزارت ارشاد به این فیلم گفت و اعلما کرد یک لیست سانسور به اورداده شده و در این مورد گفت:«به نظرم فیلم اکران می‌شود. اما با توجه به اینکه سانسورهای زیاد «متری شیش و نیم» به آن فیلم آسیب زد این بار نمی‌توانم اجازه بدهم فیلمم از سانسور آسیب ببیند و واین بار بین توقیف و سانسور، شاید توقیف را ترجیح بدهم.

 

ما هنوز پروانه نمایش نداریم. قرار هست برگردیم و برویم پروانه نمایش بگیریم. یک لیست سانسور هم به ما دادند اما واقعا من سانسور نخواهم کرد. ما در دولت قبل پروانه ساخت گرفتیم و دولت جدید می‌خواهد فیلمم با دیدگاه آنها همخوانی داشته باشد و این نمی‌شود.»

منبع سینما دیلی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها