بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی؛ پاسدار فرهنگ و هنر ایرانی

دانشکده هنر سوره با همراهی دیگر نهادهای فرهنگی، سلسله نشست‌هایی را در پاسداشت جایگاه و مقام شاعر بزرگ ایران‌زمین حکیم نظامی گنجوی از ۲۲ تا ۲۶ اسفندماه برگزار خواهد کرد.

بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی؛ پاسدار فرهنگ و هنر ایرانی

بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی؛ پاسدار فرهنگ و هنر ایرانی

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران  (ایبنا)، دانشکده هنر دانشگاه سوره با همکاری معاونت پژوهشی و معاونت فرهنگی-دانشجویی، معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مجموعه برنامه‌هایی را در خصوص بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، پاسدار فرهنگ و هنر ایرانی و صاحب سبک داستان‌سرایی در ادبیات پارسی برگزار می‌کند.

 

دانشکده هنر دانشگاه سوره نظر به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ ارکان هویت ملی، تاریخ، فرهنگ و زبان خود برای موفقیت در پیشرفت کشور، بر آن شد تا با همکاری نهادهای مربوطه، به مناسبت بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» که در زمره گویندگان توانای شعر پارسی بوده و تأثیر شیوه او بر شعر پارسی نیز در شاعران پس از او آشکار است، مجموعه برنامه‌هایی را از 22 لغایت 26 اسفندماه برگزار کند.

 

نمایشگاه آثار دستی و هنری دانشجویان هنر دانشگاه سوره شامل تذهیب، خوشنویسی، خط و نقاشی و نگارگری، برگزاری کارگاه آموزشی «خوشنویسی، خط و نقاشی» با حضور سعید شریفی و روح‌الله دلخانی، همچنین کارگاه «تذهیب» نیز با تدریس بتول ثابتی از برنامه‌های حضوری این پاسداشت است که در نگارخانه آیه دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

 

همچنین در تاریخ 25 اسفندماه 1400 از ساعت 14 الی 18، مجموعه وبینارهایی با حضور استادان برجسته هنر در قالب عناوین زیر تدارک دیده شده که مکمل پژوهشی نمایشگاه خواهد بود.

 

در نشست اول «شناخت نسخه خمسه طهماسبی» با سخنرانی دکتر سمیه رمضان ماهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 نشست دوم به مبحث «هفت روز هفته و مبانی رنگ‌شناسی ایران بر استناد هفت‌پیکر نظامی» اختصاص دارد که توسط میثم حسن‌خانی ارائه خواهد شد.

 

در نشست سوم فرزاد معافی درباره «شناخت ظرفیت‌های دراماتیک خمسه نظامی» سخنرانی خواهد کرد و در نشست چهارم موضوع «اخلاق، اسطوره و هنر از دیدگاه نظامی گنجوی» با سخنرانی رضا میرمبین مطرح خواهد شد. دبیری نشست‌ها را مهدی محمدی بر عهده دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها