موسیقی زنده در تهران/ویدیو

اتفاقی که در محدوده تئاتر شهر افتاد و مردم و یک گروه موزیک ایجاد کردند.

حجم ویدیو: 15.10M | مدت زمان ویدیو: 00:05:30

این روزها مردم ما بیش از گذشته نیاز به آرامش و شادی ولو مقطعی دارند و برای ایجاد احساس آرامش و امنیت می‌توان از موسیقی زنده بهره برد.

تاثیر موسیقی بر روحیه افراد و در خلق و خوی آن‌ها نیز اثبات شده است.

موسیقی شاد در عین حالی که می تواند ضربان قلب و ریتم تنفس را افزایش دهد، قدرت صبر و حوصله را نیز بالا می برد. همین باعث می شود که روحیه انسان برای تحمل سختی ها و مشکلات آمادگی بیشتری داشته باشد و مقاومت آن بالا برود. به نقل مستقیم از یک پزشک هارمونی‌‌های همخوان، موسیقی‌های شاد یا سریع و موسیقی‌های دارای ملودی‌های خاطره‌انگیز، با ترانه ‌ها یا پیام‌ های جذاب، باعث بهبودی در خلق ‌و خوی افراد و افزایش احساس شادی در آنها می ‌شوند.

در نتیجه فرد مقاوم تر و شکیبا تر می شود و تلاش می کند اوضاع سخت را با روش موثرتر و مثبتی بهبود ببخشد. تاثیر موسیقی بر مقاومت افراد، در جنگ‌ها با سرودها و مارش حماسی اثبات شده است.

وقتی بیماری عمل جراحی داشته است و در دوران ریکاوری به سر می برد، می تواند با گوش دادن به موسیقی شاد، روند درمان خود را تسهیل ببخشد و سریع تر کند. شاید عجیب باشد که تاثیر آهنگ شاد بر روحیه افراد و بر جسم انسان تا این اندازه عمیق باشد، اما این تاثیر واقعی است و حقیقت دارد.

حتی گوش دادن به آهنگ شاد برای بسیاری از بانوان باردار اثبات شده است. هم در دوران بارداری و هم در اولین ماه ها بعد از تولد نوزاد، موسیقی شاد می تواند روحیه مادر را تقویت کند و از ابتلا به افسردگی جلوگیری کند.

شاید جالب باشد که بدانید اگر یک موسیقی شاد را به صورت زنده و با عوامل زنده اجرای موسیقی گوش دهید، می تواند بیشترین تاثیر را روی روحیه شما بگذارد. این تاثیر خصوصا در کودکان بسیار بیشتر و عمیق تر است. از همین جهت است که این روزها اجرای کنسرت های شاد رواج ویژه ای یافته است. 

این ویدیو را که در محدوده تئاتر شهر ساخته شده ببینید و تاثیر آن بر رهگذران را مشاهده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها